koirankoppi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 Kyllä sinun autossasi minun muistikuvien mukaan pitäisi olla alunperin jo rattilukko/virtalukko yhdistelmä rattipylväässä. Kyllä startti/virtalukko katosi kojelaudasta jo 60-luvun lopulla. Minulla sellainen pitäisi olla "rompeparatiisissä"jemmassa? Sinne vain ei tunnu koskaan kerkiävän tonkimaan
Satarac Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 Mulla pitäis olla koko sisusta "punainen vm68" tallissa, pitää tarkistaa. Ainakin pahveja ja takapenkki pitäs löytyä. Ja toi kiinitysrautakin löytyy. Noi etupenkit hevasin ikävä kyllä kaatikselle. Yritän vielä tänään kattoa mitä löytyy ja mikä kunto.
Idefix Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2009 OK, Kiitti tiedosta..Eli nyt mullon tällainen kiinni, näyttää hyvältä mutta kun tuon kiinnityslenkki (samanlainen millä polkupyörän istuin tulee kiinni) sopii tuohon putkeen vain yksin päin. Ja kun se on kiinni tuossa kiinnikkeessä mikä tulee tuohon hyllyyn kiinni niin virtalukko on siis väärällä puolella, nurinpäin, ja huonossa asennossa (tuo hylly tulee vähän eteen) Toivottavasti löytyy jostain oikean mallinen...Tiesin kyllä että tuo on uudemmasta autosta, mutten sitten muka ehtinyt tarkemmin mallata... Satarac: Se takapenkki kiinnostaisi, ne pahvit ilmeisesti siis on vääränmalliset. Laittelen YV viestiä...
Mini1380 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Sen kuuluukin olla vasemmalle päin.
Idefix Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 OK :-/ Tämä on tätä aloittelevan Ministin arkeä, asiat jotka tuntuvat itsestäänselvyyksiltä ei olekaan sellaisia, ja asiat jotka kuuluvat kategoriaan "no NÄIN se ei ainakaan ole", ovatkin juuri niin.... Katos peijoonaa ...kuvittelin automaattisesti että tuo on väärin päin, kun virtalukon tekstit on väärinpäin ja että lukkopesä nousee vähän hankalasti yläviistoon ja avain jää hyllyn pehmusteen taakse ..... Mutta hyvä näin...Varaosakirjan mukaan tuollainen virtalukko tuli vasta 1976 ja siitä eteenpäin... ...jatkamme siitä mihin jäätiin...
koirankoppi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Siis ei sen kyllä tuollaisessa asennossa kuulu olla.? Kyllä avain pitää normaalisti saada virtalukkoon. Olen purkanut pari tuon ikäistä Miniä, mutta en muista kummalla puolella oli virtalukko?(yli 20v aikaa) Ulkonäkö on kyllä eri kuin tuossa. 76:ssa oli virtalukko jo ylempänä muovien alla. Nämä on niitä juttuja, jotka olisi "itsestäänselvyyksiä", jos olisi itse saanut purkaa aihion ;)
club75 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Kyllä se taitaa oikeassa paikkaa ja asennossa olla. Ainakin mulla on -70:ssa samassa paikkaa. -72 on muovien sisällä ja oikealla ylhäällä.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Uskonpa minäkin kaikesta huolimatta, että sinun virtalukko on alkuperäisasennus.Jos sen avaimen kuitenkin saa lukkoon! Tuohon aikaan elettiin rattilukkojen alkuaikaa ja useassa muussakin autossa oli erilaisia virta/rattilukkoja saman vuotisissa saman merkkisissä. Pienet ergonomiset puutteet ei silloin sen hintaluokan autoissa painaneet mitään ;) Esim. 600 Fiat
Mini1380 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Omassa -71 on samanlainen rattilukko ja samallapuolella ja auto oli orkkiskuosissa ennekuin tuli meille. On muistaakseni Boschin tekele ?
claymad Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2009 juu eroja noissa varmaan on, mun punases 71:ssä oli rattilukko oikeella ja muovien sisällä. 69:ssä toi tulis just samalla tavalla tonne vasemmalle, mut itse rattilukko virtalukko olis hieman erilainen. (jos vaan toimis :( )
Idefix Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Vaihdelaatikko edelleen.. Sain jo yhden laatikon haettua joka on todistettavasti poistettu hyvin toimivasta autosta...Mutta kun avasin laatikon, paljastui että huonon säilytyksen vuoksi rattaissa on ruostevesi-mössöä sen verran että ei uskalla luottaa että laakeripinnat yms on kiiltävän kirkkaita...Eli purkuun menisi tämäkin laatikko....Hyvä aihio sinänsä, moottori sen päällä oli aika vähän kulunut... Eli edelleen saisi tarjoilla minulle laatikkoa jolla on todistettavasti ajettu ilman rutinoita, ja joita ei ole säilytetty puuvajassa.. Lisäksi, löytyisikö etuvilkkujen lampun kantoja. Näytti Minitronilla olevan koko vilkkusettiä mutta ei viitsi pelkän kannan vuoksi ostaa koko vilkkua, alkuperäinen kun on 27 euroa...Eli minulla on kumit, lasit, kromikehykset ja muut kuin uudet, mutta lampun kannat oli hapettunut näkkäriksi... Lisäksi, jos löytyisi siistit takalamput joissa on virheettömät kromit reunoissa...Noi nykyiset kelpaa mutta vähän pilkkutautia on...tarjota saa nätimpiä... Ja ne punaiset etupenkit vielä...Nyt on takapenkki löytynyt (oliskos muuten kellään kulkua Porin ja Tampereen välillä ?)...Kohta vien etupenkit verhoiltavaksi jos ei originaaleja löydy.. Ja vielä valkoinen mittarin kehys. Pari kipaletta löytyy, mutta vähän naarmuisia ovat...Jos löytyy niin ilmoitusta vaan..
tailke Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Virtalukko asiaa: OK, Kiitti tiedosta..Eli nyt mullon tällainen kiinni, näyttää hyvältä mutta kun tuon kiinnityslenkki (samanlainen millä polkupyörän istuin tulee kiinni) sopii tuohon putkeen vain yksin päin. Ja kun se on kiinni tuossa kiinnikkeessä mikä tulee tuohon hyllyyn kiinni niin virtalukko on siis väärällä puolella, nurinpäin, ja huonossa asennossa (tuo hylly tulee vähän eteen) Rattiputken pudottaja auttaa ongelmaan melkoisesti, kokemusta ko. vaivasta on ::::tosin 69 mallin kasipuolikkaassa ei ole koelaudan pehmikettä
Mini1380 Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Se 27e vilkku ei käsittääkseni ole oikean mallinen sun autoon, sulla pitäisi olla sellainen isompi "perunanuija" vilkku mitä oli alkupään MK3 autoissa.
LeeHarvey Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Sitä vilkun sisustaa saa irtonaisenakin. Jos Minitron ei saa, niin koeta etsiä suoraan saarelta. Posti tulee sieltä viikossa.
Idefix Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Takalampun rungot löydetty ja noudettu jo kotiin..kiitos naapurikuntaan... Noista vilkuista: Eikös nämä yhdenlaiset muussinuijat jo ole, vai onko ne vielä isommat?? Täytyy tilailla englannista jos ei kanssaharrastajilta löydy...
tailke Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Noihan on pienet ja sievät! Tässä oikean mallinen muusinuija
Idefix Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2009 Oi härregyyd...No joo, melkoiset on nuijat... No onneksi tuossa on aluperin nuo pienet muussinuijat... Onneksi on jonkinsorttista vertailupohjaa tämän auton historiasta...
LeeHarvey Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Ehkä joku muistaa paremmin, mutta eikös nuo isot vilkut ollut vain -72 Minissä. Samassa yhteydessä taisi parkit siirtyä umpioihin.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Ollut jo ainakin ihan alkuvuodesta -71 ja muistaisin et jollain ollut -70 rekisteröidyssä MK3:ssa
koirankoppi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Lyhyen ajan olivat nuo isot "nuijat". Eivät yhtä vuosikertaa pitempään. Multa varmaan löytyisi pohjat, mutta voi olla että saat saarelta nopeammin. En nyt millään kerkiä maalle tonkimaan. (olen tämän viikon sairastanut "possuflunssaakin")
Mini1380 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Turussa on suurimmassa osassa MK3 korisia ollut noi isot alunperin jostain kumman syystä ne on melkein kaikki muutettu noihin mitä Idefixin kuvassa on.
tailke Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Jos vilkku/parkkilampulle on johdotus kaksilankaiselle polttimolle valaisimen kuuluu olla pieni kirkaslasinen. Jos johdotus on vain vilkulle (yksilankaiselle polttimolle) ja parkki päävalaisimessa, valaisin oranssikupuinen. Koolla ei ole merkitystä! Hätävilkkujen pitää olla oranssit, mutta parkin pitää olla kirkas, näin siis edessä. Näin on ainakin ennen katsastuksessa kerrottu. Idefix-Minissä ei liene hätävilkkuja. (Tiedän että on olemassa oranssisia lamppuja.)
Idefix Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Ei vieläkään päässyt tästä topicista eroon... Liukulasien alaosassa olevat metalliset ikkunan nostimen kourut (kumisoirolla kiinni lasissa) oli vähän ottanut hapen kanssa yhteen. Eli tarvisi vähintään kaksi, mieluummin kolme, mutta parasta olisi jos löytyisi koko sarja?
abp-06 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Terve. Onko kyse veivilasien nostimista vai olenko ihan pihalla? Jos on ne niin mulla löytyy varmaan koko sarja jos en saa myytyä koko autoa kerralla.
Idefix Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2010 Tämmöiset... Eli noi metallisoirot. Kumit itse asiassa oli ihan hyvät
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään