Tulostaulukko
Suosittu sisältö
Parhaiten pistet
-
4 pistettä
-
Mutta palataan nyt hetkeksi ajassa taaksepäin iloisempiin aikoihin, eli tuonne vuoden -22 alkupuoliskoon. Edellä mainitun takavalotuunauksen lisäksi kärry sai vähän muutakin ulkonäköpäivitystä, kuten uutta peltiä, ja ebay-kopion Aero-maskista, sekä 11mm spacerit. Takapuskuri sai pienen ritilä- ja tarratuunauksen. Ja koska tuo yksi takakaaren palanen jäi häiritsemään... Kun nyt vanhoja muistellaan... ajaessani autoa edellisenä syksynä (-21) talviteloille, huomasin pakosarjan ja katin välisen donitsitiivisteen valskaavan. Tiiviste ja laipat tuli aikoinaan OBX:n pakosarjan mukana, ja OBX:ltä ei tietenkään saa varaosia. Oli aika uskomattoman työläs operaatio löytää siihen sopiva tiiviste. Tuon mallisia tiivisteitä kyllä löytyy maailmalta vaikka kuinka paljon, mutta todella harvat viitsivät kertoa sekä ulko- että sisähalkaisijan. Ratkaisu löytyi lopulta moottorikelkkapuolelta, taisi olla Polariksen varaosakataloogista. Päätin tiputtaa samalla vaivalla koko pakoputkiston alas, kun hyllyssä oli ollut happanemassa Greene Performancen short shifter -härpäke jo useamman vuoden, ja se asentuu kepin jatkoksi alakautta. Keppi ei jatkettuna enää tietenkään mahdu alkuperäisen shifterin kuoriin, joten suojakannelle piti askarrella pieni jatkopala. Tarvikkeina oli Dremel, Ikean muovisen säilytyslaatikon kansi ja Bilteman Pika Epoksi [sic]. Tuo jatke tuli lähes kiinni pakoputken päällä olevaan lämpöpeltiin, joten päällystin sen varmuuden vuoksi vielä lämpösuojateipillä. Onneksi oli ylimääräinen shifteri hyllyssä (kiitokset TuplaPetelle), niin pystyi mallailemaan tuota ilman että tarvi irrottaa koko härveliä autosta, tai ryömiä jatkuvasti auton alla. Täytyy sanoa että siinä oli taas yksi modi mikä olisi kannattanut tehdä paljon aikaisemmin. Ei tuolla vaihteita pysty sen nopeammin vaihtamaan, mutta tuntuma on paaaljon parempi. Vielä kun kepistä saisi tuon pienen sivuttaisen klapin pois... se näyttää tulevan shifterissä olevasta akselitapista, ja pitäisi olla periaatteessa helposti korjattavissa. Ohjaustehostimen takimmaisen letkun vuotoa tutkiessa selvisi että nehän perkeleet valskaa molemmat. Toinen yläpäästä, ja toinen molemmista päistä. Eli ei muuta kuin vaihtoon. Helpoimmalla pääsi kun irrotti ensin paisarin, ja sitten koko tehostimen säiliön. Päätin vaihtaa samalla itse säiliönkin, koska se näytti valskaavan saumastaan. Siinä kun irroittelin paisaria ja tehostajan säiliötä, huomasin että pakosarjan päällä oleva lämpösuoja murenee käsiin, joten tilasin uuden. Sen alapinnalle vetäisin vielä kultateippiä, jos vaikka konehuoneeseen ja paisariin hohkaisi vähän vähemmän lämpöä siltä suunnalta. Uuttakin lämpösuojaa piti heti tuoreeltaan moukaroida, että se sopi OBX:n pakosarjan kanssa paikalleen. Ja kun sitä teippiä nyt oli tullut hommattua, niin päällystin sillä myös paisarin alapuoliskon, vaikka tuskinpa tuossa kohtaa on enää niin korkeita säteilylämpöjä mihin tuo teippi auttaa. Etujarrulevyt meni myös uusiksi. Olin laittanut tähän Nitracin levyt ja Carbotechin XP8:t syysratapäiville 2016, ja levyt loppui ensin kesken. Tolkuttoman hintaisissa Carbotecheissä oli pintaa jäljellä vielä puolet, joten tein kuten joka paikassa kielletään, ja laitoin alle vanhat palat uusien levyjen kanssa. Toki koitin hioa palat ensin suoriksi. En ole suuri reikälevyjen ystävä, koska ne on vähän herkkiä halkeilemaan ratakäytössä, mutta nämä OEM JCW-kiekot maksoi yhteensä hurjat 36€, joten en alkanut nirsoilemaan. Edellisenä talvena laitoin tähän Rooster Racingin bypass-venttiilin, joka on varustettu vakiota jäykemmällä jousella. Ajatuksena on että se sulkeutuu kiihdytettäessä herkemmin, jolloin ahdot nousee nopeammin ja kaasuvaste on parempi. No, ainoa tuntuva ero oli siinä, että maantiekulutus kasvoi melkein litralla. Logeista päätelleen tuo bypass oli kiinni lähes koko ajan, paitsi tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti virinokan kanssa ei riitä alipaine pitämään sitä auki. Eli vaikutus oli hyvin pitkälti sama kuin olisi sulkenut bypassin nippusiteellä kiinni. Hommasin siis uuden vakiomallisen BPV:n. Se piti tosin ensin säätää sulkeutumaan kunnolla. Ennen säätöä: Jälkeen: Jos joku kaipaa tuollaista vähän käytettyä tuuninki-BPV:tä, niin voidaan tehdä kauppoja... Moneen kertaan pesty ITG:n vapaavirtaussuodatin alkoi olla melko muodoton möykky, joten päätin vaihtaa orkkismalliseen paperisuodattimeen. Aikoinaan noita ei saanut kuin marmoritiskiltä, ja hinnat oli samaa luokkaa ITG:n kanssa. Nyt löytyi noin 25 eurolla tällainen Boschin tarvike. Edullisuuteen löytyi syy kun suodatinkoteloa yritti sulkea. Tämän verran suodatinta piti dremelöidä ennen kuin sen sai paikalleen... Sitten olikin vuorossa yksi vuoden kohokohdista, eli ratapäiväretki Pärnuun Audruringille, joka nykyään tunnetaan paremmin nimellä Porsche Ring. Kanistereissa mukana omat E85:t. Viimeisin kohokohta ennen konerikkoa: kärry voitti Clubin kesäkokoontumisessa -22 Kuopiossa vuoden New Mini -äänestyksen.3 pistettä
-
Päivitystä: Asensin uuden kaasuläpän n. kuukausi sitten ja sen jälkeen auto toiminut moitteetta. Eli nyt voi jo uskoa että vika on korjaantunut uuden kaasuläpän myötä. En tiedä sitten onko aiemmin vaihdetussa (käytetyssä) kaasuläpässä ollut sama ongelma, vai onko niissä ylipäätään haasteita siirtää autosta toiseen. Mutta ongelma nyt ratkennut3 pistettä
-
Öljynvaihto remmiahtimeen
karvalakki and one other reacted to Oswald for aiheen alueelle
Täälläkin on vaihto menossa odotan öljyjä ja tiivisteitä. Purku vie pari kolme tuntia kun on jämähtäneitä ruuveja siellä täällä. Vaihdan samalla myös laturin, hihnan kiristimen ja jakoketjun rattaineen, tosin entinen on ihan ok kunnossa. Ketjun vaihto on myös työläs, kun venakopan ja coolerin telineen pultteja ei tahdo saada auki ruosteen ja hapettuman takia auki. Tein itse työkalut ajoituksen /ylärattaan kiinnipitämiseen, moottorin kannatukseen ja alahihnapyörän irrotukseen ulos vedin. Netti auttaa hienosti kun katselee videoita.2 pistettä -
