OTV Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2023 Moro kaikille. Uusi mini cooper s -05 omistaja ilmoittautuu. Ostin tietoisesti sähköviallisen minin. Viat diagnosoitiin ensisijassa apumiehen jalkatilassa olevaan BCM yksikköön. Alkutilanteessa vain mittarivalot olivat pimeinä. Nyt paljon muutakin. Vika johtuu vedestä, jota jostain valuu sisälle, mm musta liitin on hapettunut ja yksi pinni poikki. Uutta yksikköä ei ole enää saatavilla. Kysymys foorumin guruille: 1. Löytyykö keneltäkään vaihtokelpoista ehjää yksikköä ostettavaksi? 2. Pystyykö kukaan ohjelmoimaan yksikköä nykyiseen autoon sopivaksi? 3. Jos ei pysty ohjelmoimaan, niin auton tiedot lienevät yksikön piirilevyllä olevassa muistipiirissä, voiko piirin vaihtaa yksiköstä toiseen ilman vaurioita? Kuka osaa? 4. Mistä kummasta vettä tulee sisään, niin että apumiehen lattiamaton päältä imuroin liki litran vettä. Paljonko on maton alla? Tiedän että lasikaton oikean etureunan vesiputki on tukossa. Sitä on kuulemma parikin firmaa tutkineet ilman tulosta. Auto sijaitsee Hattulassa liki Hämeenlinnaa.
next Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2023 Jos siinä lasikatto niin se uittaa yli edestä. Täytyy purkaa se pois että pääsit tutkimaan kunnolla tai parkkeerata keula reilusti ylemmäs aina ettei vuoda. Osalla lasi liimattu väärin niin sekin uittaa. Siellä on monta kohdetta kyllä. Toinen sisälle ja toinen letkulla laskee auton päälle vettä. Löytyy varmasti vuoto. Bcm yksikköön voi tietyissä malleissa vaihtaa sen piirin ristiin. Se riippuu niin siitä bcm yksiköstä. Jos se on ehjä muuten niin fiksaisin sen vaan ja uusisin johtosarjaa sen mitä tarvitsee.
OTV Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2023 Väliaikatietoja: Nyt boksi on irti. On kuin tehtaalta tullut - sisäpuolelta. Musta liitin vihreässä kyrsässä liki puoliväliin asti. Lähti hienolla hiomapaperilla puhtaaksi. Keskirivin viides tappi (n:o 23) on vaan syöpynyt poikki. Kaapelisarjan musta liitin hapettunut vihreäksi samasta päästä, kuin boksissakin. Villi veikkaus: tässä voisi olla vikojen syy? Hankalassa paikassa työstäminen vaati veronsa. Sinisen liittimen valkea lukitusvipu katkesi, vaikka kuinka varoin. Löytyisikö mistään? Kuivatellaan nyt boksia pannun päällä viikonloppu. Jos muuta ei keksitä, niin hyppylanka ainakin kokeeksi liittimien väliin. Matonalustan kuivattelu jatkuu... next 1
OTV Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2023 Boksi korjattu. Tinasin hyppylangan liittimen yli johtosarjaan. 29 vikakoodia katosi. Koodit osoittivat boksin suuntaan. Vain yksi jäi joka kehoitti: initalize run flat indicator Vaan, kun nappi käsijarrun vieressä ei suostu initalisoimaan. Keltainen rengaspainevalo palaa. Kaikki mittarivalot vielä sammuksissa poislukien kierroslukumittarin 7 viimeistä segmenttiä. Mistä voisi vikaa lähteä perkaamaan? Sulakkeet on tarkastettu kuskin jalkatilassa.
OTV Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2023 Tuli tuo run flat indicatorkin korjattua. Käsijarrun vieressä oleva painonappi ei toiminut. Pura ja kokoa menetelmällä nappi tuli kuntoon. Posketoman paljon aivan pikkujuttuja vialla. Taisi olla aja ja unhoita menttaliteettia aiemmin. Ja sitten lampunpesijöiden kimppuun. Ne kun pesevät vasenta eturengasta.
OTV Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2023 Run flat indicator on näköjään varsin herkkä ja kinkkinen värkki. Kun aurinko paistaa sivusta, niinkuin se on viimeaikoina tehnyt rengaspainevalo syttyy heti käynnistäessä. Näin käy, kun toisen puolen renkaat ovat kuumat toisen viileät. Ei suostu napista sammumaan. Pilvisellä ei ongelmaa. Tosi turha värkki!
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2023 Rengaspaineet nousee lämmön vaikutuksesta sen verran, että tekee häiriön. Viime talvena kuskasin polkupyörää kuljetus telineellä. Jäi ilmeisesti liian lähelle pakoputkea rengas, oli räjähtäny matkalla. N.150 km ja talvikeli, niin silti.
tojari Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2023 4. Minulla vesi tuli sisään tuulilasin oik. alareunan muovin raosta, kun veden poistoreikä oli tukossa ja muovi vähän halki. Ohjautui vesi väärälle reitille, johtosarjan reiästä valui pelkääjän lattialle. R55 autona.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään