Jump to content

JPTT

Jäsenet
  • Viestit

    264
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Interests
    Mini Cooper S R56

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

JPTT's Achievements

Yhteisön vakijäsen

Yhteisön vakijäsen (8/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Maine sivustolla

  1. JPTT

    MINI takaisinkutsu

    Hyvä että maahantuoja reagoi 6 kk viiveellä vs. muu maailma. Aiemmin ei reagoitu edes millään lailla. Ilmeisesti BMW suomen postitoimistossa painetaan tätänykyä forward nappulaa satunnaisesti deleten sijaan. Huhujen mukaan minillä on oma nimitty vastuuhenkilö 2012 ko. organisaatiossa. Liekkö pysähtynyt myynti saanut jotakin liikettä aikaan. Se että pystyykö ko. henkilö tekemään minin ongelmille Suomessa mitään, onkin eri juttu... Tuulilasin kestotestissä tuli taas 2012 Peogeotille THP:llä jakohihnan öljyvuoto eteen - erikoista. :-X
  2. JPTT

    Lastenvaunut Miniin?

    Esim. Mclaren tyyliset "sateenvarjo" matkarattaat menee takonttiin, kun muksu takapenkillä, eikä tarvi kipata selkänojia, hattuhylly piti kai ottaa poies. Yhdistelmä oli kerran kyydissä siten, että Rengasosa oli muksun vieressä penkki kipaten ja itse koppaosa takapaksissa. Pura ja kasaa koe jäi vain yhden matkan mittaiseksi, en suosittele. Kannattanee testata myös jotain Phil & Tedsejä, koska soveltuvat kaikkeen käyttöön ja menee todella pieneen tilaan. Ensinhän ostetaan auto ja sitten sellaiset rattaat, jotka mahtuvat sinne, eikä toisinpäin... :)
  3. JPTT

    Cooper s 07 huohotinletku?

    Kannattaa tutustua tähän ketjuun: viewtopic.php?f=3&t=1492 Ilmeisesti autoosi ei ole tehty asianmukaisia takuukorjauksia.
  4. JPTT

    Jarrujen varoitusvalo

    Jarrupalat tosiaankin kuluu nopeesti minissä, indikaattorit sinänsä kätevät, että ei mene palat rungoille huomaamatta. Pelkääjänpuolen ikkunan repsottaminen on ihan normi mini ominaisuus. Ikkunat voi opettaa uudestaan laskemalla alas, pitämällä ikkunanamiskaa n. 30 sek pohjassa ja nostamalla sitten ylös ääriasentoon n. 30 sekuntia, tämä opettaa ns. ohjelmalliset rajat ja ikkunoiden pitäisi taas pari päivää pelata. Jos ongelma jatkuu pitkään, niin ongemaan ei valitettavasti ollut olemassa korjausta, auton vaihto auttaa ainoastaan. Mulle vaihdettiin aikanaan suurinpiirtein kaikki paitsi ovipelti ja ikkuna ja yhä vaan repsotti. Todennäköisempi syy lienee, että vm. 2008 minien ovet/karmittomat ikkunat on tehty kaikki samoilla vääränkokoisilla muoteilla. Ilmeisesti myöhemmissä vuosimalleissa ongelma on hiukan harvemmin esiintyvä. Peruutustutkasta en osaa sanoa. Todennäköisesti senkin käyttötunnit on tullut täyteen. Sen tais saada disabloitua pois käytöstä ajotietokoneesta?
  5. JPTT

    Varoitusvalo?

    Se jälkiasenteinen keräysastiahan pitää tyhjentää aika ajoin. Monesti ne on sellaisia kahvimukin - alle litran astioita. Vesi ei niissä tahdo pysyä, jos ei ole kunnolla tehty ja jos ei ole viileässä paikassa, vaan jatkaa matkaa moottoriin.. Tyhjennysväli on helposti sellaista parin kuukauden luokkaa. Vaikea sanoa ilman kokemusta miten paljon tavaraa tulee ministä. Ei siitä mitään haittaakaan ole, jos sitä ei päästä tulvimaan. Nyrkkisääntö on että välijäähystä ei saa löytyä öljyä. Silloin turbo mitä tod näk. vuotaa ja on pian vaihtolistalla. Niitten putkien peseminen ilman irroitusta ei oikein tahdo onnistua. Tulppaus toki yks vaihtoehto, mutta motoristina kiroan tätä ratkaisua... Diesel and oil kills - keep them inside the engine. Eihän yksi autoilija teitä saastuta, mutta jos kaikki rupeavat näillä nykyvehkeillä moista harrastamaan, niin tervetuloa luistinradalle. Kyllähän tässä kevään korvalla taas autokuumetta iskee, mutta kun on kuullut 1,4T VAG koneiden vastaavista ongelmista, kuin THP:ssä, niin pitää siirtää etsintä kohti vanhempaa teknologiaa ja isompia moottoreita... Ei kiinnosta tuotekehitys enää.
  6. JPTT

