paali Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 kysyin lukko asiaa hakiessa omaa miniä vuoden vaihteessa... kerrottiin että uusissa mineissä muutettu tehdasrasvan/-öljyn koostumusta? on kuulemma jälkikäteen tehneet huollossa muutaman kerran uudenrasva seoksen vanhempiin autoihin.. glykolimasinolirasvaöljy meissä jokaissessa asuu pieni mini-kemisti !!!
Heppu Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Just soitettiin ja miniin vaihtuu lähiviikkoina uudet lukot takuuseen. ... eli se siitä voitelusta.
CooperAce Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Omassa MCS:ssä lukkojen kanssa ei (vielä) ole ollut mitään pahempia ongelmia, mitä nyt apukuljettajan puoleisen oven avausvipu on kankea ja saattaa jäädä pohjaan painalluksen jälkeen. Mitään ongelmaa tuo ei ole vielä kuitenkaan aiheuttanut. Enemmän kiinnostaisi mikä aiheuttaa oikealta takaa kuuluvan vaimean kolinan, olisiko kellään mitään epäilystä mistä kolina voisi aiheutua? Tavaratilassa ei ole mitään, hattuhylly se ei ainakaan ole, joten mahdollisia aiheuttajia voisi olla joko iskunvaimennin, jokin pyöräntuennan osa tai takaluukku. Kolina kuuluu vain toistuvissa epätasaisuuksissa eli ns. pyykkilauta kohdissa.
scooper Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Ei taida olla talviautoilussa millään tavalla harvinaista, että sisätilan verhoilut (MINIn tapauksessa muovipaneelit) alkavat resonoida/rämistä. Toki en väitä, että ne olisivat vain hyväksyttävä. Myös kolinaa saattanee aiheuttaa takapenkkien lukitukset/lukot. Itse laitoin ihan vain teippiä siihen metallilenkkiin, johon takapenkki lukittuu. Ja sitten vielä penkin selkänojan ja rungon väliin jotain kiilaksi, että välys poistuu.
CooperAce Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Ei taida olla talviautoilussa millään tavalla harvinaista, että sisätilan verhoilut (MINIn tapauksessa muovipaneelit) alkavat resonoida/rämistä. Toki en väitä, että ne olisivat vain hyväksyttävä.Myös kolinaa saattanee aiheuttaa takapenkkien lukitukset/lukot. Itse laitoin ihan vain teippiä siihen metallilenkkiin, johon takapenkki lukittuu. Ja sitten vielä penkin selkänojan ja rungon väliin jotain kiilaksi, että välys poistuu. Kiitti vinkistä! Pitääpä tarkistaa tuo. Tutkiskelin vastikään niitä muoviverhouksia takapenkin sivustoill,a kun yritin löytää kolinan syytä ja näyttäisi, että toisen puolen verhoukset on aika vauhdilla kasattu, verhouksien saumat irvistävät melko rumasti :P. No mitä voi odottaa kun auto kasataan siellä enklannissa ;-).
paali Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2006 jeeh! kuivaa keliä pitää..... tuli tosta pikku naputuksesta/kolinasta mieleen, että omassa muuten niin hiljaisessa yksilössä esiintyi aika ajoin outo ääni oikealta. kuin hetken pällistelin totesin vanhanaikaisen miinan... joku apukuskin paikalla istunut oli mennyt käyttämäään turvavyöta (!) ja lukkoosa oli siirtynyt vyössä sellaiselle korkeudelle että se naputti kovaan muoviverhoukseen... Eli turvavyöt nippusiteellä pakettiin niin taas etenee mini kuin hiipimällä...
