Jump to content

Mini4ever

Jäsenet
  • Viestit

    63
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Sijainti
    0
  • Interests
    Ei se koko, vaan liike!          Sawo

Mini4ever's Achievements

  1. Laitoin yksityisviestiä.
  2. http://www.huutokaupat.com/fi/v/60670 Ei ole oma ilmoitukseni, enkä mainosta kenenkään puolesta. Ajattelin vain jos noista jollekin harrastajalle osia tahi projektia...
  3. Mini4ever

    MINI takaisinkutsu

    Vai että ei olekaan enää korjausta imusarjaan. Kaivelin tuossa hetken vanhoja sähköpostejani ja tälläisiä osia ainakin aikanaan suositeltiin vaihdettavaksi ihan MINI huollon puolelta: ...saadaan korjattua imusarjan 3. versiolla eli osilla 11-61-4-584-240 97MI INTAKE MANIFOLD: 116010 ja 13-74-2-756-043 31MI AIR CHANNEL: 13709974
  4. Mini4ever

    MINI takaisinkutsu

    Saat Juge tehtyä sen sillä antamallani kampanjakoodilla. Eivät todellakaan vaihda sitä imusarjaa samalla kertaa virhevastuun piikkiin. Juuri sen takia jäi tuo takaisinkutsuremppa teetättämättä, kun ei enää jaksanut sitä turhaa vääntöä ja maahantuojan perseilyä...
  5. Täällä se ex omistaja sitten kommentoi. Huoltomuisteja pääset itse säätämään näillä ohjeilla http://www.www.mcff.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=2634 Katsatusmuistutuksen voit sieltä muuttaa ja nollata tuon jarrunesteitten vaihtomuistutuksen. Nesteet on viime huollossa vaihdettu. Lisäjarruvalo toimi minun aikaan, mutta autohan oli autoliikkeessä yli puoli vuotta. Lisäjarruvalossahan on ainakin tyyppivikana kosteuden kertyminen sen sisälle, liekö siitä johtuva vika. Scangaugellakaan ei tainnut saada tietoa noista antureista, mutta Karikon autotalossa on kyllä huoltohistoriassa tiedossa mikä / mitkä anturit siinä ovat ainakin aikaisemmin häiriöitä aiheuttaneet.
  6. Mini4ever

    MCS lämpötila anturi

    En laskenut jäähdytysnesteitä pois. Paineet pois, vati alle ja anturi vaihtoon. Jokunen tippa nestettä poistui, mutta ei mitään massiivista tulvaa...
  7. Mini4ever

    MCS lämpötila anturi

    Itsellä oli vastaavaa oireilua + kylmänä röpötti/käynnistysongelmia. Oli lämpötila-anturi antautunut. Sijaisee termarin kopassa. Helppo vaihtaa itse. Maksaa varaosaliikkeessä pari kymppiä. Ao kuvassa osa nro 5.
  8. Eli tässä taitaa olla sitten eroa riippuen onko autossa ajotietokonetta vai ei...
  9. Ei tarvitse painaa molempia nappeja. Pitää tässä vaiheessa vain tripin nollausnappulaa pohjassa. Tietysti jos haluaa nähdä hienon varoitusvalo- ja mittaritesti- shown niin voi noita molempia pitää painettuna...
  10. Mini4ever

    Mikrosuodatin.

