Jump to content

Igor

Jäsenet
  • Viestit

    1 096
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    149

Igor last won the day on 11. Syyskuuta 2023

Igor had the most liked content!

1 seuraaja

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Tampere
  • Autotalli
    -06 Cooper S JCW++

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Igor's Achievements

  1. Jos ahtimen ääni vaihtelee tuolla tavalla, niin ekana veikkaisin luistavaa hihnaa. Onko milloin vaihdettu viimeksi? Vai onko ahtimen rulla vaihdettu pienempään, nekin saattaa löystyä ja alkaa pyörimään tyhjää... Toisena vaihtoehtona ehkä ahtimen ohitusventtiiliä (bypass valve), eli että se ei aukea heti/kunnolla kun antaa kaasua. Venttiili aukeaa alipaineella, eli alipainevuotokin voisi tulla kyseeseen. Vikakoodit lukemalla voisi selvitä enemmän.
  2. Igor

    Mini R53 Öljypumppu

    Itse tilasin bmwautopartsilta pumpun rattaat. https://www.bmwautoparts.net/en/catalog/view-part/11411487212 https://www.bmwautoparts.net/en/catalog/view-part/11411487213 Löytyi sieltä pumppu kokonaisenakin, mutta oli minusta vähän törkyhintainen: https://www.bmwautoparts.net/en/catalog/view-part/11142463752/0/rp-reman-tr
  3. Eihän sillä ole katsastuksen kannalta mitään merkitystä miten rikkaalla kone käy ahdoilla, kun ei siellä sellaista tilannetta testata. Jos katti on palanut poroksi rikkaan (tai laihan) seoksen takia, niin sitten tietysti nuo päästöt karkaa käsistä. Paras vaihtoehto näissä on käyttää viripakosarjan perässä orkkiskattia, tarvikekattien kestävyyttä en ole kuullut kenenkään kehuvan... Jos lambda on päästötestissä 1.0xx, niin silloin se ei käy testissä rikkaalla, ja suuttimet on todennäköisesti ok. Pienemmillä suuttimilla se menisi vain täyskaasulla laihalle, ei vaikuta päästömittaukseen mitenkään.
  4. Yhtä turha kapistus kuin takalasinpyyhin. Itsellä ollut sen pesurin rele Ministä irti kohta 14 vuotta, kertaakaan ei ole katsastuksessa edes mainittu asiasta. Onko se oikeasti pakollinen varuste?
  5. Noille jakopää osille vois olla käyttöä, laitan yv:tä.
  6. 1. Redline MTL ainakin toimii. 2. Silikoneista tihkuu aina vähän läpi. Jos tykkää jäähynesteen tuoksusta, niin sitten semmoiset. 3. Riippuu siitä paljonko pitää tärinästä Kyllä niillä jäykemmillä moottorin tukikumeilla saa paremmin kaasuvasteen ja napakamman vaihteensiirron, mutta kääntöpuolella on sitten se tutina tyhjäkäynnillä ja hiukan lisääntynyt meteli kierroksilla. Vakaajan puslissa powerflexit ei tuo mitään iloa, vain enemmän rengasmelua. 4. Tähä(kin) on kaksi koulukuntaa. Toiset on sitä mieltä ettei ne männänrenkaat asetu kuin antamalla painetta pyttyyn heti ensi metreiltä, ja että alkuun hissuttelemalla ei saa muuta kuin öljyä syövän koneen. Omia kokemuksia ei ole. 5. Motul RBF600. Ei ole halpaa, ja jos ei käy radalla, niin mikä tahansa DOT4 lienee ok. 6. & 7. En ole kuullutkaan tällaisista... 8. OBX:n kanssa sitä alkuperäistä lämpösuojaa joutui vähän levittämään sivuista, mutta ajaa edelleen asiansa.
  7. Igor