Oona Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Oma kultamussukkani joutui olemaan viikonloppuna kaksi vuorokautta -24 asteen pakkasessa ilman lämmitysmahdollisuutta ja pikkuisen hirvitti startata umpijäistä autoa. Ihan hyvinhän se onneksi lähti käyntiin, tosin kuulosti enemmän heinäsirkalta kuin autolta. Nyt osaa taas arvostaa lohkolämppäriä ja etenkin sisälämmitintä, joihin liittyen kiinnostaisi tietää kauanko sitä tällaisilla pakkasilla täytyisi/kannattaisi pitää päällä. Itsellä se on ollut kahdesta kolmeen tuntiin, mutta onko siitä parin tunnin ylimenevästä ajasta todellista hyötyä vai lämmittääkö se enemmänkin omaa mieltä?
Guest Nuno Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Oma kultamussukkani joutui olemaan viikonloppuna kaksi vuorokautta -24 asteen pakkasessa ilman lämmitysmahdollisuutta ja pikkuisen hirvitti startata umpijäistä autoa. Ihan hyvinhän se onneksi lähti käyntiin, tosin kuulosti enemmän heinäsirkalta kuin autolta. Nyt osaa taas arvostaa lohkolämppäriä ja etenkin sisälämmitintä, joihin liittyen kiinnostaisi tietää kauanko sitä tällaisilla pakkasilla täytyisi/kannattaisi pitää päällä. Itsellä se on ollut kahdesta kolmeen tuntiin, mutta onko siitä parin tunnin ylimenevästä ajasta todellista hyötyä vai lämmittääkö se enemmänkin omaa mieltä? Ehkä enemmän sitä jälkimmäistä... Mulla autohallissa tolpassa on ajastin, johon ei saa enempää kuin kaks tuntia aikaa, mutta hyvin on tarennu lähteä liikenteeseen näilläkin pakkasilla kahden tunnin lämmittämisellä. Tuntikin olis lohkolämppärin kannalta ilmeisesti ihan riittävä näillä keleillä (AFAIK). n.
scooper Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 jeeh! Eli turvavyöt nippusiteellä pakettiin niin taas etenee mini kuin hiipimällä... Jeeh jeeh... pitäisi mennä pesemään, jotta mahtuu kohta taas uutta kuraa peltiin... ...muuten olenpa ajellut jo pidempään kaikki turvavyöt lukittuina vaikka paikalla ei olisi kuin kuski ;)
Oona Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2006 Ehkä enemmän sitä jälkimmäistä... Mulla autohallissa tolpassa on ajastin, johon ei saa enempää kuin kaks tuntia aikaa, mutta hyvin on tarennu lähteä liikenteeseen näilläkin pakkasilla kahden tunnin lämmittämisellä. Tuntikin olis lohkolämppärin kannalta ilmeisesti ihan riittävä näillä keleillä (AFAIK). n. No hätävarjelun liioittelulta tuo kolme tuntia itsestäkin tuntuu, mutta varma on aina varmaa ;D. Toivottavasti pakkanenkin alkaa pikku hiljaa hellittämään...
Zmuuzi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2006 Talvi rikko oven :( Ulkoo pääs sisään, mut ulos ei sitten päässytkään ku pelkääjän puolelta. Laakkosen kaverit sai sen tosin ripeästi korjattua, mut aika omituinen ominaisuus Minissä... Niin, ja tää talviautoilun helmiin kuului myös 2-3 päivää kulkeminen takaoven kautta, koska eutovet oli jäätyny kii eikä lämmintä hallia ollu siihen hätään. Kyllä jengi vähän kattoo..:) Nyt oon oppinu, että rätillä ovenkarmit aina puhtaaks vedestä ku oven avaa: oppia ikä kaikki!
