Jump to content

next

Jäsenet
  • Viestit

    635
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    40

next last won the day on 30. Syyskuuta

next had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

5 202 profiilin katselua

next's Achievements

  1. 100 on omilla kokemuksilla sama kuin laittaisit sinne putken tilalle. Mitä pienempi lukema sitä huonommin se putsaa(virtaa kylläkin selkeästi enemmän). Mä en nyt tiedä mitä ja minne sinne vaihdettu mutta jos siis kyseessä on se noin 30 senttiä kannesta oleva katalysaattori niin se sulaa siellä alta aikayksikön pois lukien se vakio joka tuntuu on kuin jotain ihme kamaa Se alempi/jälkimmäinen auton alla on kuitenkin se joka eniten töitä tekee vaikka tosiaan pelkällä sillä on tiukassa saada päästöistä läpi. Sanoisin silti että mini vaatii kaksi kattia ettei tarvitse tapella joka vuosi. Nykyajan tarvike/metalliversion katit putsaa kyllä mutta huonommin kuin mikään auton vakio. Niissä alkuperäisissä vaan on jalometalleja niin paljon alkujaan enemmän. Siinä myös hinnan eron syy orkkis vs tarvike. Mulla mazdassa(miata) 200cel magnaflowlta tilattu metallikatti ja menee joka vuosi läpi kun käyn sen ensin houkuttelemassa pajalla arvoihin( ei mene läpi 2000rpm tuntumassa vaan vaatii vähän korkeammat kierrokset ja konttorilla ne pyörittää liian pienillä kierroksilla). Siinä oli tuota ennen joku bilteman tarvike katalysaattori ja sillä pääsi ainoastaan kerran läpi arvoista. Avatessa ihan ehjä mutta läpi ei mennyt. Toi magnaflown pelannut nyt varmaan 7 vuotta jo hienosti. Ei tossa siis kyllä muuta vikaa ole kuin että katit ei riitä.
  2. Niin koska se katalysaattori on rikki. Kuten toi sun uusi noin parin vuoden ajon jälkeen. Orkkis kestää paukuttelut putkessa.
  3. Puola,tulpat ja johdot ovat ne mitkä joutuu koetukselle paineen alla eli ahtopainetta niskaan laittaessa. Omilla kokemuksilla sanoisin sytytyspuolen ongelmaksi jos se oikeasti pätkii vetoa.
  4. Multa saa lainaan pakosarjan missä molemmat katit jos tarvitsee. Löytyy myös uusi mutta se ei virtaa kuten alkuperäinen kun on tarvike pakosarja kokonaan.
  5. Arvojen perusteella kyllä sanoisin että katalysaattori entinen. Noihan olis muuten hyvät arvot mutta katti ei putsaa tarpeeksi. Omassa oli viimeksi nämä arvot ja se tosiaan käy todella rikkaalla ja haisee perässä bensalle jne ja silti meni hienosti(Noh putki vuotaa liki liikaa mutta laippa kiero ja läpi meni hetken jengattua).
  6. Putki vuotaa jo jonkin verran yhdellä. Se saa kyllä vuotaa mutta se nostaa myös noita muita sitten. HC äkkiseltään aika kova oman muistin mukaan myöskin muisteltuna. Sais olla likempänä 20. Palamattomat hiilivedyt ja myöskin katti näkyy huonosti toimivana korkeana HC arvona jos muut on likellä oikeaa. Mä vähän tossa tutkin noita omia mitä ollut. Täällä varmasti muitakin joilla arvot tiedossa. Mä vertaan omiin viime kuun katsastettuun kunhan löydän paperin autosta niin voi vertailla. Nää tosiaan käy rikkaalla kyllä normisti mutta epäpuhdasta paloa se sulla vaikuttaisi HC:n takia.
  7. En osaa sanoa yhtään mutta sen tiedän että poistin omasta vapaammin virtaavasta sarjasta ensimmäisen katin ja läpi menee viritettynä helposti mutta auton pitää olla kuuma silloin. Pihassa jos seisoo ennen testiä edes hetken niin ei mene. Saa poltella kunnolla kuumaksi. Sitten jos se jälkimmäinen on joku muu kuin minin niin se ei vaan kestä kuin muutaman vuoden ja se on palasina siellä eikä putsaa enää.
  8. Lisäyksenä vielä että jos siellä on vaihdettu pakosarja missä ei ole orkkiskatit niin harvemmin on monen vuoden katalysaattorit. Ne vaan ei kestä minin rikasta seosta ja paukuttelua.
  9. Se eka katti normisti voi olla tyhjä jos siellä on orkkis katti takimmaisena. Jos jälkiasenteinen niin ei mene läpi.
  10. Pitäisi nähdä kaikki arvot. Pelkkä korkea co arvo ei kerro mitään. Luultavasti epäpuhdas palotapahtuma mutta se selviäisi kun näkee mitä hc on suhteessa siihen co sekä 02. Katit ei auta jos niitä sinne lisäät. Ensimmäinen voi vielä pelata mutta toinen käy jo kylmänä niin ei se mitään puhdista siellä. Oliko siellä se eka katti paikallaan pakosarjassa heti koneen takana vai poistettu? Ilmanputsari mallia vapaavirtaus, onko puhdas/pesty jne? Äkkiseltään suutinvika siellä voisi olla josta syystä laskee liikaa bensaa mutta hc pitäisi samalla kohota myös. Arvot ensin tohon niin ihmetellään lisää.
  11. Jos katsoit niin sarjassa tulee avain mukana ja se on 3/16" osaa kylläkin. Itselläni oli kyllä avain mutta tuossa tulee sekin tosiaan mukana.
  12. next

    Mini Countryman Hybrid

    Ei kokemusta mutta voin suositella kyseisissä hommissa kokkolan autohuoltoa. Hinta ja laatu kohdallaan. Luultavasti tietävät mistä uutta/käytettyä hyvää tilalle.
  13. Mä tilasin tän plus tuolta sen alumiinikaulan varuiksi vielä. Se oli ehjä kylläkin niin jäi vaihtamatta. https://marmotorsport.com/mini-r52-r53-cooper-s-jcw-supercharger-service-large-kit-water-pump/
  14. Käsittääkseni vaatii dis tms ohjelman sen kaasuläpän ohjelmointiin eikä manuaalinen versio pelaa ellet käytä vain vanhaa kaasuläppää. Kun uuden vaihtaa niin käsittääkseni silloin vaatii koodailuja.
  15. next

    R53 One moottori resonoi

    Video ei pelaa ainakaan itselläni. Voisi sen tässä kuunnella jos likellä riihimäkeä liikuskelet. Äkkiseltään tossa mallissa ainakin pakoputken luona eristepellit mätänee, revin edellisestä ne pois. Tankin luona on alumiininen lämpöpelti koko pohjassa joka myöskin tippui putken päälle ja piti uusilla isommilla prikoilla sitoa takaisin koriin. Sen voi poistaa jos tilalle askartelee tankin sulamista vastaan suojan, tämänkin uusin lopuksi sitten kun ei enää ollut mitään mikä pitelee ylhänä sitä.
×
×
  • Luo uusi...