Jump to content

Rytkis

Jäsenet
  • Viestit

    20
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    1

Rytkis last won the day on 1. Syyskuuta 2020

Rytkis had the most liked content!

Profile Information

  • Sijainti
    Tampere

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Rytkis's Achievements

  1. Nostajilla loppui vikavalon palaminen ja alkoi käydä kaikilla pytyillä. Tuskin ne nostajat konetta rikkoi, mutta melkoisen käyntivamman aiheutti nämä tarvikenostimet. Kävi joutokäyntiä ihan mallikkaasti ja kyllä se hetken ihan ajossakin tuntui hyvältä Chryslerin nostimilla. Alakerta siitä olisi varmaan avattu seuraavaksi. Männäntapin tultua ulos ei enään tarvinut miettiä laakeri vaihtoja. No vaihtomoottori tuntuu ainakin toimivan hyvin. Öljynvaihto tärkein perushuolto, jota ei kannata unohtaa.
  2. Kyllä tämäkin laite kuntoon on saatettu ja käytivika selätetty. Tässähän kävi lopulta niin, että vikakoodit saatiin pysymään poissa ja käymään nätisti. Testilenkillä alkoi tuntua että kaikki ei ole niin kuin kuuluu. Joutokäyntiä kävi hyvin ja kierroksilla n.2000-2500 paikoillaan tuli männäntappi lohkosta kurkistamaan ulkoilmaa. Seurauksena moottori meni tuhannen pas#!#si. Kaiken taistelun jälkeen voisi sanoa että, tuntui jopa helpottavalta. Hajonnut moottori taisi olla vain totaalisen loppuun ajettu kaikilta osin. Käyntivian syyksi epäilen hydraulinostimia. Nämähän uusittiin hajonneeseen koneeseen kaikki uudet, jonka jälkeen ensin hävisi 2-sylinteristä puristukset. Pakopuolen nostin oli lopulta syypää, tämähän tuli takuuseen uusi. Nyt alkoi puristuksia olla joka sylinterissä, mutta alkoi vikavalo palaa aina hetken käyttämisen jälkeen ja kävi kolmella. 3-sylinterin sytytyskatkoksia ilmoitti teki mitä vaan. Kävi todella huonosti ja kolmella sylinterillä. Ei auttanut sadetanssit eikä puolanvaihdot. Kaikki edellytykset tuntuivat olevan kunnossa, jopa ne puristukset. Jossain kohtaa kun tarjosi paineilmaa tulpanreiästä sylinteriin tulivat ilmat toisen sylinterin tulpanreiästä. Tämä testi täytyi suorittaa melko nopeasti käyttämisen jälkeen, koska hetken seisomisen/purkamisen jälkeen kaikki tuntui toimivan ja puristuksia löytyi. Heräsi epäilys hydraulinostimen jumittamisesta. Olihan jo yksi uusi ollut viallinen. Nettiä selatessa osui silmiin juttu Minin hydraulinostimien arvuuttelusta ( https://www.northamericanmotoring.com/forums/stock-problems-issues/289626-broken-hydraulic-lash-adjuster-clips.html ). Päätimpä sitten tilata sarjan Chryslerin alkuperäisnostimia. Minihän myy keinuvipuineen koko paketin. Nämä saa kyllä vaihdettua, osa irtoaa helpommin kuin toiset. Hydraulinostimia vaihtaessa ainoa minkä kiinnitti huomioni oli näiden käyntivaivaa aiheuttaneiden hydraulinostinten yläpään mittaero alkuperäisiin ja Chryslerin nostimiin verrattuna. Osa oli samalla mitalla ja osa oli yläpäästä lyhyempiä. Erimittaisia nostimia oli sekaisin. Vasemmalla tarvike nostin. Keskellä alkuperäinen. Oikealla Chryslerin nostin. Näitä voi kukin tarvittaessa koittaa omalla vastuulla. Mielestäini ne on samoja nostia. Testihän ei toki ollut kovin pitkä ja kattava, mutta kävi joka sylinterillä. 3-sylinterin katkoksia herjasi 4-sylinteristä tuli romut pihalle. Meni sen verran huonoon kuntoon, että enpä osaa arvuutella mikä hajosi ensimmäisenä. Lohkoon tuli reikä kampiakselin asentotunnistimen yläpuolelle. Nyt hajonneen koneen tille on vaihdettu puolet vähemmän ajettu moottori. Melkoisesti meni aikaa tämän kanssa tumpuloidessa ja meinasi tämä jo koneen hajottua lähteä seuraavalle omistajallekkin. Kesä meni ilman kesäautoa, mutta tuleehan se ensikesäkin sieltä taas. Selostus on sekava, mutta niin on ollut vikakin ja korjaaja.
  3. Kone löytyy. Paljon olet valmis maksamaan

