Jump to content

holkki

Jäsenet
  • Viestit

    568
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    44

holkki last won the day on 7. Maaliskuuta 2023

holkki had the most liked content!

1 seuraaja

Tietoja käyttäjästä holkki

  • Syntymäpäivä 03.07.1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    Rellu Trafic -17

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

holkki's Achievements

  1. holkki

    R56 etupalkin vaihto

    Perhana, kun oma oli aikanaan lattialla, kilkkeet purettuna, ois ollut aika helppo maalauttaa uusiksi....
  2. holkki

    FRM moduuli

    Joo, kyllä nykyään tulee mainittua " että omistajan vastuulla " luetaan , ei joudu itse maksumieheksi yllätyksen sattuessa....Mulle vastaan tulleet on aina vianluvun yhteydessä, mitään lisätoimenpiteitä ei ole ollut tekeillä. Viimoinen tapaus oli E71 X6 -10 , luettiin Istalla vikakoodeja ja kesken lukemisen FRM punaiseksi moduulikentässä ja kyykkyyn...Se oli Learn 3 versio ja kaikki mitkä olen korjauttanut on ollet näitä .Ymmärtääkseni tämä versio on yleensä paremmin varusteluissa malleissa , pitäiskö tästä päätellä, että paras lukea vain yleensä surkeasti varusteluita Suomi-autoja
  3. Okei! Oisko mahdollista, että joku moduuli niitä sähköisiä iskareita ohjaa ja se saa kylmästä jotain väärää lämpötila tietoa, joka jäykistää ne?Kaukaa haettu...aihe aivan vieras, mutta ne normi tolpat kun saa vettä sisuksiinsa, meno pakkasella on sellaista, että sen huomaa! kovalla pakkaskelillä tolppa on yhtä kuin tolppa! ei jousta/ vaimenna ollenkaan, hengen vaarallinen! Ja jos molempien takatolppien toiminta on samanlaista, tuskin ne molemmat yhtä aikaa porsii, samalla tavalla...onko niissä kuorman tunnistus ominaisuuksia eli jos perä painuu syvemmälle, iskari jäykistyy...Ja silloin täytyy olla joku korkeutta tarkkaileva kytkin, kuten xenoneissa, joka kertoo perän korkeuden ohjaukselle...löytyykö kuvista mitään sellaisia komponentteja?
  4. Ootko vilkaissut RealOem kautta, VIN numerolla minkä tyyppiset tolpat sulla on takana? Säästyis purkamisen vaiva....Mutta jos sulla jäätyy ne pakkasella, kyllä ne taitaa vaihtoon mennä. Yhden 5-sarjan Bemun kokemuksella oli tosi inhottava piirre tuo tolpan jäätyminen, suoraan sanoen vaarallinen...Satuin roikkumaan NAM puolella, ei ollut yhtään samallaisen ongelman kohtaajaa kirjoitellut siellä.
  5. holkki

    FRM moduuli

    Ei oo kysyttyä, mutta ensi kerralle tiedustelen syytä. Istalla luettaessa on heti punaisena moduli-kaaviossa, ei yhteyttä ko.purkkiin. Usein korjaus kestää hetken, joten luulisin , että joku "jumi" avataan ohjelmallisesti? Antaa takuun työlleen, yhtään korjattua ei oo uudestaan hajonnut omalle kohdalle. Mutta , on tullut vastaan FRM, jota ei saannut korjattua, mm eräs tapaus teki valovian, että vasen vilkku paloi jatkuvasti, vaikkei autossa ollut edes virrat päällä...Näitä tulee rassailtua rakkaudesta lajiin, ei työkseen, ja pikkuisen "harmittaa" kun nämä FRM porsii.Selittele siinä sitten,auto-omistajalle että "näitä hajoaa itsekseen..."
  6. holkki

    FRM moduuli

    Joo, noi FRM paukkuu juurikin vikoja luettaessa tai akun vaihdon yhteydessä, R-5 sarjan Mineistä ja E-sarjan Bemareista. Mun kohdalle on useampi sattunut, ihan sama millä autoa on luettu, Istaa, delphiä, boschia, yms,ja taitaa olla Learn 3 boxi usein...mulle on aina korjannut jakilteck/tuusulasta (ei mainos!!!) nopealla aikataululla.
  7. holkki