    Varoitusvalo?

    Tuli tuossa hiljattain jututettua Veholla Citikka myyjää, jolla lattialla C5 ja DS3 ja DS4 eri THP tehoversioina lattialla. Konepellin alla citikassa nykyään alipainepumppu paremmin suojattu kuin minissä, mutta turbon letkut sekundaa, 156 heppasessa letkut kierrätetty mitä ilmeisemmin tarkoituksella koneen ja turbon päältä. THP 200 oli lähes mini kone sellaisenaan. Kysyin, joko THP kone toimii. Ei ollu myyjä kovinkaan otettu, mutta tunnusti että viime talvena muutamia tullut imusarjat jäätyneinä takaisin. Ei suostunut kertomaan että toimivat 100% talvella, joten oletin että sama huolto rumba jatkuu tänäkin vuonna. Citikallahan on muotia tarjota autot muovimaskilla (70-luvun mallia pahvilaatikko syyläriin) ja nykyään webasto ilmeisesti vakiovaruste THP vehkeisiin. Webasto lienee fiksu veto, sillä sillä saatta jopa pärjätäkin talvessa. Ainakin c5:ssa näytti siltä, että moottorin suojaukseen oli ees hiukan panostettu. Toki hintalappukin on suurin. Muovi maksaa. Mä en kyllä käsitä miksi THP:tä väkisin suomeen myydään hirveällä persnetolla, varmistaen että asiakastyytyväisyys on runsaasti moottorin kanssa pakkasenpuolella. Tuo suoraruiskukoneiden karstoittuminen venttiileillä on ihan normaalia. Himpun kalliimmissa suoraruisku autoissa bensaa laitetaan myös imusarjaan. Öljyn ja veden keräys huohottimesta on vakiona monessa moottorissa. Eli THP on ns. halpismoottori, jossa kaikki toimivat ratkaisut on ruksattu yli ja toivottu parasta. Tavoitteena ei ole ollut tehdä talviautoa. Kesti itselläni valitettavasti 2 talvea tajuta asia. Eipä silti, kiva kesäauto. Kallis sellainen.
  7. Jaa. Ilmeisesti BMW diagnostiikka kertoo jo iltasatujakin ja laulaa karaokea... ;)
  8. JPTT

    Varoitusvalo?

    Joo kun muistat laittaa takaisin ennen teiden sulamista. Kukaan ei ilmeisesti ole kokeillu öljynkeräysastiaa? Esim. tällaista: http://www.waymotorworks.com/bsh-oil-catch-can-r56.html Se huohotin öljy laskettiin vielä 60 luvulla suoraan tielle moottoripyöräilijöiden iloksi ympäri vuoden.... On sittemmin tullut säädöksiä tieliikenneturvallisuuden parantamiseksi. Ts. huohotinöljyt pitää kerätä takaisin moottoriin. Olis mielenkiintoista tietää, paljonko joudut keväällä laittamaan öljyä lisää koneeseen.
  9. JPTT

    Lukot jäätyy

    Kokeile jotakin öljymäisempää kamaa kuin wd40 koska se on melkoista litkua ja valuu nopeasti pois. Joissakin autoissa lukkopesä on kuin viemäri ja ainoo keino on pitää pitkin talvea pikku putelia taskussa minigripissä (jottei takki mene pilalle). Perinteinen lukkoöljy tai aseöljy siis. Jotkut aseöljyt tosin ei ole tarkoitettu talvikäyttöön. Niin ja tiivisteet kannattaa vain puhdistaa hyvin, eikä sotkea mitään silikoneja sinne. Ittelläni oli minin avaimeton systeemi uudessa minissä ja sen ovenkahvojen kanssa ei ainakaan koskaan ollut mitään jäätymis / avautumis ongelmia. Tosin avaimien ja ikkunoiden kanssa sitten niitä harmeja riittikin....
  10. JPTT