Nyt on akkuhuolet (ainakin vähäksi aikaa) ohitse. Kyselin tarjouksia, ja esim. Kokkolan autohuollosta tuli nopeasti tieto: ".. uudempia akkupaketteja (noin 10kwh), ovat 10-40tkm ajetuista autoista. Akkupaketti vaihdettuna, ohjelmoituna ja ilmastointihuolto yhteensä 4500€ sis alv. Akkutakuu 3kk" Tuohon päälle sitten tietty matkat ja majoitukset. Vanhasta akusta ei saisi mitään. Päädyin sitten kuitenkin vaihtoehtoon 2 eli 17tkm ajettu 10 kWh akkupaketti Liettuasta, 1400€. VIN koodilla tarkistus huolloista/ajokilometreistä, ja kuvista näki ettei luovuttaja-autosta ollut esim. airbageja lauennut (tämä voisi vaikeuttaa akun käyttöönottoa). Akulla 2 viikon takuu toimituksesta, eli piti saada asennus pikaisesti kunnon toteamiseksi. Rahti ~350€, tuli perille viikossa. Rahdissa pitää tietää mitä on kuljettamassa eli on tehtävä Dangerous Goods Declaration LITHIUM ION BATTERIES Class 9 Miscellaneous dangerous substances and articles 120,0 kg UN 3480 LITHIUM ION BATTERY BMW/Mini Asennus, ohjelmointi ja ilmastointihuolto alle tonnin kun vanhasta akusta hyvitettiin hieman. Tekijänä BMWiz Oy Tampere (suosittelen). Nyt pelittää taas, entisen 7.6 kWh sijasta 10 kWh toi kapasiteettia mukavasti. Rangea näytti kolmella ajolla 41-45 km välillä (~10 asteen lämpötilassa), ja kahdessa pidemmässä ajossa tuo jo toteutuikin. Mikä tärkeintä, puhdas sähköajo on taas täysin mahdollista kuormituksessa & moottoritienopeuksilla ja e-boost toimii.2 pistettä
-
2 pistettä
-
Olen uusi Mini-ihminen
minapamina and one other reacted to jansor for aiheen alueelle
Terve! Ostin itselleni viimein Minin. Finanssi kohtasi tarjonnan sopivalla hetkellä ja nyt pihassani komeilee vuoden 2004 Mini ONE Cabrio. Kyseessä siis 90hv versio. Mittarissa on 115tkm ja auto on ilmeisesti ollut enemmän aikaa tallissa kuin ulkosalla. Kesällä ajettu mitä on ajettu. Ihastuin autoon kyllä ensisilmäyksellä. On se vaan niin söpö. Toinen ihastusta herättävä asia on alusta. On muuten ensimmäinen auto ikinä mihin perhaanjäsenet oikein haluaa kyytiin. Meillä on ykkösautoina noin 10x Minin hintaisia kulkineita ollut, ihan ok pirssejä siis mutta ne on lopulta pelkkiä kulkuvälineitä. Mini on jotain muuta. No, onhan siinä jotain pientä mitä pitäs laittaa ja toivoisin arvon foorumilaisilta hyviä vinkkejä ja ohjeita mistä hakea tietoa, osia ja mahdollisesti osaavaa huoltomestaa erikoisemmille minivioille. Vikalista: 1. Takaluukun vasen sarana ruosteessa. Se pala mikä on luukussa kiinni. kts. kuva. saako jostain uutta osaa tai onko tuo itse irrotettavissa ja fiksattavissa jotenkin? 2. Apukuskin oven lukitus ei aukea avaimen napista. Menee lukkoon kyllä. Mistä edes pitäisi lähteä etsimään vikaa? 3. Apparin oven ulkopuolen avauspainike on aika tahmea ja narisee, liike vajaa. Voiko liittyä kohtaan 2? Ja tuli juuri mieleeni että miksen ole rasvannut sitä vielä. 4. Kytkin ottaa kiinni hyvin ylhäältä. Ei luista. Onko odotettavissa kallis korjaus? Millainen on tyypillinen Minin kytkintuntuma? 