Jump to content

soppa

Jäsenet
  • Viestit

    335
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

soppa last won the day on 5. Marraskuuta 2015

soppa had the most liked content!

Profile Information

  • Sijainti
    Rauma
  • Interests
    Mini -69

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

soppa's Achievements

  1. soppa

    Kytkin ottaa, ei ota

    Moi, Vastaan itselleni, niin saadaan asia klousattua. Eli vika oli tosiaa siinä, että kytkimen käyttövarsi ja painelaakerin akseli olivat väljät. Testasin sillai, että hitsasin työsylinterin tappiin jatkopalan, jolla sai säätää liikettä niin kauan, kun kytkin alkoi pitämään poljin pohjassa. Aikalailla sai tapin pituutta säätää pidemmäksi, että alkoi toimimaan
  2. Moi, Ennen kuin alan tilaamaan uusia osia, niin kyselen vielä. Eli työ-ja pääsylinteriin juuri uusittu tiivisteet, mutta silti paine tahtoo kadota. Eli käynnistäessä saa hyvin vaihteet ja hetken, kun ajaa niin paine katoaa polkimesta -> ei mene vaihteet silmään. Sitten jos saa niin taas hetken, kun ajaa niin painetta tuntuu olevan… kunnes taas katoaa, eli ei mene vaihteet silmään. Voiko tuo alkuperäinen teräksinen pääsylinteri vain olla finaalissa? Hiukan on märkä päältä, joten olisiko jossain syöpymä ja näin ollen paine katoaa?
  3. soppa

    Haju auton sisällä

    Tämä on varmasti näin, ilma virta painaa tuo käryn osittain sisälle. Tuota kuvan "piippua" ajattelin, että voisiko tuohon liittää huohotuksen vai ei? Jos ei niin taidan laittaa kartiosuodattimeen letkunipan ja siihen huohotin letkun kiinni.
  4. Moi, Ihan yleisesti kyselen, kun itseä alkaa haittamaan asia ja en tunnu sitä saavan mitenkään pois. Eli jääkö teillä vaatteisiin sellainen bensa/öljyn/pakokaasun sekoituksen käry? Tuntuu, että jostain tuo tulee sisälle ja ei millään onnistu paikallistaminen. Vai onko vain ominaisuus, että jotenkin alipaineisesti vetää pakokaasua sisälle? Viimeisimpänä tosiaan tuon venttiilikopan ja kytkimen huotukset laitoin menemään syylärin tuuletuksesta pihalle. Pakoputken ei pitäisi vuotaa ja pakosarja ei näytä vuotavan konetilan puolelta. Eli onko ominaisuus vai jokin muu?
  5. Kiitos! Kaasarissa hif44:ssa taitaa olla joku pikku piippu vapaana mutta olisiko tuo järkevämpää laittaa suoraan imusarjaan? Olisi valmiina sopiva liitos.
  6. Nostetaas tämä ylös! Eli miten olette nuo ks. huohotukset hoitaneet? Molemmista tuntuu tulevan aikalailla vaatteisiin tarttuvaa hajua kapiiniin...
  7. Jos tuota ”mötikkää” tarkoita niin se on juuri se sisempi nivel, joka tuntuu olevan tiukka. Klonkse tuntuu itse hammastangossa, eli se liikkuu hiukan ylös/alas kun rengasta heiluttelee ja tuntuu väläys
  8. Eilen, kun tätä tutkin niin mielestäni tuo sisempi nivel oli tiukkaa mutta itse hammastanko klonksahteli ja siis vain vänkärin puolelta, kuskin puoli hyvä. Suojakumen, kun otti pois niin näki, että itse tanko piti tuon äänen ja väljyyden.
  9. Ei pulttikonetta, aina käsin. Ilmeisesti vain pultin boorit oli antautunut ja ehkä 5 vuoden seisominenkaan ei ollut hyväksi
  10. Moi, Koitin löytää aiemmista kirjoituksista apua hammastangon väljyyteen. Mutta tuota varsinaista ohjetta siihen, että miten ”elvytetään” eli kiristetään väljyydet pois, en löytänyt. Eli ongelma siis se, että vänkärin puolen rengasta heiluttaessa tuntuu klappia ja kuskin puolella ei, joten tuo sisäpää tuntuu antavan periksi. Oliko tuohon jokin ohje? Onko näissäkin hammastagossa kierre, johon sisempi nivel kiristetään? Voiko tätä siis saada jotenkin ”tiukemmaksi”?
  11. Lähtihän se irti, juuri ja juuri sai hepattua toisen pultin päähän kiinni. Hiukan haasteellinen, ettei hitsaa molempia kiinni, kun oli niin vähän pulttia näkyvissä. Kiitos avusta!
  12. Okei, täytyy kokeilla. Ainakaan ei vielä auttanut, vaikka päästin koko navan irti, jotta saisin jotain pultin taakse. Mutta hankala väli, kun on isommat levyt. Ei oikein saa mitään painetta pultin päähän
  13. Moi, Hyviä ideoita pyörän pyöränmutterin irroittamiseksi levyjarrullisesta navasta? Eli rengas on tosiaan yhdellä mutterilla kiinni ja pultti pyörii navassa. Takaa ei oikein pää käsiksi, kun jarrulevy ja suoja on edessä.
  14. Moi, Miten Englannista tilaaminen nykyään? Ajattelin uusia rullakeinuja tilata, kun niitä Suomesta ei tai en ainakaan löydä. Vai löytyykö jostain EU alueelta näitä 1.5:1 keinuja? Eli tullin ilmeisesti saa pois, jos on alkuperäistosite esittää? Alv:n joutuu maksaa jokatapauksessa.
  15. Terve pitkästä aikaa.... Vuosia mennyt ja olin jo unohtanut koko foorumin ja minin Mutta nyt aktivoiduin ja ajattelin kaivaa auton takaisin kesäksi käyttöön ja jatkaa siihen mihin jäin. Eli, seuraavana ajattelin panostaa uusiin 1.5:1 keinuihin ja jousiin. Jousiin liittyen kysymys, eli mitä jousia suositellaan näille? Ei varmaan vakiot? Mulla ei ole mitään hajua minkä voiman jouset olisi hyvät. Toinen asia, onko toi Aldonin 100AYV-I jakaja käyttökelpoinen ja saavutanko sille mitään verrattuna alkuperäiseen 25D jakajaan jossa uudet kärjet? Toki tämä 25D on jo vähän "horo", klappia hiukan löytyy. ps. Onko muuten vinkkejä mitä kannattaisi tehdä, kun kone on seissyt käymättä n. 3-4v.... Kokonaan auki vai meneekö vähemmällä? Tässä alkuun! Mukava palata "remmiin"
×
×
  • Luo uusi...