    R56 Turboko se meni

    Turbon ohjaus toimii alipaineella, eli herkkä vuodolle. Kannattaa aloittaa todella niistä letkuista, sun autolla on jo ikää lähes 15 vuotta(-07) , alkaa kumiletkut pykimään... Myös ahtopaineiden ohjausventtiili on hajoavaa tavaraa, omasta -07 uusittu... ja turbon alipainekello, divertti ja ahtovuodot kuuluvat samaan sarjaan. Ei noita turboja juurikaan taida mennä, itse olen vaihdellut niitä aivan muista syistä....
  8. holkki

    R56 VVT reistailee

    Joo, nuo oireet kyllä viittaa vahvasti siihen solenoidiin. Varmaan N14 moottori, yhdellä solenoidilla? En sähkökuvista kurkkinut, mutta veikkaisin , että tulee suoraan eculta. Lämpötila siihen ainakin vaikuttaa, kylmänä käy hetken hyvin, lämmettyään alkaa kierrosten soutaminen ja huopaaminen...Kannattaa kurkata myös tuolta NAM (North American Motoring) /R56 issue&Problems osiosta, voi löytyä kohtalontovereita...
  9. holkki

    ESP (DSC)

    Itselleni on ollut yllätys, kuinka paljon antaa quaiffen lukon kanssa pyöriä tyhjää lähdöissä, tietty kun renkaat on suorassa ei tule niin helposti pyörimiseroa...mutta, kyllä itsekkin napsautan usein "sportin" päälle ja luistonesto ja start&stop offiin, tuolla torsenilla pärjää ihan hyvin...
  10. Tervetuloa vaan! Juu, tuolla koneelle on ollut tuota "2885" vaivaa, usein se johtuu turbon ongelmista, hukkaportin tanko jumittaa, kalvo sökö, alipaine vuoto hukkaportin letkuissa tai sitä ohjaava venttiili sökö. Myös hukkaportin tangon mitalla on vaikutusta tai oikeastaan liikeradan pituudella. liian pitkä liike aiheuttaa vääräaikaista toimintaa, ja hukkaportti ei sulkeudu riittävän tiiviisti. Oikea liike on muistin mukaan alle 10mm, tarkista jostain! Ja usein koodia antaa sähköinen divert-venttiili, jumittaa tai muovisesta venttiililautasesta puuttuu palanen, murtuminen. Tuolta lähtisin tutkimaan, kuuklettamalla lisää infoa, esim. North american motoring - minifoorumilta...
  11. Eikö tuo "auto nosturilla" ole ihan normaali aikaväliin sidottu huolto ilmoitus, jonkunlainen tarkastus-huolto ilmoitus? Joku hetki sitten kuittasin oman ilmoituksen, tais mennä ihan BC nupista...Ja oon juuri samaa mieltä Karvalakin kanssa , huono akku saa aikaan virransäästö toimenpiteitä, puhallin noputta vähennetään(typerä toimenpide!) , penkinlämmitys, peilien lämmitys, soitin yms alkaa putoilemaan pelistä... Aikakin R56 antaa jossain vaiheessa "low battery warning" -ilmoituksen...
  12. holkki

    Vaihdeloota öljyt

    Joo, MTL ajettu koko ajan, kesät ja talvet, myös Quiaffe lootassa, hyvin toimii vaihteensiirto myös kylmässä.
  13. Joo, nuo värikoodit ovat tietty tehtaan kokoonpano mittoja, purun yhteydessä kaulat mitataan ja tarvittaessa koneistetaan ja laakerit sen mukaan...kannattaa tietty tsekata myös kannen kunto. Omassa oli vena ohjurit väljät 115 tkm kohdalla.
  14. Mini mania / Mini Cooper Main Bearing Identification Instructions. Tuolta löytyy jonkunlaiset ohjeet niiden koodien tulkintaan ja taulukko....
  15. Oho, lataus hommat vähän tökkii, sorry! No, tuossa on se taulukko, koetan löytää ne ohjeet jostain...
×
×
  • Luo uusi...