5. Katon tiiviste takana vaatii uusinnan, on halkeillut pahasti kauttaaltaan. Mistä kannattaa etsiä osaa? Onko itse vaihdettavissa? Katso kuva. Mitä vain vihjeitä auton käyttämiseen, ylläpitoon, huoltoon ja korjaamiseen arvostetaan! Ei ole tarkoitus kiusata häntä talvikeleillä ollenkaan vaan saa mennä talviunille autotalliin. Niin hieno hän minun, ja kaikkien muidenkin jotka sen on nähneet, mielestä on että haluan pitää hänestä hyvää huolta vuosiksi eteenpäin. 13v poikani kysyi jo että saako hän ajaa tällä sitten kun saa ajokortin.2 pistettä -
M&R Vuorisella vantaalla vikavalo saatiin poistettua laskurin nollauksella! Korjaamolla tuntuu olevan kunnon asiantuntemus Mini&Bmw autoista ja nopea palvelu!!!1 piste
-
Sähköisen rattilukon pun.valo
karvalakki reacted to maukka62 for aiheen alueelle
Ei saannut lukitusturvassa korjattua epäiltyä frm-moduulia. ens viikolla sovittu Jakil techkiin järvenpää/tuusulaan tutkinta/korjaus käynti.1 piste -
"Engine fault! Reduced power"
Hateju reacted to Mikael Bowellan for aiheen alueelle
Tänään kun ajattelin sitten ajaa auton huoltoon (aikaisin päivä mille sai tsekin) niin se ei enää lähtenytkään kunnolla käyntiin, pääasiassa vain startti pyöri ja moottori yski. Tilasin siis hinurin kun se on vakuutuksessa. Huollossa selvisi nopeasti mikä vika on: pakonokka-akselin säätösolenoidi. Mikään ei enää kestä, tuokin vain 12-13 vuotta Uusi solenoidi 98€... vielä ei tarvinnut myydä munuaisia, auton saanee huomenna takaisin. Vaihdatan samalla tulpat...1 piste -
Sähköisen rattilukon pun.valo
karvalakki reacted to maukka62 for aiheen alueelle
Niiden työn kuvaan kuuluu erimerkkisten autojen sähköset rattilukot (mm.mini) Tarkemmin lukitusturva oy tai fi tekee myös ohjelmointeja Odottelen vielä moduulin korjaustulosta katotaan sit pystykö auttamaan!1 piste -
Sähköisen rattilukon pun.valo
Turbo 69 reacted to karvalakki for aiheen alueelle
Ongelma ei oikein kuullosta lukkofirman hommilta. En kyllä tunne Lukitusturva -firmaa. Onko heillä jonkinlaista erityistä Mini tai BMW -osaamista oman ydinbusineksensä sivussa?1 piste -
On nyt tutkittavana lukitusturva nimisessä liikkeessä vantaalla!1 piste
-
1 piste
-
Uskaltaisin väittää että vakaajan päät kolisee jos iskunvaimennus on kunnossa. Juuri tilasin autodocista omaan moog linkit. Kolmisen kymppiä molemmat puolet.1 piste
-
Eipä toi paha nakki ole vaihtaa toi akku uuteen. Mattoveitsellä leikkaa avaimen halki siitä saumasta. Kolvaten vanha akku pois ja uusi tilalle ja sitte vähä mustaa muoviliimaa reunoille ja kasaan. Oman akun tilasin Suomen Akuilta, kun on ihan naapurissa.1 piste
-