  4. Kiitokset kommenteista. Niistä asiallisista. Jälkiviisasteluita ja päänaukomisia en kaipaa. Olkoon tässä nyt sitten tarinan opetus muillekkin, kuten aiemminkin jo mainittiin! Hyvää kesää arvon harrastajille. Eiköhän tästä taas selvitä omin avuin eteenpäin.
  5. Kyllä siellä todella puristuksia on. Ilmeisesti laakerivikaa alakerrassa.
  6. Ostetaan alakerta tai kokonainen kone.
  7. Tämänhetkinen tuomio on alkerta ja mekaaninen vika.
  8. Kyllä se ihan samalla lailla käydä ryskyttää. Eikös tuossa ole periaatteessa kaksi puolaa 2 ja 3, 1 ja 4 pytyt. Toiseen taitaa tulla vain hukkakipinä, jolloin ei taida olla väliä 2..3 ja 1..4 johtojen sekoituksella. Jako on tehty näillä ohjeilla: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r53-cooper-s-hat/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/FlXePxy Ylämerkki näkyy huonosti kuvasta. Pyöritelty vielä uudelleen silloin kohdilleen ja todettu hyväksi. Kansi otettu pois ja almerkkiä ei silloin näe, kun on koppa/öljypumppu paikoillaan, mutta koppa on sellainen ettei pitäisi alarattaalta päästä hyppäämään. Alasiivapyörään tehty silloin tussimerkki. Vanhoja ja uusia osia vertailtu ennen asennusta, enkä silloin niissä huomannut eroavaisuuksia koossa pituudessa tai merkkien paikassa. Ohjelma millä tätä nopeasti katsottiin oli kyllä joku BMW mikä lie olikaan sitten.
  9. 2.pytyn tulpanjohto 3.pyttyyn edelleen vikakoodi P0303. Eikä näitä tulpanjohtoja kovin helposti väärin mielestäni saa.
  10. Alkaa itsestäkin tuntua jo melko erikoiselta tapauksesta. Jakoketjuvikaisena tämän ostin ja rallatus oli sen mukainen. Ajamalla trailerille ja talliin. Kiristin oli huono. Silloin oli olevinaan sen verran selkeä vika, että ei tullut näin kattavaa vikadiaknoosia tehtyä. Kyllä Inpa antoi saman koodin P0303. Jos joku sopivalla ohjelmalla haluaa tulla tarkastamaan, niin kyllä sen korvaan. Merten takana keskusteluista joku vaihtanut lambdat joku mappi anturit ja kuntoon tullut. Ehkäpä seuraavaksi anturit vaihtoon.
  11. Suuttimille tulee toiseen jatkuvasti +12v virrat päällä, virrat päällä johtojen välillä 3,1v. Virtakynä kiinni maapuolen piuhaan ja toinen pää akun plussaan, tuikkii kivasti. Suutinkisko irti, startilla pyörittäen suutimet purkissa, kaikista suuttimista tulee tavaraa läpi.
  12. Kampuran anturi jos on sökö ei taida lähteä käyntiin? Kokeilinpa ECU resetinkin: https://new.minimania.com/ECU_Reset_Procedure___R50_52_53_MINIs Puoli pulloa jarrucleaneriä ruiskin konehuoneeseen löytämättä alipainevuotoja vieläkään. 3.sylinteristä vetää käydessä tulpanjohdon irti, kipinä kyllä tulee. Tällä ei vaikutusta käyntiin, eli kolmella käy. Vaikuttaisi omasta mielestä ettei saa polttoainetta 3.sylinteriin.
  13. No juu on tosiaan vaihdettu 3.sylinteristä suutin 4.sylinteriin. Vika pysyi silti 3.sylinterissä Kansi tuli nypättyä irti vähän turhan hätäisesti. Oli yksi uusi nostin viallinen, joka aiheutti 2.pyttyyn puristeiden karkaamisen pakoputkeen. Kannessa ei havaittu halkeamia, eikä vuotoja. Nokka-akselissa oli pinta rikki yhdestä nokasta. Taaemman lambdan vaihdoin myös kun joskus oli sitäkin herjaillut.
  14. Moi Alkaa tuskastuttaa pikku käyntivaiva ja apuja/vinkkejä kaivataan. Käy kolmella ja antaa vikakoodin P0303, eli sytyskatkoksia 3-sylinterissä. Yleimallisella ja Inpalla kokeiltu lukea. Nyt tehtyä: -uusittu jakoketjusarja -nostimet uusittu -kansityöt venttiileineen -nokka-akseli -suuttimia napsuteltu 9v patterilla ja laskettu kaasuttimen puhdistusspaytä läpi mitattu vastukset -johtosarjaa ihmetelty. Suutinten ja puolan johdot vaikuttaisi olevan ok moottorinohjaimelle -kokeiltu uusilla tulpilla (kaksilla), puolalla (kolmella), uusilla tulpanjohdoilla. -puristuksia on Voisiko olla Moottorinohjain sökö? Kaikki alkoi rallattavasta jakoketjusta ja pienestä projektin kaipuusta. Tämä ei ole koskaan käynyt itselläni hyvin.
  15. Moi Tälläiset o-renkaat hain itse laakerikaupasta. kampiakselin anturi: 16x2,5 vesipumppu: 34,52x3,53 öljytikun putki: 12x2,5
×
×
  • Luo uusi...