Jump to content

Niclashki

Jäsenet
  • Viestit

    18
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Niclashki's Achievements

  1. Mini F56 Cooper S, alkuperäinen ja ehkä välijäähdytin sekä jäähdyttimien eteen tuleva shutter, eli sälekaihdin joka nopeuttaa auton lämpenemistä. Hp 50€/Kpl ja sijaitsee Helsingissä.
  2. Myyn ylimääräiseksi jääneen hyväkuntoisen takakontin tiivisteen. Uusi maksaa mansikoita. Omassani oli jo tiiviste huono, tilasin tämän ulkomailta hajottamolta, mutta auto kerkesi vaihtua. HP 30€ Helsinki
  3. Minusta tuo 2dl on jo melko kohtuullinen kulutus näille koneille, ainakin kun kilsoja on mullakin jo se 142tkm lasissa. Ennen söi huomattavasti enemmän. Näissä taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus tuo öljynsyönti kun kilsoja tulee. En tiedä sitten mikä olisi seuraava ratkaisu jos tuota kulutusta haluaa vielä pienemmäksi. Jotain moottorin pesua (kallista) suosittelivat schmiedmannilla, että vähän irroittelisi mahdollisesti öljyrenkaita, tiedä sitten hyötyä. Eiköhän se jossain vaiheessa ole vaihto edessä vähän uudempaan, 2.0 tekniikalla olevaan Cooper S -malliin.
  4. Unohtunut ihan päivittää tilannetta. Primpexillä tosiaan vaihtoivat venttiilinvarren kumit, hydrauliset nostajat ja halusivat VVT pyörän (orkkis) samalla vaihtaa. 1130€ koko höskä. Eivät tarvinneet irroittaa kantta. Samalla tsekkasivat öljypohjaankin ja sieltähän löytyi vanhoja jakopään laahaimen paloja... Nyt kun lämpinä käynnistää, niin ei ole enää pöläystä ja vie ehkä sen 2dl/1000km öljyä. Alussa tosin kun rajumman moottorijarrutuksen teki niin sen jälkeen pöläytti "harmaata" takana, mutta sekin rauhoittunut.
  5. Suosittelen ostamaan orkkiksen. Just vaihdoin omaani viimeisen generaation. Jotain 280€ jäi maksamaan. Edellinen oli "laadukas" tarvike ja kesti jopa 20tkm kun koneessa oli taas raju alipaine ja sen mukainen öljynkulutus...
  6. Jos kansi irroitetaan, niin silloin sama jättää ne erikoistyökalut hommaamatta ja pistää koko kansi koneistukseen pajalle. Tulee edullisemmaksi kuin hommata työkaluja ja kannen remppa koneistamolla ei ole pahan hintainen, jos sen kannen jo joka tapauksessa irroittaa. Tulee samalla uudet venttiilinohjurit yms niiden kumien lisäksi. Paja mistä sain tarjouksen on Primpex autohuolto oy, mikä on aika paljon Minejä laitellut. Kysyin myös Schmiedmannilta tätä remppaa, niin heillä se olisi ollut noin 2000€, tosin he eivät jätä arvailujen varaa kannen suhteen, vaan kansi kävisi koneistuksessa kansisetillä.
  7. Kyllä mä itsekin tässä aion vaatia, että käytetään tuota viimeisintä settiä, käyn vaikka itse sen setin hommaamassa, jos nyt tähän operaation laitan tuon auton.
  8. Ei sillä ole väliä, onko ne autodocilta yms ne tilanneet, jos on vain laadukas setti. Sieltä saa hyvää settiäkin. Eihän ne kantta tuossa operaatiossa irrota, vaan nokat yms.
  9. On mulla Start/stop, mutta niin ärsyttävä ominaisuus, että en koskaan sitä käytä. Sama toisessa autossa Volvo V90 2019, aina ekana tulee se otettua pois päältä kun käynnistää auton.
  10. Joo olen PK-seudulta kyllä. Kysyin jo yhdestä korjaamosta tarjousta, niin 1000€ olisi koko hoito. Sisältää samalla jakopään uudet osat sekä öljyt+suodattimen. Kannattaa kuulemma samalla jakopää uusia, vaikka edellisen kerran se on uusittu 91tkm lukemassa, kun helppo laittaa samalla.
  11. Mulla on tismalleen sama ongelma 2008 Cooper S -mallissa. Ajettu nyt 134tkm. Öljyä palaa se 0,5L/1000km hyvinkin. Pölläyttää aina kun vähän aikaa esim valoissa seisoo. On vaihdettu venakoppa huohottimineen, turbo (oli jo väljä) yms. Venttiilinvarren kumien vaihto kiinnostaisi, jos joku osaisi tehdä kunnolla sen. Moottorina N14.
  12. Kiitos tiedosta. Olisikohan täällä Uudellamaalla firmoja, mitkä näitä mahdollisesti myös ropaisi? -> Itse itselleni vastatakseni ja muillekin vinkkinä, Schmiedmann tekee noin 300€ koko hoidon ja aika varattu.
  13. Uusi alkuperäinen antenni, Mini R56. Osa numero 65203453893 Hp 20€ Sijainti Helsinki IMG_2810.HEIC
  14. Oliko mikä yritys, kuka teki tämän 290€ hintaan?
  15. Näin uutena Miniin haksahtaneena luin mielenkiinnolla tätä koodaus kirjoitusta. Omani on R56 Cooper S, vm2008 mistä puuttuu OBC sekä vakkari yms. On ihmeellisesti otettu nahkaverhoilua yms kyllä, mutta ei näitä toimintoja. Olenko oikeassa, että pelkällä koodauksella saisi toimimaan tässä ajotietokoneen? Jos, niin ottaakohan merkkiliike miten paljon tästä? Tai onko mahdollisesti uudelta maalta ketään kenellä olisi tarvittava kaapeli, ohjelmisto ja koodaustaito hyppysissä? Ilmaiseksi ei todellakaan tarvitse tehdä. Myös vakionopeuden säädin olisi kiva saada tähän. Ratti on valmiiksi sellainen mihin saa painikkeet, eli jos siihen ostaa nämä pelkät painikkeet, niin onnistuuko sen jälkeen pelkällä koodauksella aktivoida tämä? Jossain luin, että näissä 2008 ja ylöspäin olevissa malleissa on joissain kaikki tarvittava valmiina ohjauspylväässä (missä on viikset kiinni) ja joissain vaatisi senkin vaihtamisen. Näkeekö sen mahdollisesti mistä?
×
×
  • Luo uusi...