    Hanskaboksin alla.
  11. Näistä aina "oikeat ainoan oikean classic minin virittäjät" solvaavat "gen 2 autoista mitään ymmärtämättömiä internet voorumeilta tietojaan hankkivia massimiehiä" mutta olkoon: Edullisimmillaan saat lisätehoja ecun optimoinnilla ja downpipen vaihdolla. Ecun saat optimoitua etäisesti (Euroopassa ainakin Evolve-R ja lätäkön takaa RMW) taikka oikea oppisesti rullien päällä vaikka turbotecillä. Näistä etäisistä ainakin RMW:llä voit parissa minuutissa palauttaa orkkis ECUn halutessasi ja muutenkin asiakaspalvelu on toiminut ainakin omalla kohdalla. Tällä pelkästään saavuttanet maltillisella optimoinilla n. + 30 bhp. Downpipen vaihdolla saavuttanet lisäksi ehkä n. 20 bhp. Alkupään R55 ja R56 eivät olleet Ecultaan niin säikkyjä avaralle downpipelle, mutta uudemmissa firmiksissä arvoja tiekennettiin. Koko putkiston vaihdosta hyödyt lisäksi lähinnä rayhäkämmillä äänillä. Muiden hilkkeiden laitto näyttäisi olevan enemmän tai vähemmän ulkonäkö, fiilis taikka äänimaailman parantelua ehkä OCC lukuunottamatta. Maailmalla tuntuu nykyään olevan myös muodissa laittaa JCW:n puhallinta, mutta miten tunnetusti luotettavaksi todettu PSAn kone tuon kestää jäänee nähtäväksi. Jos laitat molemmat (Ecun ja DP:n) on välijäähdyttimen vaihto tehokkaampaan paikallaan. Myöskään scangauge 2 tahi vastaava härpätin ei ole pahitteeksi, jotta voit seurata lämpötiloja, AFR:rää, ahtopaineita yms. Ja jos DP aiheuttaa CELlejä saat ne tuolla kuitattua. Lohenilla ei ole R56/R55 stage packeja ja Altan accessport ei ainakaan vielä toimi EU-speksit omaavissa autossa. Evolvea oli joku näillä foorumeilla hommannut - itsellä Revolution Motor Worksin etätuunaus (Dimsportin My Genius) vekotin ollut 1,5 vuotta käytössä ilman ongelmia. RMW Jan on vastannut aina sähköposteihin todella nopeasti ja Ecua on säädetty useampaan otteeseen (ainakin 6 eri Ecua) ilman lisämaksua. Hinta/teho suhteella et tuolla JCW kitillä saavuta juuri mitään verrattuina muihin vaihtoehtoihin varsinkin kun autossa ei enää ole takuuta voimassa ja et ole nk ensimmäinen omistaja. Ja noita JCW tarroja ja merkkejä saat halvalla vaikka ebaystä.
  12. Ei pitäisi huoltokaliffeilla olla syytä vetää ropsia nokkaan huoltotiedotteista, koska jokainen saapi nämä tietoonsa näiden julkaistujen lisäksi vaikka täältä - tosin maksua vastaan. Eiväthän nämä tosiaankaan ketään tai mitään autuaaksi tee, esimerkkinä monista omista tapauksistani chebacca kytkin (SIM 21 01 07) joka suvaittiin korjata vasta kolmannella yrittämällä vaikka tuon maagisen tunnusluvun heti alussa esitinkin. Siltikin asiassa väännettiin ja väitettiin, ettei videotodisteista huolimatta mitään narinoita ole huollossa löydetty. Sinnikkyyttä ja vääntöä siis edelleenkin tarvitaan, vaikka selkeitä takuun tahi virhevastuun alaisia asioita väsytystaktiikalla koitetaankin joidenkin tahojen puolelta kiertää. Ainakin nämä auttanevat empivää asiakasta siinä, että onkohan jokin asia oikeasti mahdollisesti korjattavissa "virman piikkiin"... Onhan noissa TSB:ssä paljon tietoa myös niistä asioista, jotka eivät oikeasti olekaan vikoja vaan ominaisuuksia vaikka äkkinäinen saattaisi näin luulla.
  13. Ameriikan foorumilla nohevat MINI aktivistit ovat tehneet kulttuuriteon ja koonneet lätäkön takana tunnetut TSB:t näpsäkästi yhteen: MINI Gen 2 Technical Service Bulletins Jospa näistä olisi jollekin vaikka apua taistelussa "tuulimyllyjä" vastaan...
  14. Auton ECU säätää turhakkeita (saattovalot, hälytin, jne) pois päältä varauksen ollessa alhainen, jotta käynnistämiseen riittäisi virtaa.
  15. Tämä johtunee akun alhaisesta varauksesta. Itselläni tekee tuota samaa kovemmilla pakkasilla ja pelkästään lyhyttä työmatkaa sahatessa. Eikä tämä ole pelkästään MINI:n ominaisuus vaan ihka oikeat Bimmeritkin oireilevat samalla tavalla.
×
×
  • Luo uusi...