Vein kannen koneistamolle tuossa kolmisen viikkoa sitten, ja heillä on ollut pieniä haasteita löytää siihen sopivia uusia pakoventtiilien ohjureita. Vanhat oli kuluneet, ja osa oli kuulemma pysynyt vähän huonosti paikallaankin. Tämähän on se jenkeistä tilattu nimeltämainitsemattoman minivirittäjän isoreikäinen kansi, ilmeisesti sielläkin on ollut aikoinaan haasteita löytää sopivia ohjureita... Halkeamia kannesta ei löytynyt, se oli erittäin mukava uutinen. Pitää viedä lohko koneistamolle sitten samalla kun aikanaan haen kannen sieltä pois. Ykköspytystä löytyi melko syvä naarmu, ja nyt on vähän semmoinen pelko persiissä, että +1mm ylikokoon poraaminen ei välttämättä riitä sitä poistamaan. Ja enempää noista ei kuulemma uskalla ottaa. Jos tässä pitää vielä toinen lohko hommata jostain, niin sittenhän koneeseen ei jää alkuperäistä enää kuin kampura.1 piste
-
Lienee monen sattumuksen summa. Mun säädöt ehkä nojas liikaa imuilman lämpöjen mukaan nousevaan rikastukseen, ja kylmällä kelillä sitä rikastusta ei sitten ollutkaan. Suuttimista ei löytynyt vikaa. Tossa pytyssä hajosi joitain vuosia sitten tulpasta eristeet, jotka sitten hakkasi männän lakeen jälkiä. Ehkä siellä oli jälkiä männän kyljessäkin. Joka tapauksessa tonne ykköspyttyyn syntyi kohtuuttoman reippaassa ajossa hotspotti, joko tulppaan tai männän reunaan, ja esisytytys hoiti homman kotiin. Vekotin siis rupesi käymään kolmella kesken reippaan kiihdytyksen jossain 6-7000rpm hujakoilla. Kun mitään kolinoita ei kuulunut, eikä auton alla näkynyt merkkejä katastrofista, siirsin kärryn ajamalla muutaman kilometrin matkan tallille keskivertoa syvemmässä vitutuksen tilassa. Siinä tuo tulppa on saanut öljykylpyä. Öljyä oli ahtimen imuputkessa asti, sain sitä mukavan annoksen syliin purkuvaiheessa. Oletettavasti se lohkossa oleva öljyruiskutus ainakin pelaa. Toi siis tapahtui syksyllä -22. Siinä meni hyvä tovi motivaatiota etsiessä. Aloin vasta viime vuoden lopulla ottamaan tuota pikkuhiljaa osiin, ja nostin koneen nokalta pari viikkoa sitten. Ykkösen sulamisen lisäksi paljastui että kakkosen männän helmasta puuttui palanen (osat löytyi öljyn imuputken sihdistä), ja että kaikissa männissä on tuossa samassa kohtaa halkeamia. Ei tuolla enää pitkään olisi porskuteltu.1 piste
-
Sanoisin samaa kuin tommik. Akku ensin vaihtoon ilman muita mietteitä edes. Näissä tulee huonohkolla akulla jo vaikka mitä ihmeellisyyksiä ja esimerkiksi vaimon F54 korisesta sai tulosteen joka 4kpl A4 yhteensä vaikka akku vain kertaalleen zippasi. Koodit kuitenkin oli siellä puolivuotta sisällä ja ilmastointi oli edelleen pimeänä noiden koodien johdosta.1 piste
-
Kannattaa vaihtaa se akku. Ja akkuliike ohjelmoi kyllä samaan vaihtohintaan. Huonon akun kanssa voi olla mitä ihmellisimpiä vikoja vaikka ladattu täyteen. Mulla oli sisäpuhallin mykkänä talvisäilytyksen jälkeen mutta kahden ajokerran jälkeen alkoi taas toimimaan. Oli jo toinen kerta tällä kerran tyhjäksi päässeellä akulla. Jos itse vaihdat akun niin saa ohjelmoitu esim tällä ; https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/vikakoodinlukijat/diagnosointityokalu-bmw-2000043072 Suosittelen hankkimaan jos enempi harrastaa Minejä1 piste
-
Mini R53 sytyskatko
karvalakki reacted to Igor for aiheen alueelle
