Jump to content

soppa

Jäsenet
  • Viestit

    341
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

soppa last won the day on 5. Marraskuuta 2015

soppa had the most liked content!

Profile Information

  • Sijainti
    Turku
  • Interests
    Mini -69

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

soppa's Achievements

  1. soppa

    Kytkin ongelma

    Mikä näistä pitäisi liikkua? Kirjan mukaan alemman kuvan hammaskehän ja tukilevyn välissä on siis kytkin levy? Pitäisikö tuon välin liikkua? Ainakin aika kiinteältä näyttää
  2. soppa

    Kytkin ongelma

    Otin vielä eilen asetelman irti ja tosiaan en oikein nähnyt mitään ihmeellistä. Eli siis startin reijästä ja vauhtipyörän välistä pitäisi saada levyä liikuteltua? Mitä jos se ei liiku? Onko vauhtipyörä kova homma ottaa irti, että pääsee käsiksi levyyn ja onnistuuko ilman koneen nostoa pois? Voisiko tuolla levyn puolella olla jokin jumissa tai jotain? Tilasin tosiaan heti uuden asetelman, joten jos sekään ei auta niin onko vinkkejä?
  3. soppa

    Kytkin ongelma

    Moi! Otin irti kopan ja vaihdoin kaikki laakerista työsylinteriin asti. Päällisin puolin ei mitään huomattavaa asetelmassa. Kaikki kasaan ja kokeilu, polkimessa tuntui vastus. Mutta, kun käynnistin niin sama juttu, eli pientä ulinaa vaan kun yritti vaihdetta silmään. Eli onko vika paineastelmassa vai jossain muussa…? Voiko tuolta antautua joku muu vahtipyörän takaa vai olisiko se vain tuo asetelma? Se tuntuu et painaessa tulee vastus ja ikään kuin ”irrottaisi” jotakin mutta ilmeisesti ei
  4. soppa

    Kytkin ongelma

    Mistä tiedän, että onko asetelma antautunut? Pystyykö vaihtamaan ilman moottorin irroitusta? Toinen asia, onko painelaakeri prässätty akseliin vai onnistuuko vaihto ilman prässiä?
  5. soppa

    Kytkin ongelma

    Ei mittään tietäjiä olisi enää vastailemassa? Luettu paljon mutta ei kenelläkään antaa apuja…?
  6. soppa

    Kytkin ongelma

    Moro! kytkin ongelmaa, eli A moottori ja kytkin katsosi tuossa viime syksynä ja kausi loppui siihen. Pientä oireilua oli jo aiemmin, että vaihteet meni hiukan huonosti. Sitten ajattelin et uusin pääsylinterin ja se ei auttanut. Sitten uusein työsylinterin ja työntötapin, auttoi hetkeksi. Painelaakerin käyttövipu on alkuperäinen ja samoin painelaakerin akseli. Säätö tehty, eli käsin niin paljon ulos kuin saa ja rajoitinsuuvi sopivasti käyttövipua vasten. Millään tällä ei ollut vaikutusta ja polkimessa ei ole oikein vastusta. Työsylinterin mäntä tulee niin ulos kuin pääsee, joten polkimen liike riittää. Kokeilin myös pidemmällä työsylinterin tapilla ja tämä auttoi myös hetken, sitten taas katsosi vaikka työsylinterin liike on sama. Joten voiko paineasetelmassa olla vikaa vai voisiko vika olla vain painelaakerin askelissa ja käyttövivun alkuperäisyydessä(kulunut)?
  7. soppa

    Kytkin ottaa, ei ota

    Moi, Vastaan itselleni, niin saadaan asia klousattua. Eli vika oli tosiaa siinä, että kytkimen käyttövarsi ja painelaakerin akseli olivat väljät. Testasin sillai, että hitsasin työsylinterin tappiin jatkopalan, jolla sai säätää liikettä niin kauan, kun kytkin alkoi pitämään poljin pohjassa. Aikalailla sai tapin pituutta säätää pidemmäksi, että alkoi toimimaan
  8. Moi, Ennen kuin alan tilaamaan uusia osia, niin kyselen vielä. Eli työ-ja pääsylinteriin juuri uusittu tiivisteet, mutta silti paine tahtoo kadota. Eli käynnistäessä saa hyvin vaihteet ja hetken, kun ajaa niin paine katoaa polkimesta -> ei mene vaihteet silmään. Sitten jos saa niin taas hetken, kun ajaa niin painetta tuntuu olevan… kunnes taas katoaa, eli ei mene vaihteet silmään. Voiko tuo alkuperäinen teräksinen pääsylinteri vain olla finaalissa? Hiukan on märkä päältä, joten olisiko jossain syöpymä ja näin ollen paine katoaa?
  9. soppa

    Haju auton sisällä

    Tämä on varmasti näin, ilma virta painaa tuo käryn osittain sisälle. Tuota kuvan "piippua" ajattelin, että voisiko tuohon liittää huohotuksen vai ei? Jos ei niin taidan laittaa kartiosuodattimeen letkunipan ja siihen huohotin letkun kiinni.
  10. Moi, Ihan yleisesti kyselen, kun itseä alkaa haittamaan asia ja en tunnu sitä saavan mitenkään pois. Eli jääkö teillä vaatteisiin sellainen bensa/öljyn/pakokaasun sekoituksen käry? Tuntuu, että jostain tuo tulee sisälle ja ei millään onnistu paikallistaminen. Vai onko vain ominaisuus, että jotenkin alipaineisesti vetää pakokaasua sisälle? Viimeisimpänä tosiaan tuon venttiilikopan ja kytkimen huotukset laitoin menemään syylärin tuuletuksesta pihalle. Pakoputken ei pitäisi vuotaa ja pakosarja ei näytä vuotavan konetilan puolelta. Eli onko ominaisuus vai jokin muu?
  11. Kiitos! Kaasarissa hif44:ssa taitaa olla joku pikku piippu vapaana mutta olisiko tuo järkevämpää laittaa suoraan imusarjaan? Olisi valmiina sopiva liitos.
  12. Nostetaas tämä ylös! Eli miten olette nuo ks. huohotukset hoitaneet? Molemmista tuntuu tulevan aikalailla vaatteisiin tarttuvaa hajua kapiiniin...
  13. Jos tuota ”mötikkää” tarkoita niin se on juuri se sisempi nivel, joka tuntuu olevan tiukka. Klonkse tuntuu itse hammastangossa, eli se liikkuu hiukan ylös/alas kun rengasta heiluttelee ja tuntuu väläys
  14. Eilen, kun tätä tutkin niin mielestäni tuo sisempi nivel oli tiukkaa mutta itse hammastanko klonksahteli ja siis vain vänkärin puolelta, kuskin puoli hyvä. Suojakumen, kun otti pois niin näki, että itse tanko piti tuon äänen ja väljyyden.
  15. Ei pulttikonetta, aina käsin. Ilmeisesti vain pultin boorit oli antautunut ja ehkä 5 vuoden seisominenkaan ei ollut hyväksi
×
×
  • Luo uusi...