Jump to content

AAB-1

Jäsenet
  • Viestit

    32
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

AAB-1 last won the day on 29. Lokakuuta 2016

AAB-1 had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä AAB-1

  • Syntymäpäivä 13.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Lohja
  • Autotalli
    BMW M135ix -13
    Morris Cooper S 1275 -63 (??)
    Mini Cooper S JCW -04 (ex)
    Porsche 951 -85 (ex)
    Porsche 951 S -88 (ex)

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

5 474 profiilin katselua

AAB-1's Achievements

  1. Myydään 11 kpl kirjoja. Vain kaikki kerralla eli en myy yksittäin. Tuning the A-Series Engine, 3rd edition / David Vizard How to modify your Mini / David Vizard How to build & power tune Weber and Dellorto DCOE, DCO/SP & DHLA carburettors, 3rd edition The SU carburettor high-performance manual Mini / Mark Steward The 1275cc a-series high performance manual / Des Hammill The illustrated history of the Works Minis in international rallies and races, 2nd edition / Peter Browning Mini gold portfolio 1969-1980 / R.M. Clarke High performance Minis gold portfolio 1960-1973 / R.M. Clarke Mini muscle cars 1961-1979 / R.M. Clarke Mini performance manual / Tim Mundy Hinta: 200 EUR Toimitustapa: nouto Lohjalta
  2. :)
  3. Vielä hakusessa.
  4. Ostetaan Mini Cooper S R53, 2004 tai uudempi. - ajettu alle 150 tkm - hyvä huoltohistoria - manuaali Plussaa, jos: - puolinahkapenkit - ei panoraamalasikattoa - JCW - ohjaustehostin / kytkin / ahdin vaihdettu lähiaikoina - auto pk-seudulla Yhteydenotot: yv tai 041 43 26 911
  5. AAB-1

    Hyper Blue R53 -06

    Hienoa, että löysit mieluisan R53:sen 964:sen kaveriksi :) Vanteiden kunnostuksen sijaan melkein suosittelisin katsomaan joitakin muita vanteita. Nuo alkuperäiset S-spoke vanteet ovat melko painavat. Oma R53 laihtui aikanaan n. 24 kg seuraavilla muutoksilla: Renkaat Michelin Primacy HP ZP 205/45R17 RunFlat (paino n. 10,4 kg / kpl) ja vanteet R85 S-spoke 7x17" (paino n. 11,4 kg / kpl) -> Renkaat Toyo R888 195/50R16 84W GG/G2 medium (paino n. 9 kg) ja Oz Ultraleggera 16" vanteet (paino n. 6,7 kg) Itsellä R53 oli käyttiksenä tuolla rengastuksella. Kiertoliittymissä oli välillä omat haasteensa, kun sai oikeastaan vauhtia hidastamatta ajaa liikenneympyrän "läpi". Siinä sitten näki kaikenlaisia hauskoja kanssa-autoilijoiden ilmeitä ja taisi vastaan tulla pari yllättävää tilannettakin, kun nautti kohtalaisen hyvästä pidosta ja mikroautomaisesta ajettavuudesta.
  6. AAB-1

    Vanteet miniin

  7. AAB-1

    R53 JCW -04 ostoaikeissa

    Voin laittaa sulle illemmalla yksityisviestillä vähän lisätietoja auton historiasta. :)
  8. AAB-1

    Ratapäivä 29.8.2015

    Muutama kuva ratapäiviltä: https://goo.gl/photos/wU6sHfVbRaMNyX5Y7 Kuvankäsittely sujuu jo joten kuten, vielä kun oppisi valokuvaamaan :)
  9. AAB-1

    Ratapäivä 29.8.2015

    Läntiseltä Uudeltamaalta kukaan menossa ja palaamassa vielä lauantain aikana takaisin? Jos kartturin paikka vapaana, niin voisin lähteä mukaan ulkoiluttamaan kameraa
  10. AAB-1

    Mini 1000 -75

    Onnittelut, hieno suoritus :)
  11. Kiitoksia kaikille jo tähän mennessä vastanneille ja lisää kommentteja saa toki laittaa. Aiheesta saa aika helposti juupas/eipäs -tyylisen väittelyn, mutta yritetään välttää sitä. :) Aiemmat harrastepelit ovat olleet aika lailla alkuperäiskuntoisia ja ne on tarkoitukselle myös tullut pidettyä sellaisina. Nyt kuitenkin lähtökohta on eri, joten ehdotus esim. perinteisen 649 nokan korvaamisesta modernimmalla ei ole pois suljettu. Samoin vaikkapa kannen osalta vaikuttaisi löytyvän mielenkiintoisia vaihtoehtoja, mutta hintataso tietenkin nousee samalla rajusti. Mutta jatketaan aiheeseen tutustumista, josko nuo tavoitteet/haaveet siinä samalla selkiytyisivät. Tietysti jos joku haluaa esittää näkemyksensä toimivasta kokoonpanosta esim. lyhyen osalistan muodossa, niin helpottaisi kovasti.
  12. Pari vuotta sitten yritettiin jäljittää autossa (Morris Cooper S mk1) aikanaan ollutta moottoria, mutta jäljet päättyvät 70-luvulle. Kyseinen 1275 kone oli Antti Kytölän tekemä ja auton historian perusteella varsin kilpailukykyinen. Hevosvoimia oli toiselle sadalle menevä määrä, auto sammui mikäli yritti lähteä liikkeelle alle 3000 kierroksen ja korkein kierrosluku alkoi numerolla 8. Aihetta sivuten pari kirjaa (David Vizard jne.) on jo selailtu läpi. Perusasiat noista selviää, mutta miten on osien saatavuuden laita tällä hetkellä? Eli mistä osista vähintään vastaavan tasoista/henkistä konetta kannattaa alkaa tällä vuosikymmenellä suunnittelemaan ilman, että pitää päivystää eBay:ssä 24/7 jotain yksittäistä harvinaista osaa? Tarkoitus olisi kuitenkin pysyä edes suurin piirtein 60-70 -luvuilla käytössä olleissa osissa eli tämän osalta unohdetaan heti alkuunsa muiden merkkien voimanlähteet, turbot jne. Budjettia ei vielä ole, mutta se on jo tiedossa, että sanat "halpa" ja "edullinen" eivät sovi tähän ajatusleikkiin.
  13. Entisestä R53:sta petti aikanaan paisuntasäiliö eli alkoi vuotamaan ylä- ja alaosan liitoskohdasta. Talvella oli helppo havaita, kun lumi auton alla värjääntyi. Säiliön vaihtaminen ulkona -20 asteen pakkasessa ei sitten ollutkaan enää niin helppoa.
  14. 60 kuvan sarjasta löytyy vasta seuraavat kortit: 1, 8, 10, 18, 22, 24, 25, 27, 28, 33, 35 ja 36. Olisin kiinnostunut sarjan muista korteista. Etusijalla ne kortit, joissa näkyy AAB-1 (ruutulippukuvioinen katto, kts. alempi kuva). Vaihdossa euroja tai sarjan kortit nro 22 (alempi kuva) tai nro 25 (ylempi kuva), joita löytyy itseltä tällä hetkellä yksi ylimääräinen kumpaakin. Yhteydenotot yv.
×
×
  • Luo uusi...