Kiitti vinkistä, täytyy tarkistaa tuo karttaohjelma. Parissa uuden mallin koeajossa on mainittu tuo reitin laskeminen korkeuserojen mukaan, mutta voi olla että koeajajan mutuilua. Täytyy selvitellä. Ja plugari-Countrymanin hyvänä puolena voi tosiaan vielä pitää sitä että reitiltä uskaltaa poiketa myös niille pienemmille teille seikkailemaan, kun ei ole pakko suunnitella matkaa pikalatureiden mukaan. Nehän ovat toistaiseksi käytännössä poikkeuksetta vain pääteiden varsilla. Ja ainakin tällä omalla - ja naapurin - sähköautokokemuksella moottoritienopeuksissa akkujen varaus sulaa silmissä. Siispä ehkä seuraavaksi, muutaman vuoden kuluttua, uskaltaa jo ostaa sen puhtaan täyssähköauton.
Tuo Susirajan Helsinki-Turku on hyvä kulutustesti kun on niin mäkinen reitti, mäet ovat Suomen oloihin yllättävän pitkiä ja jyrkkiä. Countrymanilla ongelmaa ei ole, mutta hiemankin tehottomammalla autolla 120-vauhti on mahdoton ylläpitää niissä nousuissa - tätäkin tullut kokeiltua, oli meinaa Smartin ratissa mielenkiintoista, siis rekkakaistalla. Onneksi alamäkeä on enemmän kuin ylämäkeä, ainakin toiseen suuntaan