Jump to content

Juge

Jäsenet
  • Viestit

    387
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    12

Juge last won the day on 25. Syyskuuta 2023

Juge had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä Juge

  • Syntymäpäivä 15.01.1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.elisanet.fi/hanhikosket

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Sijainti
    Nurmo
  • Autotalli
    Austin Mini 1000 Mayfair Automatic -88, Mini Cooper S Countryman All4 Automatic -11

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Juge's Achievements

  1. Minisi on uudempi kuin meillä olevat bemariminit (2011 ja 2007), mutta niissä puolittain täytettynä ollut moottorin vikavalo oli ilmoitus viasta, joka ei estänyt ajamista. Vasta kokonaan keltainen moottorin vikavalo oli sellainen että kannatti oikeasti jättää ajaminen vähemmälle tai jopa lopettaa kokonaan. Ja ainakin kertaalleen kävi niin että puolittain täytetty moottorin vikavalo hävisi moottorin uudelleenkäynnistyksellä. Tämä oli 2007 Clubmanissa, ja puolittain täytetty moottorin vikavalo tuli siitä kun alkuperäisessä imusarjassa ollut jäätymisongelma kävi toteen. Mutta vika on kuitenkin sellainen johon ei varmuutta saa muulla kuin vikakoodien luvulla.
  2. Juge

    Clubman 2013 takapää.

    Clubmanissa ja Countrymanissa kolinan aiheutti takakallistuksenvakaajan runkopuslat. Tosi hankala paikallistaa, ja erittäin pieni alkava välys aiheutti sen että se rasittavasti kolisi aina vain tietynlaisessa kuopassa, ei läheskään kaikissa töyssyissä tai kuopissa. Kun Clubmanissa sen eka paikallisti, osasi samantyyppisessä tilanteessa paikallistaa sen Countrymanissa. Sitä pikku kolinaa ei jaksanut kuunnella niin kauaa että sen olisi päästänyt siihen saakka että se olisi kokoajan kolissut. Koiranluut on toinen, joka aiheuttaa jatkuvan kolinan pienessäkin epätasaisuudessa kun ne on sopivasti kuluneet, mutta tämän luulisi katsuri löytävän.
  3. Vm 2011 Countrymanissa, sekä vm 2007 Clubmanissa tunnelmavalaistus on ja vaikuttaa vain kattoon, oviin, ovien sisäkahvoihin ja etupenkkien välissä olevaan keskikonsoliin (Countrymanissa, Clubmanista en muista oliko keskikonsolissa tunnelmavalot vai ei). Jalkatilassa ja ovien ns. puddlelamps ovat vain ja ainoastaan perinteisiä valaisimia, ei väriä vaihtavia. Käyttöohjekirjaa voi kokeilla esim. varaosahaku.fi:stä etsiä.
  4. Juge

