Jump to content

tth78

Jäsenet
  • Viestit

    55
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    2

tth78 last won the day on 15. Helmikuuta 2023

tth78 had the most liked content!

Profile Information

  • Sijainti
    Varsinais-Suomi
  • Autotalli
    Countryman PHEV 2018

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

1 695 profiilin katselua

tth78's Achievements

  1. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Kohtuuhinnalla pääsit https://tekniikanmaailma.fi/lehti/20b-2024/en-suosittele-sanoo-hybridiautoista-niiden-vikoja-paivittain-korjaava-jesse-haapala/ ” Akun lisäksi hybrideissä on tietenkin myös koko perinteinen polttomoottoriauton tekniikka. Petri Blomqvistin Minin vei korjaamolle äkillinen mäntärikko. Sama moottori on käytössä myös BMW:n malleissa. Kun BMW-osaajana tunnettu BC Motors -huoltoliike irrotti Blomqvistin Minin moottorin, myös turboahtimesta paljastui öljyvuoto. Tehdaskunnostettua vaihtomoottoria Blomqvistille tarjonnut yritys taas tiesi kertoa, että BMW-moottoreiden vauriot ovat olleet hybridiautoissa melko yleisiä. Blomqvist tuskin on ainoa mäntärikon kokenut. Pelkästään varaosat maksoivat 5 400 euroa. Kunnostetun moottorin ilman apulaitteita olisi saanut hieman halvemmalla, mutta Blomqvist päätti korjauttaa alkuperäisen moottorin uusilla osilla. Alkuperäisestä yli 13 000 euron kustannusarviosta sai tingittyä hieman kunnostamalla vanhan turboahtimen. Uusi olisi maksanut 2 759 euroa. Jesse Haapalalle lataushybridien polttomoottoriongelmat ovat tuttuja. Korjaamolla on vieraillut esimerkiksi samalla moottorilla varustettu, vain 46 000 kilometriä ajettu BMW 225 xe -lataushybridi, jonka nokka-akseli oli ruosteessa. Käytön puutteessa ruostuneet nokka-akselit taas jumittavat BMW:n käyttämän venttiilien ajoitusta muuttavan järjestelmän. Lataushybridin polttomoottori pitää pitkistä ajomatkoista, jolloin se lämpenee kunnolla. ”Ongelmia on luvassa, jos polttomoottori käy vain lyhyitä aikoja, tai ei ollenkaan. Kylmäkäynnistyksissä joudutaan käyttämään rikasta seosta, jolloin polttoainetta menee männänrenkaiden läpi öljyn joukkoon.””
  2. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Ei Autokeskus mitään antanut, tosin eipä se huollossa nähnyt naarmuista&ruosteista nokka-akseliakaan… Olen itse ollut töissä huollon työnjohdossa tuolla ja sama meno jatkuu, menevät mistä aita on matalin, jotta uusien autojen myynti pysyy korkealla… https://moottori.fi/uutinen/maahantuoja-ja-auton-myyja-korvasivat-teemun-minin-venttiilikoneiston-parin-tonnin-remontin-auton-nokka-akseli-oli-syopynyt-ja-ruosteessa/ Niin ja nelivedon olen saanut katoamaan jääradalla sekä hangessa ryömiessä mökkitiellä. On käynyt ihan kaupungissakin niin, että liikennevaloista lähtiessä etupää tempoilee puolelta toiselle, eikä helpota.
  3. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma on suomi- auto, olen toinen omistaja. Aika outoa tosiaan on, monikaan phev-omistaja ei ole kokenut akun loppumista ja omassa olen lukuisia kertoja huomannut, että neliveto tippuu pois käytöstä kun on riittävän kylmä/akun varaustila alhainen. Akussa pitäisi kuulemma olla aina varmuusvaraa, mutta lukemattomia kertoja on itselle näin käynyt. Merkkihuollossa tutkittu pariin otteeseen ja kuulemma kaikki on ehjää ja toimii normaalisti. Yksilövaihtelua?
  4. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Heh, oman minin range on olluy 3v/27tkm lähtien maks. 21 km. Kerran olen pihistelemällä päässyt 30km kun ajoin taajamassa ilman lämmitystä/jäähdytystä/liikennevaloja. Rasittavinta tässä on kun niitä tehoja kaipaisi niin niitä ei aina ole saatavilla, johtuen kylmästä akusta tai liian alhaisesta kapasiteetista(alle 25% varaustila) Sanoisin tämän olen phev:ksi aika raakile.
  5. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Itse kysyin välipäivillä vaihtotarjousta 35k€ xc40 D4:een. Mini oli tuolloin 5v/52tkm ajettu ja 19k€ olisivat hyvittäneet… Hyvin oli 2v/25tkm aikana arvosta sulanut 10k€. Edellisellä bensaprimeralla tuohon tarvittiin 10v/100tkm… Itse ostan seuraavaksi bensa/dieselin kun tämä on ollut tekniikaltaan melkoinen pettymys. Paljon on ollut pikkuvikoja ja lämpötilalle todella herkkä, jotta voi ajaa sähköllä tai saada boost, käyttöön. Mun Ministä Moottori-lehti teki vuosi sitten jutun moottorin ruostumisesta…
  6. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma 3v/32tkm keskikulutus on 7,5l/100km Turun seudulla.
  7. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma mini ei kulje metriäkään sähköllä kun pakkasta on -5C enemmän. 10km työmatka-ajossa meneekin sitten bensaa kun polttista ei esilämmitetä. 12-18l/100km meni viime talven kovimmilla pakkasilla…
  8. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Akun korjaus kyl syö sähköajon hyödyt…
  9. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Li-ion akku kestää 3000 lataussykliä. Itse pääsen 7,6kWh akulla 20km ni jos ajaisi pelkällä sähköllä, tietäisi se 60tkm välein akun uusintaa…
  10. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    WTF? Kokkolan autohuolto on muutamaan X5:een vaihtanut akkuja 100tkm tienoilla, mutta aika hurjaa että noin vähillä kilsoilla akku on vaihtokunnossa.
  11. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Minkä verran kilsoja? Kokkolan autohuolto vaikuttaisi pätevältä korjaamaan. Varsinais-Suomessa JW-Servicestä hyvät kokemukset huolloista ja kotisivujen mukaan tekevät myös akkukorjauksia.
  12. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Vikakoodin lukijan mukaan seokset rikkaalla. Se selittäisi kulutuslukemiakin..
  13. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Jahas, 18tkm päästiin ilman murheita, nyt syttyi moottorin vikavalo… onneksi huolto on alkuvuodesta.
  14. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma mini on ulkosalla, eikä ole latauspaikkaa. Muutettiin syksyllä asuntoon, missä olisi mahdollista muuttaa lämpötolppa 8A lataavaksi. En aio muuttaa, koska keväällä tolpat uusitaan ja itse ajattelin samoihin aikoihin vaihtaa XC40 D4 Volvoon kun monella tasolla olen pettynyt lataushybridiin.
  15. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Juu wltp mukaan range 36km.
×
×
  • Luo uusi...