    Mini R53 ropausta

    Mä olen käsittänyt että sen reiän tarkoitus on estää ilmataskun syntymistä, ja siksi sen kuuluu olla ylöspäin... samalla tavallahan siitä vesi virtaa on se sitten alhaalla, ylhäällä tai sivulla? Mä huomasin muuten viimeksi uuden termarin kanssa saman kuin minapamina, eli kylmäkäynistyksen jälkeen lämmöt kävi ensin yli satasessa, ennen kuin tasoittui siihen 90 tienoille. Ihan kuin termari jumittaisi aluksi.
  8. ECU laskee niille oletettuja arvoja perustuen veden lämpöön, moottorin kierroslukuun ja kaasupolkimen asentoon.
  9. Joo en mä mitään 10W-60 meinannutkaan. Tehdas tarjoaa näihin joko 5W-30 tai 5W-40, jos en nyt aivan väärin muista. Itse laittaisin jälkimmäistä, koska ne lämmöt.
  10. RVS:ää ei kannata laittaa uuteen koneeseen ennen sisäänajoa. En tiedä onko siitä myöhemminkään mainittavaa hyötyä. Tuskin haittakaan. Isompi TB on melko turha kustannus, varsinkin toi Kavsin. BPV:ksi orkkisosa on paras vaihtoehto. Katalysaattorin irroitus tuo näissä vain lisää meteliä (ihan perkeleesti). Öljysuositus löytyy omistajan käsikirjasta. Itse en tosin laittaisi mitään xW-30 -litkuja, näissä nousee öljynlämmöt sen verran korkeiksi jo motariajossa, puhumattamaan vähän vauhdikkaammasta käytöstä.
  11. Igor

    Mini R53 ropausta

    Olisko lämmittämisestä apua? Olen kyllä kuullut tuosta tarinoita ettei irtoa kuin rälläkällä... pitäisi omastakin toi irrottaa lähitulevaisuudessa, vähän jänskättää miten käy.
  12. Jopa on käynyt tuho. Ahtimen lavat näyttää minusta noissa kuvissa ihan normaalilta. Enemmän kiinnostais missä kunnossa ne vesipumppua pyörittävät rattaat on. Vaikka tuskin sieltäkään tähän tuhoon syy löytyy.
  13. Igor

    Mini R53 ropausta

    Ei osaa flex fuelia... tai no, voihan polttoaineensyötön säätää ikäänkuin etanolin ja bensan puoleenväliin, jolloin ecu kyllä hanskaa loput. Itse olen ajellut lähinnä pelkällä viinalla, ja vaihtanut ecuun softan jos viinaa ei ole ollut saatavilla (esim. Lapissa tai Saksassa).
  14. Igor

    Mini R53 ropausta

    Ihan vakio-ECU mulla on vielä toistaiseksi. Itse olen säätänyt Bytetronikilla, mutta kuulemma onnistuu nykyään säätää ilmankin jos on tarpeeksi pellepeloton. Chip-Tuning Riihimäellä osaa tuon homman myös. Bytetronik on aika hintava (yli $600), mutta kun muuttaa sillä Minin kulkemaan E85:llä, niin sen hinnan säästää helposti alle 10 vuodessa. Plug'n'play ECUt on hinnaltaan siinä 1,5k€ molemmin puolin, ja yksikään niistä ei käsittääkseni tue OBD2:hta, eli katsastuksessa voi tulla sanomista.
  15. Igor

    Mini R53 ropausta

    Vaikea sanoa, riippuu vähän siitä haluaako säilyttää ns. normaalin ajettavuuden. Itse menin suoraan päätyyn asti, ja laitoin Catcams 469:n, joka vaati aika paljon säätöä, että sen sai käymään nätisti tyhjäkäyntiä. Siltikin se satunnaisesti sammuilee tyhjäkäynniltä täysin varoittamatta, tai nikottelee kun lähtee paikaltaan liikkeelle. Ja kylmänä käynti on muuten vaan ailahtelevaa. Vakio-ECU ei oikein taivu kaikkeen mitä tuo vaatisi.
×
×
  • Luo uusi...