Jump to content

Hammastangon sisäpään kiristys


soppa

Recommended Posts

Moi,

Koitin löytää aiemmista kirjoituksista apua hammastangon väljyyteen. Mutta tuota varsinaista ohjetta siihen, että miten ”elvytetään” eli kiristetään väljyydet pois, en löytänyt.

Eli ongelma siis se, että vänkärin puolen rengasta heiluttaessa tuntuu klappia ja kuskin puolella ei, joten tuo sisäpää tuntuu antavan periksi. Oliko tuohon jokin ohje? Onko näissäkin hammastagossa kierre, johon sisempi nivel kiristetään? Voiko tätä siis saada jotenkin ”tiukemmaksi”?

Link to comment
Share on other sites

Joo, ainakin vanhemmissa hammastangoissa on kiristys mahdollisuus. Lukitus aukeaa ihan vaan kiertämällä, vähän hankala tehdä hammastangon paikallaan ollessa. Sitten vaan uusi lukitus.

Link to comment
Share on other sites

Eilen, kun tätä tutkin niin mielestäni tuo sisempi nivel oli tiukkaa mutta itse hammastanko klonksahteli ja siis vain vänkärin puolelta, kuskin puoli hyvä. 

Suojakumen, kun otti pois niin näki, että itse tanko piti tuon äänen ja väljyyden. 

Link to comment
Share on other sites

Elikkä hela kulunut. Se onkin sit vaikeampi korjata, taitaa mennä koko hoito uusiks.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Jos on se raidetangon oma nivel joka klonksaa, niin ne on kiristettävissä. Kontra auki ja välys  pois. Lukituksia on useita erilaisia , ja jos et saa tätä kunnolla tehtyä niin raidetanko vaihtoon. Tossa kuvan mallissa on kontra hepattu kiinni.

Otan noita aina talteen kun mahdollista. Tällä hetkellä kolme -neljää erilaista matkassa . Kisapaikalla nopee ja helppo vaihtaa jos menee mutkalle.image.png.b9c4ef20e681b7631e3f7e59348dd798.png

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...