TomiT Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2006 Nyt on muakin ruvennut vaivaamaan toi oven jäätyminen kiinni. Kahvat kyllä painuu mutta ovi ei vain aukea. Tähän mennessä onneksi joka kerta jäätynyt pelkääjän puolen ovi joten ei ole kuskin ainakaan tarvinnut voimistella. Aikamoiselta lapsentaudilta kuulostaa tuo vika kun tuntuu melkein jokaiselle tapahtuvan silloin tällöin :(
Guest Nuno Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Nyt on muakin ruvennut vaivaamaan toi oven jäätyminen kiinni. Kahvat kyllä painuu mutta ovi ei vain aukea. Tähän mennessä onneksi joka kerta jäätynyt pelkääjän puolen ovi joten ei ole kuskin ainakaan tarvinnut voimistella. Aikamoiselta lapsentaudilta kuulostaa tuo vika kun tuntuu melkein jokaiselle tapahtuvan silloin tällöin :( Mulle ei koskaan vielä. *koputtaa otsaa* Tosin mulla auto onkin harvemmin ulkona tuulen ja loskan armoilla. "Kylmässä" autohallissa majailee ja yleensä lähden piuhan päästä liikenteeseen, joten sekin vaikuttaa varmasti asiaan. Duunipaikan pihalla ei tolpaa tai katosta (hallista/tallista nyt puhumattakaan) ole, joten ongelma vois esiintyä silloin... Ei kuitenkaan ole päässyt käymään. n.
TomiT Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Mulle ei koskaan vielä. *koputtaa otsaa* Tosin mulla auto onkin harvemmin ulkona tuulen ja loskan armoilla. "Kylmässä" autohallissa majailee ja yleensä lähden piuhan päästä liikenteeseen, joten sekin vaikuttaa varmasti asiaan. Duunipaikan pihalla ei tolpaa tai katosta (hallista/tallista nyt puhumattakaan) ole, joten ongelma vois esiintyä silloin... Ei kuitenkaan ole päässyt käymään. n. Nojoo, mullakin vasta viimeaikoina minille on koittanut kylmät olot kun muuton takia jouduin luopumaan lämpimästä hallista. Tosin on se edelleenkin sateelta suojassa hallissa mutta lämpöä ei tule sen paremmin ympäriltä kuin tolpastakaan. Tuntuu vähän pahalle käynnistellä aamuisin miniä 10-20 asteen pakkasissa, mutta kun ei ole pistorasiaa mailla halmeilla niin minkäs teet. Eipä viitsi kämpän pistorasioistakaan parin sadan metrin johtoa vetäistä ;D Ehkä ainoa tapa välttää noi lukon jäätymiset olisi säilyttää miniä sisällä. Kas kun ei noin suloiseen autoon ole laitettu kylttiä "Vain sisäkäyttöön" :-*
Kaitzu Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2006 Minulla on onneksi tuo vika pysytellyt vain tuossa apukuskin ovessa ja siinäkin vain yli 20 asteen pakkasella :D "Vippaskonstilla" saa tuon oven halusessaan kuitenkin auki.
Heppu Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2006 Näkyy olevan muillakin samoja ongelmia lukkojen kanssa kuin mulla. Taitaa olla turhaa vaihdattaa ens tiistaina lukot miniin. Mutta jotain sitä pitää takuuseen teettää, kun muuten ei ole mitään raklamaatiota auton suhteen ollut takuun aikana. Eli löytyihän yks yleinen talvi-ominaisuus (lukot) ministä, johon ei voitelut/kuivatus taida paljoa vaikuttaa. ;)
Oona Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2006 Kummassakaan Minissä ei itsellä ole ollut ongelmia pakkasilla ovien suhteen, mutta ilmeisesti johtuu sitten siitä, että arkipäivisin saa sulaa ulkoilmaa lämpöisemmässä hallissa ja kotona on autokatoksessa piuhan päässä sisälämppärin kera. Tosi ikävää, että on ongelmia noiden ovien kanssa.
scooper Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2006 ei voitelut/kuivatus taida paljoa vaikuttaa. ;) Katsopa vastaus #25... tosin taisit tarkoittaa tuossa ettei omat toimet auta.
Heppu Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2006 Nyt on lukot pelanneet moitteettomasti lähes kuukauden. :) Ilmeisesti se auttoi lukkojen vaihto ... tuntuu paljon jäykemmältä noi oven kahvat nyt. Kaikki testi on tehty (mm. jätetty lukot voitelematta pesun jälkeen jne.), eikä jää ovet lukkoon. Toivotaan, että sama jatkuu myös ens talvena. ;)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään