Jump to content

Jarge

Jäsenet
  • Viestit

    152
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    26

Jarge last won the day on 4. Maaliskuuta

Jarge had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Valkeakoski
  • Autotalli
    Nissan 350Z ”ZoundZ” '06, Ford Mustang GT ’96, Toyota Paseo Cabriolet ’98, Citroen Xsara VTS trackdayauto -projekti, Opel Movano retkiauto, käyttikset

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

3 740 profiilin katselua

Jarge's Achievements

  1. Löytyis: - alkuperäiset jouset hyväkuntoiset - apulaitehihna 6PK1055 - vakio pulley hinta: hae pois ja jos tuntuu että ei kehtaa niin tuo sit elämän eliksiiriä eli tummaa kahvia tai vielä tummempaa suklaata (85-90%) edit: ”myydyt” poistettu
  2. Nyt lienee olisi aika löytää se yksilö minkä pitäis sit tallessa pidempään - taitaa hintapohja olla saavutettu Katotaas kuinka äjjän käy
  3. Tämä(kin) meni autoharrastajalle joten eiköhän auto saa jatkossakin hyvää hoitoa. Ensimmäinen harmaa R53 meni ladylle jolle sanoin että kun luovut niin tarjoo mulle. Tarjosi, ostin, huolsin ja ajoin sillä yhden kauden ja myin sen autoharrastajalle jolla se on edelleen. Valkoinen on myös samalla omistajallaan ja siirtynyt käyttöautosta harrasteautoksi ja saa jatkokehitystä säännöllisesti. Oisko aito JCW sit nexti leveli. Sit 2025 tai 2026 kesäksi
  4. Nonni. Tämäkin jatkaa matkaa uudelle innokkaalle Ministerille Ahvenanmaalle. Kesärenkaat läx jo pakulla matkaan ja auto odottaa Valeo-kytkimen ja kiinteän vauhtipyörän vaihtoa ja sen jälkeen uusi omistaja noutaa kesäautonsa pois. Snif Tuskin jäi viimeiseksi Miniksi, mutta nyt taas jotain muuta väliin…
  5. Toi oli marmorin käsitys uuden osan hinnasta. Tuskimpa sieltä sitä itsekään hakisin jos sellainen tarpeisiin osuu…
  6. Noniin, pieni mutta aika oleellinen korjauskohde tuli juuri hoidettua kuntoon: ohjaustehostimen pumpun jäähdytyspropelli on ollut varsin äänekäs eikä autoa oikein ole kehdannut helteillä ajella kuin syrjäteillä kaamean rallatuksen takia. Minin varaosamyynnin mukaan näitä ei ole mennyt vielä ikinä mutta ohjaustehostimen pumppuja on, epäilivät siis diagnoosini oikeellisuutta. Olisiko ensimmäinen syy toiselle Osan vaihto oli 10min homma, josta puolet kului auton nosturille asetteluun ja työkalujen hakuun auton luo Vanhan propellin laakeri oli todellakin maaliviivoilla, niin väljä, että propelli pääsi osumaan propellin runkoon. Jospa tää nyt seivais sen 1300€ arvoisen pumpun
  7. Nii, mikäs juttu tää muokkaus on Lisää ahtoääniä ei olis huono juttu
  8. Kopelo ei kyl sujunu kun en löytänyt niveljatkoani mistään, millään suoralla jatkolla en päässyt tulpalle. Tuolta pyöräkotelon kautta se olikin sitten ihan sikahelppo kun tilaa oli enemmän. En tommosesta paremmasta tulpasta oo kuullukkaan joten en vaihtanut vaan orggis takaisin
  9. Mattohommat jääny mut auton rykiminen kiihdyttäessä on vähän mietityttänyt, lienee eculle pitäisi kertoa salaisuus pienemmästä ahdinpyörästä? Sittemmin jakoketju alkoi hiukan rallatella tyhjäkäynnillä niin ennakoivasti hankittu ketjunkiristäjä esiin ja auto pukille. Youtube korjausvideokirjaston perusteella helppo homma yläkautta jatkovarrella mut eihän sinne edes näe, saati ylety kiristäjän korkkimalliselle kannelle ilman nivelmallista jatkoa, aika nopea turhautuminen ja otin toisen lähestymistavan: oikea pyörä irti niin sehän olikin helppo saavutettava sitä kautta. 10min ruuvailut (sis kahvin ryypintää) ja auto tulille. Tulos 1: rallatus loppui Tulos 2: kiihdytysrykiminen poistui Tulos 3: omistaja yhtä aurinkoista hymyä koko ukko Hetki? taas luvassa huolettomia kilsoja
