Austin Mini -69 1330 custom turbo,hylätty projekti. Kärsi pahan kolarin. JCW Coupe -12, Morris Mini-66 1300 turbo. Cooper Clubman (van)-13.
Ex.Cooper D automatic-08, Cooper-02.
Isä-ukon autossa oli CO2 persiillään, syyksi löytyi löysä piuhaliitos. Akun kengältä sulake rasialle lähtevä johto. Muuten toimi kaikki ok. Tiukkaus ja päästöt kohillaan.
Moi, onko kellään tietoa, mikä kolisee takapäässä. Yhtään ei havaittavaa välystä, mutta kolisee. Katsastajakaan ei mitään löytäny. Tukivarsien puslat vai iskarin yläpää? Kantsiiko hommata kaikki uudet? Ajettu n.120 000 km.
Osittain käryt ovat Minin ominaisuuksia, mutta voi se tulla just tuonkin takia, kun laitoit menemään huohotuksen tuonne. Jossain oli myynnissä venttiileitä, jotka voi laittaa pakosarjaan ja huohotus pakoputkeen.
Termaria ei ikinä pitäs pois ottaa, saattaapi äkkiä yllättää, kun lämmöt karkaa tappiin. Kone ei muutenkaan ole normaali käynti lämmöissä ilman sitä.
Normaalisti ajettaessa, jos on anturi / mittari / termari / kunnossa, pitäs näyttää yli puolen välin. Hottiin päin.
Kaasariin mieluummin, imusarjaan laitettuna sotkee helpommin seokset. Turbo koneessa oli alunperin vedetty imusarjaan, mutta siinä oli takaisku venttiili välissä.
Joo, ainakin vanhemmissa hammastangoissa on kiristys mahdollisuus. Lukitus aukeaa ihan vaan kiertämällä, vähän hankala tehdä hammastangon paikallaan ollessa. Sitten vaan uusi lukitus.