Eli käynnistyy kylmänä normaalisti, mutta ykkönen tippuu hetken päästä pelistä, ja palaa sit taas mukaan kun kone lämpiää... no on kyllä erikoinen keissi. Käynnistyksen jälkeen ECU on hetken aikaa open loop -tilassa, ja käyttää cold start enrichment -karttaa joka lisää polttoaineen syöttöä sitä enemmän mitä kylmempi jäähynesteen anturi on. Noin 10-20 sekunnin (jos muistan oikein) jälkeen ECU menee closed loop -tilaan, eli alkaa ohjaamaan syöttöä lambda-signaalin perusteella. Tuolloin syöttö menee reilusti pienemmälle ja seos sitä mukaa laihemmalle, ja se voi joissain tilanteissa (huono bensanpaine, tukkeutunut suutin, viallinen lambda, alipainevuoto, virinokka...) aiheuttaa käyntihäiriöitä kylmästartin jälkeen. Ei se kyllä silti selitä sitä että sieltä tippuu aina ykköspytty pois pelistä, ellei siellä ykkösessä ole myös jotain muuta häikkää...1 piste -
Kuitissa täytyy olla myyjän alkuperävakuutus tuotteen alkuperästä. Aika usein se lukee siellä valmiina ja samoin kuitissa on listauksena ko. tuotteen alkuperämaa "County of origin" sarakkeessa. Viime aikoina tulli on myös vaatinut myyjän henkilökohtaisen allekirjoituksen eli oikein kynällä allekirjoitettu...1 piste
-
R53 ajovalot
karvalakki reacted to Igor for aiheen alueelle
Eikös tuota ominaisuutta saattovaloiksi kutsuta? Parkkien ei tosin pitäs jäädä palamaan...1 piste -
R53 ei saa häkä arvoa toleranssiin
next reacted to HenkkaHankala for aiheen alueelle
Joo silloin jo huomasin kun tarjosit lainaan ja olisin varmasti hakenutkin, mutta oletan että et vaikuta Rovaniemellä tai lähistöllä niin jäipä tämä arpa katsomatta. Tosiaan briteistä löysin käytetyn alkupätkän käyrineen päivineen kotiin toimitettuna hintaan 136€. Kunhan tulee tänne periferiaan asti niin koitetaan paikoilleen ja raportoidaan tulokset tänne1 piste -
R53 tuulilasin ja konepllin välisen pellin irroitus?
MiniMac reacted to karvalakki for aiheen alueelle
1 piste -
Mini Cooper f56 2016 sisätilat ei oikein lämpene
next reacted to Noppakuutio for aiheen alueelle
Moro, Ongelmana oli jäähdytysnesteen vähyys ts. ei ollu konetta käytettetty riittävästi webaston asenetamisen jälkeen.1 piste -
Öljynvaihto remmiahtimeen
next reacted to karvalakki for aiheen alueelle
Sorry, olisin voinut vannoa että se oli 1/4" mutta seison asento korjattuna: 3/16" on varmastikin oikea tieto. Tuumakoko kuitenkin. En katsonut sarjan sisältöä sen tarkemmin, kun ei ole juuri nyt itselle ajankohtainen. Hinta tuntui kyllä asialliselta.1 piste -
Öljynvaihto remmiahtimeen
karvalakki reacted to next for aiheen alueelle
Jos katsoit niin sarjassa tulee avain mukana ja se on 3/16" osaa kylläkin. Itselläni oli kyllä avain mutta tuossa tulee sekin tosiaan mukana.1 piste -
Pistin kyselyn, katsotaan mitä vastaavat.1 piste
-
Mahdollisimman täydellinen paketti. Ei hirveän kaukaa Sastamalasta. O4435O18 tapsa1 piste
-
Täyssähkö MINI
Laza reacted to Jykkepoika for aiheen alueelle
Sulla varmaan on puhelimessa käytössä se appi. Kato sieltä kohdasta "varaa aika". Mulla näkyy siellä "tekninen kampanja 00611750800 0.00€. Lienee juuri tuo kamppis.1 piste -
