Jump to content

Mini one 2012 toisen takajarrun laahaaminen


Heidi

Recommended Posts

Tervehdys!

Toiveikkain mielin lähden tänne kirjoittelemaan ja pyytämään jeesiä isohkoksi kasvaneen jarruongelman kanssa. Itse en autoista ymmärrä juurikaan enkä niitä itse todellakaan osaa korjata, eli selitys ja termit on sen mukaiset.

Auto siis kävi perushuollossa ja menikin samalla molempien takajarrujen osat vaihtoon, koska toinen puoli on laahannut koko ajan tietämättäni ja sieltä olikin kaikki romuna. Eli molemmin puolin vaihdettiin palat, levyt ja jarrusatulat. Huollon jälkeen ajelin pari päivää ja huomasin, että kuskin puolen takajarru hohkaa kuumuutta ajon jälkeen, eli ongelma jatkui. Vein takaisin pajalle ja kokeilivat vaihtaa toisen satulan ja jarruletkun, mutta laahaa edelleen. Tässä kohtaa meinasivat, että ABS yksikköön pitäisi päästä käsiksi, että vika olisi ehkä siellä. Ja ehkä koko yksikkö pitäisi vaihtaa. Jarruun jää siis painetta eikä se palaudu tms. Noh, tässä kohtaa kun hintaa oli jo tullut tonnin verran, ilmoitin että yritän keksiä sen kanssa jotain ettei nyt hirmuista lisäkulua sieltä enää tule, jos vika ei olekkaan tuossa yksikössä. Alkaa auton arvo olemaan kohta pienempi kuin huoltohinta. Eli apua kaipailen siis siinä, että onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ollut ja siihen löytynyt syytä. Onko itse korjattavissa, jos löydän jonkun osaavamman sitä tekemään. Tai onko suositella Pirkanmaan alueelta paikkaa, jossa kohtuuhinnalla vian saisi vielä korjattua? Katsastuskin olisi ajankohtainen parin viikon sisällä...

Kiitos jo etukäteen mikäli jotain vinkkejä löytyy 😊

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...