    Penkkien vaihto classic:iin

    Ai perhana, noihan on kätevät! Teitkö Z raudat itte vai löysitkö jostain sopivat raudat? Olisko antaa mittoja niin voisin ruveta ittekin tuota tekemään kun toistaiseksi penkkien vaihto on jäänyt tekemättä juuri tuon takapään kiinnitysasian takia.
  5. Tuli haalittua Rover Metro vm -90 penkit classic Miniä varten ja sommittelukin tuli hoidettua. Mutta mitä kaikkea tuo penkkien vaihto vaatiikaan? Metron penkit ovat kolmiovisesta Metrosta, eli niissä on kippi. Etupään niistä saisi suht helposti kiinni Minin omaan runkopalkkiin, samaan palkkiin missä alkuperäisetkin penkit ovat kiinni. Mutta takapäälle pitäisi keksiä jotain. Pitääkö alkuperäinen kippi olla siitäkin huolimatta käytössä, vaikka korvaavissa penkeissä olisi kippi? Jostain ulkomaalaisilta foorumeilta selvisi että jotkut ovat laittaneet Z -raudalla korvaavan penkin kiskojen takapään kiinni, mutta se on ollut "flimsy" eli hutera ja epävarma, eikä katsuri ole niistä ollut mielissään. Facen puolella sainkin jo jotain vinkkejä, valmiista penkkiadaptereista jne., mutta jotenkin niistä jäi sellainen kuva että A) niitä joutuu joka tapauksessa muokkaamaan ja B) mittavirheellä on suuri mahdollisuus kun Metron penkkejä varten sellaiset tilaisi. Olisiko kellään heittää esim. kuvaa miten olet toteuttanut muut kuin classic Minin penkkien kiinnityksen classic-Miniin?
  6. Viikonlopun aikana tuli avattua apukuskin ovi. Aloitus oli vähän paskamainen kun ovi ei auennut sisältä eikä ulkoa. Kunnes yks kaks se vain aukes jolloin homma helpottui huomattavasti. Syy aukeamattomuudelle oli todennäköisimmin ulkokahvan vaijerin ruostuminen: villi veikkaus että se ei ollut palautunut täysin toiseen ääriasentoon, jolloin lukkomekanismikin sekoili. No, aika näyttää kuinka käy. Käsittelin vaijerin useampaan kertaan ruosteenirroittimella, perinteisellä öljyllä sekä spray-vaseliinilla ja ainakin liikerata muuttui liukkaaksi vrt. ennen käsittelyä. Katsotaan kuinka kauan tuo korjaus kestää.
  7. Viikonlopun aikana tuli avattua apukuskin ovi. Aloitus oli vähän paskamainen kun ovi ei auennut sisältä eikä ulkoa. Kunnes yks kaks se vain aukes jolloin homma helpottui huomattavasti. Syy aukeamattomuudelle oli todennäköisimmin ulkokahvan vaijerin ruostuminen: villi veikkaus että se ei ollut palautunut täysin toiseen ääriasentoon, jolloin lukkomekanismikin sekoili. No, aika näyttää kuinka käy. Käsittelin vaijerin useampaan kertaan ruosteenirroittimella, perinteisellä öljyllä sekä spray-vaseliinilla ja ainakin liikerata muuttui liukkaaksi vrt. ennen käsittelyä. Katsotaan kuinka kauan tuo korjaus kestää.
  8. Nostetaas tätä juttua: Miten hankala oli saada ovipahvi irti / raolleen kun ovi ei auennut? Vaimon R60:iin iski nyt viikolla sama vika apparin oveen ja kuntoon se pitää saada. Mistä hommasit sen kahvan?
  9. Terve, Mini R60 vm 2011, apukuskin etuovi ei aukee, ei sisältä eikä ulkoa. Lukosta se oletettavasti aukee kun se tappi nousee ylös, mutta siltikään ovi ei aukee. Ulkokahvan napin tuntuma on samanlainen kuin aiemmin eikä ulkokahvan nappiin tunnu mitään eroa onko ovi lukossa vai ei eli onko se tappi ylhäällä vai ei. Ja ulkokahvan nappi painuu edelleen yhtä sisään kuin ennen. Sisäkahvassa tuntuu pieni vastus noin puolessa välissä, mutta ei muuta. Vastuksen tuntuvuuteen ei ole merkitystä onko lukkotappi alhaalla vai ylhäällä. Jos tappi on alhaalla, se noin puolenvälin vastuskohta nostaa sen tapin ylös. Oliko tuo sisäpahvi miten hankala irrottaa kun ovi on kiinni? Kuskin puolelta oon tuon ovipahvin pari vuotta sitten avannut kun aina kostean kelin tai autopesun jälkeen kun kunnolla pakasti niin kuskin oven ulkokahva ei painunut tarpeeksi syvään eikä ovi sitten auennut. Ulkokahvan ja lukon välisen vaijerin rasvaamisen ja voitelun jälkeen se on toiminut moitteetta (koputan puuta...). Oliko näissä joku tyyppivika tai -ominaisuus kun tuo oven kahva tekee tuon tenän? Mikä siellä on irti tai rikki? Edit: en tiedä onko tällä vaikutusta: ovi lakkasi aukeamasta kertaheitolla, ei antanut mitään varoitusta (raskas tai kankea kahvan nappi tai muuta), ja sekä sisä- että ulkokahva lakkasi toimimasta yhtäaikaa.
  10. Joo ei mitään. Itekin kyllä olisin olettanut että pienempi on perus-S:ään ja isompi JCW:hin, mutta tuo minifans vahvisti asian samantien. Mutta tässä tapauksessa myös varaosaliikekin tarjosi hetimiten oikeita levyjä.
  11. Ei ollut. Kahdesta vaihtoehdosta isompi meni tähän Cooper S:ään.
  12. Kiitos, tuo oli hyvä sivusto, piti laittaa suosikkeihin samantien. Selvisi heti oikea levyn korkeus.
  13. Hei, Rouvalla Mini Cooper S Countryman 4-vetoisena automaattivaihteistolla, ja siihen pitäisi hankkia nyt uudet etujarrulevyt. Autodoc kertoo rekkarin perusteella että siihen menisi joko 294mm tai 307mm halkaisijaltaan olevat levyt. Kumpi on oikea? Meneekö toi suurempi vai onko se kenties JCW -malleihin? Vai onko ainut vaihtehto mitata?
  14. Juge

    Automaattivaihteistosta

    Riippuu varmaan pitkälti siitä onko kyseessä ensimmäisten korimallien uus-Minit vai nämä tyyliin 2007 ja uudemmat. Muistaakseni ekoissa korimalleissa automaatti oli CVT vaihteisto, ja näissä 2007 ja uudemmissa on sitte bemarin automaattilaatikot. Rouvalla ollu nyt viisi-kuusi vuotta ajossa tuommonen R60 4-veto automaatti, mittarissa vasta vähän alle 85tkm, ja ainakin siinä se automaattilaatikko toimii ainakin vielä todella siististi (koputan puuta.... )
  15. Huomenta, Vaimolla R60:ssä Minissä on Mini Boost CD, joka toimii muuten ihan täydellisesti, mutta cd-soittimen puoli antaa erittäin monta kertaa "CD Error" -tekstin kun CD:tä yrittää laittaa sisään ja kuunnella sitä. Mitä kylmempi keli (eli nyt talvella) sitä kauemman se tuon virhetekstin antaa. Kun laite lämpenee, se alkaa pelaamaan ja pelaa hienosti, kunnes jähtyy. Yllättävän huonosti nimenomaan noin uuteen löytyy Googlella mitään, vanhempiin kyllä. Ja mitä Googlella löysin, jollakin jenkkilässä oli tullut pysäköintikuitti laitteen sisältä jonka jälkeen oli alkanu toimimaan... Koittanut PRF Air Dusterilla painaa paineilmaa pölyyntymisen toivossa, mutta en muuta eikä . Kompuralla en vielä ole tuonne ilmaa koittanut painaa... Ei oikeastaan ole merkitystä, onko poltettu levy vai originaali, kummassakin tapauksessa se tuota tekee. En tunne ketään jolla olisi BMWn inpa/ista, jolla saisi koodit pihalle että onko tuo rikki vai ei, ja paikallinen bmw firma todennäköisesti ei lue Minien koodeja... Onko tuo cd-soitin rikki vai onko normaalia...? Edit: onko jollain antaa kuvaa, millainen tuo laite on takaa? Mulla on joskus ajat sitten hankittu Parrotin Bluetooth/usb liitin setti ja ekana tuli mieleeni upottaa se tuohon, mutta en tiedä meneekö se heittämällä tuonne Minii Boost CDn taakse.
×
×
  • Luo uusi...