Jump to content

R.I.P Mini -66


Turbo 69

Recommended Posts

Kirjoitettu

Nonnii, tämä Mini tuli tiensä päähän 11.07. Klo 20.10. Saa arvailla, mitä tapahtui. Kuski jäi henkiin. Ja pystyi jo kahden päivän päästä kävelemään "pienillä" kivuilla.20230718_100303.thumb.jpg.7c6e7dc0fa0aa96953ece268704d3b3d.jpg20230718_100424.thumb.jpg.c540b4dd7e12091f8b4d8f8966eaba8f.jpg

20230718_102143.jpg

20230718_100444.jpg

20230718_100317.jpg

20230718_102735.jpg

20230718_102751.jpg

Kirjoitettu

No johan... Eikös tämä ollut nyt toinen kerta jo Minillä.. Tuuria on ollut, mutta kolmatta ei kannata kyllä enää yrittää

Kirjoitettu

En kyllä kolmatta kertaa toivos, mutta Mineistä en luovu. 4 aihiota löytyy, aloitan syksyllä uuden teon. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

Kirjoitettu

Tekniikka jäi suurin piirtein ehjäksi, omin voimin liikkui vielä pihalta pajaan. Jännä juttu muuten, että ovien lasit jäi ehjiksi. Samoin takasivu lasit lensi ehjinä pois, vaikka ovat sekuriittiä.

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Tekniikka ............................ Samoin takasivu lasit lensi ehjinä pois, vaikka ovat sekuriittiä.

Tai juuri siksi jäivät ehjiksi.

Kirjoitettu

Vielä en kerro tarkkaa tapahtumaa, mutta ei ollu vyö kiinni ja silti selvisin hengissä ja pahemmin vammautumatta. Spekuloinu sitä, jos ois ollu vyö kiinni, oisko sattunu päähän ja niskoihin. Eli lyöny pään B- tolppaan ja takasivulasin alakarmiin, kun penkin selkänoja antoi periksi. Nyt oli vaan pieni naarmu päässä ja niskat ei yhtään kipeet. Tosin nyt oli melkein joka paikka mustelmilla ja kaks kylkiluuta murtui molemmilta puolilta.

Kirjoitettu

Okei, koirankoppi oli oikeassa, lähti lapasesta. Koko päivän olin tehny remppaa, säädin nokan ajoitusta myöhäsemmälle. Sitten illalla koe-ajoon, pääsin noin kilsan, kun oli pieni nyppy. Suora sora tie, vauhtia n.90, takapäässä jokin 'muljahti', lähti vetämään vasemmalle. Korjaus ohjaus, kääntyi samantien oikealle poikittain. Kuskin kylki edellä ojaan päin, keula osui vastapenkkaan. Siitä lentoon, perä ja katto edellä alas. Siitä vielä kierähdys ja apparin puoli edellä alas. Siitä viimeinen pomppu takaisin tielle pyörilleen. Jälkeen päin kävin nämä tutkimassa, ei ollu itellä havaintoo sen jälkeen, kun oli jo ojaan menossa. Havahduin siihen, kun ambulannssi oli paikalla.

Todistettu syy tähän oli, että takatukivarren akseli katkesi sisäpuolelta ja kampesi pyörän jumiin. Sama kun ois tehny kässärin. Kävin paikan tutkimassa metallin paljastimella, löysin pultinpätkän ja mutterin nypyn jälkeen. Kassillinen irto palikoita löytyi myös pellolta, mm. kromikaari 10 m päästä. Siitä, kun eka kerran osui, pysähtyi n.30 metrin päähän. Jos ois ollu matalampi oja, ois menny siististi vilja peltoon.

Oli helppo kattoa nuo alastulo kohdat, ekassa takavalon ja ikkunan sirpaleet. Tokassa keltaista pakkelia apparin lokarista ja umpio ehjänä.

Näköjään tekniseen vikaan ei osaa varautua tien päällä, vaikka auton käytöksen muuten oppii tuntemaan.

Kirjoitettu

Tästä näkyy eka osuma, pysähtyi pyörän kohdille.20230717_110758.thumb.jpg.1cfd99f5d62bcac2a9beb418c87ffeaf.jpg

Kirjoitettu

20230814_114950.thumb.jpg.075b95993750141bacc112b856e27f59.jpg20230814_115135.thumb.jpg.d0489e2e8810e1dccb391aebf9e1424f.jpgTänään sain tukivarren akselin pois, menny ilmeisesti kerralla poikki. Nuo kiillottumat johtuvat siitä siirrosta pajalle.

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Noniin, niskalaukaus suoritettu. Etupää menee ehkä uusio käyttöön, takapää romuksi. Tietenkin ehjä kelkka pois.

Jonkun ajan päästä EJS-11 kilvet vapaana, paikallinen romuttamo lupas antaa todistuksen ilman koko autoa.🤫. Tämä tarina päättyy sit tähän.🤐😫.20231101_171851.thumb.jpg.4d33ec57282b32487e3f7f927d40af20.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...