Jump to content

Esko

Jäsenet
  • Viestit

    83
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    5

Esko last won the day on 4. Marraskuuta 2023

Esko had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Autotalli
    Minitön

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

3 089 profiilin katselua

Esko's Achievements

  1. Auton myynnin vuoksi jäi hyllyyn yksi tuollainen raitisilmasuodatin. Varmaan käy myös muihin malleihin. Annetaan ilmaiseksi jollekin kanssaharrastajalle Nouto Kouvolasta. 040-7581191 tai privaviesti
  2. Esko

    Mini R56 avain

    Eipä toi paha nakki ole vaihtaa toi akku uuteen. Mattoveitsellä leikkaa avaimen halki siitä saumasta. Kolvaten vanha akku pois ja uusi tilalle ja sitte vähä mustaa muoviliimaa reunoille ja kasaan. Oman akun tilasin Suomen Akuilta, kun on ihan naapurissa.
  3. Koska jarru-/kytkinnesteet vaihdettu? Lähtisin noiden vaihdolla liikenteeseen, jos ei tietoa edellisestä vaihdosta tai siitä on yli 5 vuotta. Voi korjaantua pelkästään tuolla.
  4. Voi poistaa.
  5. Jos se putki ennen lambdaa vuotaa niin eihän se oikein sitte käy. Vikakoodeja?
  6. Esko

    Käyntivika

    Oma veikkaus, että joko ajoitus pielessä tai jompi kumpi vanoksien solenoideista tukossa/rikki. Putsaamisen jälkeen vaihtaisi ristiin solenoidit, että vaihtuuko vikakoodit toiselle nokalle. Nuo solenoidit menee tukkoon, jos ajaa pitkillä öljynvaihtoväleillä. Mutta vikakoodit kertoo jo paljon. https://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI_R56/14-FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing/14-FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing.htm
  7. Esko

    mini cooper s r56

    Laatikon adaptioarvot voi todennäköisesti uusia eli laatikko alkaa oppimaan uudestaan käyttäjän ajotapoja. Muuta ei tarvi, jos moottori pysyy samanlaisena. Jos ongelmat jatkuu, on jotain uudessa moottorissa pielessä olettaen ettei vaihdelaatikko olisi vikaantunut vaihdon aikana. Ei todellakaan ole yleistä. Yleensä merkittävä vika, jos moottorinohjaus kokee tarpeelliseksi tiputtaa tehot pois. Vikakoodit lukuun ja ihmettelemään. Mistään likaisista ilmansuodattimista tuo ei johdu.
  8. Esko

    Käyntivika

    Mikä kone? Mitä vikakoodeja antaa? Paljon moottorilla ajettu? Onko jakopäätä tai kiristäjää uusittu?
  9. Esko

    R53 vaiko R56

    Ehkä alle 10k budjetilla katsoisin kyllä mielummin R53:sta, että saa hyvän yksilön. Itellä ollut R53 Cooper S pari vuotta ja R56 JCW nyt kolme vuotta. Molemmissa autoissa oli jotain rustattavaa kyllä, että ongelmattomia ei ole kumpikaan. R56:ssa ongelmakohteet selkeästi enemmän moottoripainotteisia, kun R53:ssa oli vikaa laajemmin. R53:ssa ei toiminu ilmastointi, vuoti öljyä useasta paikasta, ohjaustehostimen puhallin oli rikki. Takaluukku ja takavaimentimet alkoi ruostumaan jne. Pari ekaa vuotta oli huolettomia R56:lla. Nyt laitettu vuoden sisään uudet etuiskarit, jakopääsarja, venttiilivarrenkumit, vesipumppu, termostaatti ja vesipumpun ja termostaattikotelon välinen yhdysputki. Vesipumpun ja periaatteessa termostaatinkin vaihdoin turhaan, kun vika oli tuossa yhdysputkessa, mutta nekin nyt uusittu. Vielä pitäisi suuttimet jossain kohtaa uusia ennakoivasti (viallinen suutin polttaa reiän mäntään). Edellinen omistaja oli autoon jo vaihdattanut korkeapainepumpun mikä on kanssa kuluva osa ja vaihtoon saa varautua! Ajoltaan R53 ja R56 on hyvin samanlaisia. Sisusta R56:ssa selkeästi modernimpi. Molempien moottoreiden luonteesta tykkäsin ja eritoten R53:n ahtimen vinkuna oli kiva. Automaatti kyllä omasta mielestä tappaa ilon Ministä. Parhautta juurikin kiihdytellä 2-4 vaihdevälejä ja mutkateillä ajo, niin ei siihen yhtälöön mikään arpova kuminauha-automaatti istu. Tietysti jos auto ostetaan maidon hakuun kaupasta, niin varmasti automaatti vaivaton ratkaisu. Yhteenvetona päätyi kumpaan korimalliin tahansa, niin aivan varmasti joutuu remppaamaan molempia ja molemmat tuo ilon naamalle varsinkin vähän viritettynä.
  10. Termarin uusimisen yhteydessä kannattaisi uusia aina myös tuo muovinen yhdysputki vesipumpulta termarille. Omasta oli se vesipumpun pää putkesta murtunut ja falskasi mehut pihalle. Tyyppivika
  11. Tuossa pari kuvaa viimeisimmästä tehdystä puhalluksesta N14 koneisesta. Karstaa löytyi jo kunnon kerros venttiilien päältä ja oli myös alkanut kertyä imukanavien seinille.
  12. Myydään siis otsikon mukaiset uudet xenon-polttimot. On ostettu Motonetista ja aitoustodistustarra löytyy eli ei kopiot. Ovh. 150€/pari Kouvolasta löytyy Hp: 100€ 040-7581191
  13. Googlasin kanssa viime talvena, että kuka tekisi. Lopunperin tein omaan tuon itse eli hommasin pähkinärouheet ja puhallusvehkeet löytykin jo omasta takaa. Periaatteessa voisi talvisaikaan korvausta vastaan tehdä muillekin, jos tarvetta. Samalla on hyvä uusia noi imusarjan tiivisteet. Ei montaa euroa maksa ja löytyy tarvikkeena Victor Reinzilta.
  14. Esko

    Myyty!

    Myyty
  15. Esko

    Ostettu

    Ostettu
×
×
  • Luo uusi...