Hello!
Mistähän vois johtua että auton käynistettyä vaihteisto toimii todella raskaasti? Eli auto käyntiin, kytkin pohjaan ja mikään vaihteista ei meinaa mennä sisään. Menee toki jos väkisin ja voimalla runttaa mutta n. 20 sekuntia kun pitää kytkintä pohjassa niin sen jälkeen vaihteisto toimii kuin unelma. Oire häviää kun on ajellut kaupungissa puolisen tuntia mutta liikennevaloissa pitää olla kytkin koko ajan pohjassa että pääsee liikkeelle kun valot vaihtuu (todella ärsyttävää ruuhkassa). Miniin on vaihdettu hiljattain kytkin ja mielestäni sen jälkeen on oireet alkanut. Olisikohan kytkintä vaihdettaessa pitänyt vaihtaa samalla jotain muuta osaa? Joskus joku sanoi että kytkimen työsylinteri/pääsylinteri tai joku sellanen kannattais vaihtaa. Kytkinrempan yhteydessä vaihdettiin vaihdelaatikon öljyt.
Säilytän autoa lämpimässä hallissa joten pakkasesta ei ainakaan laatikon jäykkyys johdu. Selvennykseksi vielä sellainen huomio että kun käynnistän auton, kytkin pohjaan ja rupean puoli väkisin survomaan ykkösvaihdetta silmään niin auto rupeaa liikkumaan vähän eteenpäin ja jos kakkosta yrittää laittaa niin auto liikkuu hieman taaksepäin. Hallin lattia on aivan tasainen eli vapaalla auto ei liiku mihinkään.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tai oisko jollain tietoa mistä lähteä asiaa tutkimaan?
Mini Cooper S (r53) -03 ja vaihteistona getragin 6-v laatikko.