Jump to content

MYYTY: -69 Cooper S replika kunnostusprojekti


Recommended Posts

Kirjoitettu

Auto myyty 4.3.2023

Kokeillaan olisiko jollakin toisella kovempaa intoa laittaa auto takaisin kasaan viime kesän kolarin jäljiltä. Auto on -69 Mini 1000 mk2 alunperin, mutta rakennettu vastaamaan aikakauden Cooper S:ää.

Moottorina viritetty Marinan kone, johon on tehty kansiremontti 2020. HIF 44 kaasari. Dynotettu 2016, silloin paukkuja 61 kW. Kulkee kivasti, ja moottori käy edelleen. Perimätiedon mukaan koneessa on 320 nokka yms., mutta meidän omistuksessa konetta ei ole koskaan purettu osiin kokonaan, kun ei ole tarvinnut. Muita auton speksejä:

  • 7" Cooperin levyt edessä jarrutehostimella, takana leveät rummut
  • Sähköt uusittu Paradise Carsilla 2016, samalla laitatettu mk7 mittaristo (autossa oli ennen Weberin kaasari, jonka takia tulipeltiä muotoiltu uudelleen, oikean aikakauden mittaristoa ei siihen saanut kiinni). Maksoi 3100e, kuitti on.
  • Autossa on nyt Recaron puolikuppipenkit (lämmitysmahdollisuudella, ei kaapeloitu). Kuskin penkki säädettävissä syvyyssuunnassa, rakennettu kiskot sitä varten.
    • Jos Recarot ei lämmitä (mieltä) niin voidaan laittaa tilalle tavallisen Minin penkit (joita ei ole verhoiltu sisustan väriseksi)
  • Sisusta rakennettu käytännössä kokonaan uusiksi oikeine mattoineen ja sivupahveineen jne.
    • Laitoin autoon myös viime kesänä ovien potkusuojat ja etusivuikkunoiden kromilistat (ulkopuoliset), mutta kuvat on otettu näiden laittoa ennen
  • Lasit tummennettu, etu- ja takasivulasit uusittu menneinä vuosina, jotta takalasit sai avattaviksi ja etusivulaseihin lukot kunnolla kiinni. Lasit hankittu ammattimieheltä.
  • 10x6 Revolutionin vanteet, Yokon A008-renkaat.
    • Halutessasi saat auton näiden sijasta Cooperin ulospäin levittävillä peltivanteilla (pyöreät reiät) ja Dunlopin renkailla
  • Kori tehty 90-luvun lopussa pelleiltään ja maaleiltaan, seisoi vajaat 20 vuotta pressun alla parkkihallissa ennen kuin pelastettiin se sieltä
  • Massattu pohjasta 2017. Kori aika hyvässä kunnossa kokonaisuutena, ei ruosteita. Maalipinnan suurimmat sanomiset takakontin luukussa, toisen parempikuntoisen saa maalaamattomana kaupan päälle.
  • Konepelti oli pois nostettava, mutta nyt aika käyttökelvoton
  • Äänenvaimennuspaloja asennettu lähes jokaiseen mahdolliseen paikkaan, joihin niitä on Englannista valmiina saanut ja vähän muutakin.
  • Katsastus voimassa 6/2024 asti

Kuvista näkee aika hyvin mitä töitä auton kanssa olisi, ennen kuin sen saa taas ajoon. Kuvan mukaisen varaosalistan osat kuuluvat hintaan (tarjous pyydetty kolarin jälkeen), osa uusia, osa vanhoja, mutta hyvälaatuisia ja ehjiä. Sivupeilit pois lukien, muistaakseni. Auto on säilytyksessä Hämeessä.

Hinta: 3500 €

Terveisin,

Juha Lehtonen

 

mini.jpg

PXL_20220722_110527509.jpg

PXL_20220722_111413311~2.jpg

Tarjous osista.png

PXL_20221228_141846423.jpg

WhatsApp Image 2019-01-20 at 12.51.40.jpeg

PXL_20220727_113717900~2.jpg

Kirjoitettu

Sait ilmeisesti vakuutusyhtiöltä kertakorvauksen? Kun kerran olet osien hinnalla myymässä?

Jos itellä ei olis muita projekteja työn alla, ostasin heti.

Kirjoitettu

Kummassa oli juttua tuosta tapauksesta, Mobilisti vai Klassikot?

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Sait ilmeisesti vakuutusyhtiöltä kertakorvauksen? Kun kerran olet osien hinnalla myymässä?

Jos itellä ei olis muita projekteja työn alla, ostasin heti.

Juu, otin kertakorvauksen. Pieni juttu oli kolarista joo Mobilistissa. Ministäkin on tarinoitu enemmän MCFF kerholehdessä, oiskohan ollut joku kevään 2019 numero.

Kirjoitettu

Tuo kertakorvaus on hieno juttu, saa romun itelleen ja auto säilyy kilvissä.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, Viiskytkuus kirjoitti:

Onko tuo auto kauttaaltaan pakkeloitu noin vahvasti mitä tuossa vauriokohdassa on? 

Autoon on tehty kunnon pohjat aikoinaan, eikä vauriokohdassakaan ruosteita ole niiden alla, kuten ei autossa muutenkaan. Maalipinta on säilynyt yllättävän hyvänä, kun ottaa huomioon sen koska auto on viimeksi maalattu.

Kirjoitettu
11 tuntia sitten, Jule kirjoitti:

Autoon on tehty kunnon pohjat aikoinaan, eikä vauriokohdassakaan ruosteita ole niiden alla, kuten ei autossa muutenkaan. Maalipinta on säilynyt yllättävän hyvänä, kun ottaa huomioon sen koska auto on viimeksi maalattu.

Silmiini pisti vain tuo maalin alla oleva pellistä lohkeillut pakkelikerros. 

  • Jule changed the title to MYYTY: -69 Cooper S replika kunnostusprojekti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...