Austin Mini -69 1330 custom turbo,hylätty projekti. Kärsi pahan kolarin. JCW Coupe -12, Morris Mini-66 1300 turbo. Cooper Clubman (van)-13.
Ex.Cooper D automatic-08, Cooper-02.
Ei paha, n.kolme tuntia meni. Putsasin ja maalasin ne kiinnikkeetkin. Pikkuräikkä, lenkkiavain ja pari ruuvaria riittävät työkaluiksi. Kumit löyty ihan tarvikeliikkeestä, tosin tilaamalla.
Jep, kuntoon tuli, kolinat hävisi. Ei ollu mitenkään pahasti kuluneen näköiset kumit, mutta tuo tanko menee sen verran ahtaassa välikössä, että ottaa ehkä herkästi kiinni runkoon.
Joo, tämä kolinakin löytyi nyt syynissä. Katsurilla parempi nosturi, joka heiluttaa. Kallistuksen vakaajan puslathan ne oli väljät. Hommasin samalla uudet puslat myös Coupeen, siinä kanssa välillä häiritsevää ääntä takapäässä. Ei pahan hintaitaiset, n.20€ sarja.
Täällä päin ainakin yksi autosähkö firma koodaa avaimen autoon sopivaksi, mutta pitäs olla heiltä hommattu avain, jotta varmasti onnistuu. N. 200€ avain+koodaus. Eivät mielellään käy Kiinalaisia koodaamaan.
Isä-ukon autossa oli CO2 persiillään, syyksi löytyi löysä piuhaliitos. Akun kengältä sulake rasialle lähtevä johto. Muuten toimi kaikki ok. Tiukkaus ja päästöt kohillaan.
Moi, onko kellään tietoa, mikä kolisee takapäässä. Yhtään ei havaittavaa välystä, mutta kolisee. Katsastajakaan ei mitään löytäny. Tukivarsien puslat vai iskarin yläpää? Kantsiiko hommata kaikki uudet? Ajettu n.120 000 km.
Osittain käryt ovat Minin ominaisuuksia, mutta voi se tulla just tuonkin takia, kun laitoit menemään huohotuksen tuonne. Jossain oli myynnissä venttiileitä, jotka voi laittaa pakosarjaan ja huohotus pakoputkeen.
Termaria ei ikinä pitäs pois ottaa, saattaapi äkkiä yllättää, kun lämmöt karkaa tappiin. Kone ei muutenkaan ole normaali käynti lämmöissä ilman sitä.
Normaalisti ajettaessa, jos on anturi / mittari / termari / kunnossa, pitäs näyttää yli puolen välin. Hottiin päin.