Jump to content

R53 One moottori resonoi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Joka vaihteella veto päällä kierrosalueella noin 1700-2000 r/min moottorista kuuluu selvästi erottuva resonoiva ääni. Mielestäni ei ole kyse ketjun "rallatuksesta", enemmän ääni on sellainen sirittävä. Asia on melko ärsyttävä koska tuo kierrosalue on melko hankala välttää normaalisti ajettaessa.

Olisiko täällä asiaan hyviä arvauksia tai kenties jopa vastaavia äänikokemuksia?

Kirjoitettu

Nyt kun ei ole ääntä kuultavissa ja itse tuon kuulet. Onko se aina vedättessä kuuluva? Kiertokangen alkava laakeri vika oireilee noin, nakuttava / resonoiva ääni. Miten paljon ajettu kone?

Kirjoitettu

Aina ja vain vedättäessä kuuluu. 116tkm ajettu. Nakutusta se ei kyllä ole. Täytynee käydä ajamassa ja ottaa vähän ääntä talteen.

Kirjoitettu

Video ei pelaa ainakaan itselläni. Voisi sen tässä kuunnella jos likellä riihimäkeä liikuskelet.

Äkkiseltään tossa mallissa ainakin pakoputken luona eristepellit mätänee, revin edellisestä ne pois. Tankin luona on alumiininen lämpöpelti koko pohjassa joka myöskin tippui putken päälle ja piti uusilla isommilla prikoilla sitoa takaisin koriin.

Sen voi poistaa jos tilalle askartelee tankin sulamista vastaan suojan, tämänkin uusin lopuksi sitten kun ei enää ollut mitään mikä pitelee ylhänä sitä.

Kirjoitettu

En asu kaukana Riihimäestä. Sen verran olen alustaan kurkannu että taka-äänenvaimentimen suojakuoret on tosiaan kuoriutuneet. Mutta tämä ääni tulee kyllä minun mielestä selkeästi moottorin suunnalta.

Mielellään ottaisin kolmannen osapuolen mielipiteen jos se vaan sopii, kiitos ehdotuksesta.

Kirjoitettu

Joo, ei tuo kuulosta veivi vialta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...