  10. Alkukesä onkin tullut rullailtua virne suupielissä, mutta aina silloin tällöin koitan löytää tästä orggissoittimesta BT yhteyttä että sais jotain muutakin kuulumaan kuin rätisevän suomiräpradion… Soitinadapterin, kaiutinadapterien, takakajareiden ja tarvikepussin saavuttua kokoan miljoonalaatikosta jo useammassa autossa soineet kamat kasaan ja niinhän siinä taas kävi että autossa soi yllättävän makeasti Takakajarien asentamisessa koko takapään verhoilu on taas tiellä joten eihän siin… Takakaiuttimien paikat on 6x9:t ja sinne tuli uudet Al Sonicin kajarit jotka parametrien mukaan pitäisi soiman jopa 35Hz:iin saakka - siis melkein subit. Näille sit laitoin 2-kanavavahvistimen sillattuna ja kaiuttimet rinnankytkien ja vahvistimen HPF:llä noin 60hz yläpuoliset taajuudet pois ja soittimen x-overista tein subsonic suotimen eli 25Hz ja alle pois jottein tarvi lähteä uusien kajarien kaupoille savulta haisevat vanhat kainalossa - soi kohtuu tanakasti. Eteen tuli hyvälaatuinen 2-tie erillissarja, jota soittelee ihan vaan soittimen oma vahvistin. Etukajareilta soittimen jakosäätimellä alle 50Hz taajuudet pois. Samalla ovien ulkopeltien sisäpintaan äänieristys sekä samoin takakajarien taakse, ei kuulu niin pahasti ulos mitä kuunnellaan. Jossain vaiheessa heitän vähän mattoa takakonttiin ja takapenkin alle. Kyllä taas kelpaa - hetken?
  11. KAVSin pakettia odotellessa ahdin huolleltu ja tulinpa tilanneeksi uuden vesipumpunkin ettei tuonne ahtimelle tarvii sit kaivautua enää uudestaan. X8R Limitediltä tilatussa huoltokitissä oli kaikkea tarpeellista kuten kampiakselin asentotunnistimen ja mittatikun putken tiivisteet, joten samalla päästiin eroon kohtuullisesta öljyvuodosta KAVSin paketti saatiin perjantaina iltapäivästä haltuun joten homma pääsi jatkumaan. Valmiiksi huollettuun ahtimeen siis KAVSin -17% pulley kiinni ja lyhempi remmi paikolleen ja romut kiinni autoon. Kirsikaksi kakun päälle tuli pudotettua KAVSin isompi cuuleri. Nesteet koneeseen ja ilmaus - auto päiväksi liikennekäyttöön jotta sai pienen testilenkin ja samalla siirrettyä auton uudelle tilavammalle harrastetallille! Kyllä muuten oli mukavasti vetoja, on kyllä helppo viritys tää pulleyn vaihto! Kevättä vaan uupuu, valkoista sotkuakin pukkas illasta lisää (facepalm)
  12. KAVS -17% läx tilauksiin. Ja tilaukseen osui pientä sivuosumaakin. Kattellaas myöhemmin…
  13. Joo on perus S 170hv. Just löysinkin tuon ilmosi tuosta vetäjästä KAVS lienee asiallinen kama, sieltä saa prossan välein, mitäköhän mun kannattais klikata? Pieni lisärähinä tavoitteena ja tod näk paikallisen Harisen kautta (kai omaa Ecua voi säätää?
  14. Kliksautin sitte ahtimen irti… Huoltokitti odottaa joten toivon mukaan lisäaikaa ahtimelle. Nyt aloin sit miettiä et pitäiskö kumminkin se hihnapyörä vaihtaa kun kerran ahdin on permannolla - ja hihna aika vanhan näköinen. Eihän kellään satu olemaan settiä joutavana ja tuon orggiksen hihnapyörän ulosvetäjää. Jos suomesta ei löydy niin saahan tuon pyörän & hihnan muutamassa päivässä atk:sta
  15. Toyo Proxes Sportit väännetty vanteille ja toiselle puolelle autoo tuli testattua fitmenttiä. Lauluntekijän sanoin ”hyvält näyttää niinku kuuluuki” Nyt vaan ku poistuis tuo valkoinen sotku auton ympäriltä
×
×
  • Luo uusi...