Hmmm...
Huolto väitti, että on vain yksi nopeuksinen. Puhaltimelle ei kuulemma mene tarpeeksi johtoja, että voisi olla kaksinopeuksinen ja testerilläkään ei saanut pakotettua kuin yhden nopeuden päälle. Huolto on Tampereella toimiva, bmw-autoihin erikoistunut huoltoliike, joten ihmettelen kyllä, mutta kaikki on mahdollista.
Harmittaa vaan, kun auton minulle myyneen liikkeen kanssa sovittiin, että flektin toiminta tarkistetaan ja korjataan tarvittaessa heidän piikkiinsä. Nyt se on tarkastettu ja todettu toimivaksi, mutta jos on kuitenkin rikki.. Perhana sentään! Kaipa se on itse korjattava tämäkin.. ;-)
Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa öljyt ahtimeen, joten viimeistään silloin katson, onko tuolla puhaltimen kotelossa se etuvastus. Käsittääkseni flektille ei tarvitse mennä kuin kolme piuhaa, että flekti voi olla kaksi nopeuksinen. Yksi maa, toinen täydelle nopeudelle ja kolmas hitaalle nopeudelle. Hitaan nopeuden johto menee etuvastuksen kautta moottorille? Onko releitä kaksi? Toinen täydelle nopeudelle ja toinen hitaalle? Ja toinen näistä sijaitsee puhaltimen kotelossa?
Igor, olet asentanut itse etuvastuksen myös ns. auton puolelle? Mitä vastusta käytit ja mistä hankit sen? Luin muistaakseni jenkkifoorumilta, että alkuperäisen vastuksen arvo on noin 0,33ohmia ja 100w.