    MINI takaisinkutsu

    Ministä ei jäänyt traumoja. Oli kiva auto ajaa. Yritin pitkään ja hartaasti saada sitä kuntoonkin, kun oli kiva auto ajaa, mutta jouduin heittämään lopulta pyyhkeen kehään. BMW suomesta jäi - ehkä - traumoja. Eipä sittemmin ole tarvinnut mm. Veholla tai VV-autolla kysyä huoltotiskillä ensimmäiseksi, onko maahantuoja muistanut päivittää kaikkitietävät tietokoneensa, jotta löydetään edes auton perustiedot systeemeistä.. Hyvä että tämä palsta on olemassa, että asiakkaat saavat edes jostakin apua ja tietoja ongelmiinsa. Peugeot antaa nyt muuten 5 vuoden takuun THP ongelmamoottorille eräissä malleissa - siinä ajassa auto on pakko saada takuuseen kuntoon, tai sitten metalli paalaimeen, niin kuin jotkut tekevät...
  11. JPTT

    MINI takaisinkutsu

    Jäämme innolla odottamaan historiallista tapahtumaa, eli mini saa takaisinkutsun suomessa! Se että korjataanko auto, onkin sitten eri asia. BMW:llä on tällöin mahd. nostaa perseensä sieltä tietokoneen ja naamakirjan äärestä ja käydä siellä korjaamollakin katsomassa mitä kentällä tapahtuu.
  12. JPTT

    MINI takaisinkutsu

    Joku ottanee todisteeksi valokuvan tänne palstalle siitä, että on saanut takaisinkutsun minilleen. Olipa formaatti kutsulle mikä tahansa. Ei nimittäin kuulu bmw suomen toimintamalleihin. Bmw Goodwill. Goodluck. Onnea ja menestystä taisteluun. http://blogs.insideline.com/roadtests/2 ... ssues.html
  13. Joo tämä leikattavuus ei ole mikään vitsi. Näin on käynyt parillekin tutulle, jotka ovat ns. nyrkkipajoilla käyneet autoa korjaamassa ruuhkasuomen ulkopuolella. Kyseessä ollu lähinnä vanhemmat riisikupit. Ja itselläni suodatin, joka oli liian suuri, oli lähinnä liian pitkä ja lytätty kätevästi molemmista päistä kotelon sisään... Ei siitä mitään haittakaan tosin ollu, kun lukitussalvat sen paketin kiinni pitää. Itänaapurimeininkiä joo, mutta ei mitenkään poissuljettua myös suomessa.
  14. Niin laakkosen pitäisi tuollainenkin perusasia tarkistaa. Itselleni on käynyt kerran niin (ei tosin minin kohdalla), että kiisseli autoon on huollossa laitettu vääränkokoinen ilmansuodatin - sen kerran onneksi "liian suuri" eli ohivuotoa ei ollut. Eipä tällläistakaan voinut mitenkään aavistaa, opettaapahan tarkistamaan, mitä onkaan tullut maksettua. Yleensä jo heti huollon pihassa. Jotkut korjaamot käyttävät kuulemma myös ns. leikattavia suodattimia, eli otetaan saksilla ylimääräiset poies... Ei niitä 200+ erilaista merkkikohtaista mitenkään aina hyllystä löydy.
  15. Jos valohoidossa ei ole löytynyt mitään (kiisselisuodatin, puolat, ohjaustehostin tms. tsekattu), niin yksi villi veikkaus on maadoitusongelma. Riittää, että joku liitin saanut siipeensä kun OBD:tä käyty ropeltamassa tai kun on tehty joku lukuisista takuuhuolloista tms. Vaihtoehtoisesti käyntinopeusanturi menossa. Minissä sekin kun voi näyttää mitä sattuu. Suosittelen auton jättöä huollon pihaan pariksi viikoksi - yleensä vika löytyy helpommin, kuin itse arvaten. Ja jos vikatahti on jokapäiväistä, ei selitykset auta laakkosellakaan.
×
×
  • Luo uusi...