En asu kaukana Riihimäestä. Sen verran olen alustaan kurkannu että taka-äänenvaimentimen suojakuoret on tosiaan kuoriutuneet. Mutta tämä ääni tulee kyllä minun mielestä selkeästi moottorin suunnalta. Mielellään ottaisin kolmannen osapuolen mielipiteen jos se vaan sopii, kiitos ehdotuksesta.1 piste
-
Mä ostan pois. Scoopistakin voitais hieroa mutta on vähän isoja menoja vielä tän kuun aikana niin täytyy siitä myöhemmin palata.1 piste
-
Voiko ruiskun pumppua jotenkin korjata? Kysyy nim. epätietoinen.1 piste
-
Olen käyttänyt Minejäni https://www.mrvuorinen.fi ja voin suositella.1 piste
-
Virinokka-akseleita alk.80€ Pieni reikäinen peltisarja,korjailtu 40€ Ralliratti siisti 80€ 4,5" Cooper reverse rims peltivanteet 100€ 1275 kiertokankisarjoja 50€ / sarja MK 3 > konepelti 100€ MK 3 maski 15€ MK2 > takavaloja 20€ / pari Saa kysellä, muutakin löytyy ! o4o5oo3131 tai privaa1 piste
-
Tälläiset uudet olisivat myynnissä https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/31352441 piste
-
Mini Cooper S R53 takalasin "vesiongelma"
Juhazi reacted to karvalakki for aiheen alueelle
Ruosteetonta purkuosaa joutunee odottelemaan. Tuo luukun ruostuminen kun tuntuu olevan ongelma jokaisessa autossa. Takalasin pissapojan toimimattomuus todennäköisesti johtuu sen takaiskuventtiilin jumimisesta tai sen letkun mutkan tukkeutumisesta pyyhkimen juressa. Pyyhin on helppo irroittaa ja rassata röörit auki.1 piste -
MYYTY: dunlop lp918 vanteet, 3kpl.
Juliano reacted to Turbodiesel for aiheen alueelle
1 piste -
Motonet jakopääsarja
karvalakki reacted to FD100L for aiheen alueelle
Kiristin vaihdettu, hyvin pieni rapina käynnistettäessä kylmänä, ehkä se kuuluu asiaan? Vaihdoin alakautta pyöräkotelosta, näki paremmin mitä tekee ja puhdistettua, pyörä vaan pois. Siirsin samalla akkukaapelin kiinnityskohtaa niin on seuraavallakin kertaa helpompi tehdä. Reilun tunnin siihen sai menemään kun huolellisesti teki ei oltu kisavarikolla, eikä urakka! Jakopää remontti on sitten iso homma jos/ kun siihen alkaa ja kannattaa uusia sitten samalla kaikki rattaineen ja tiivisteineen.1 piste -
Olen uusi Mini-ihminen
next reacted to minapamina for aiheen alueelle
Muusta ei ole kokemusta, mutta suosittelen kanssa chippaamista tehokkaammaksi. Tuo One on vähän rampautettu versio nopeammista. Toki itsellä turbollinen, mutta chippaamine varmasti tekee hyvää Kevyt auto, niin pienenkin teholisän huomaa.1 piste -
Olen uusi Mini-ihminen
minapamina reacted to next for aiheen alueelle
Joko uusi osa numerolla 41627144002 Tai irrotat vanhan ja puhallat sen ja hapot jne niskaan ennen maalia. Oven actuator rikki. Koodilla 51200556769 pitäisi löytyä vasen actuator. Varmista ennen tilaamista. Joko vaijeri, actuator tai itse kahva tahmaa. Putsausta, ei ole käytetty tarpeeksi. Puolivälissä varmaan pitäisi olla mutta ajaisin kunnes alkaa luistaa. Kaksiosainen tiiviste. Itsellä nämä myös halkeilleet mutta hinta aijemmin ollut ainakin niin hirveä etten ole ostanut. 51137123437 sekä 51137123438 Ehdotuksia sitten vielä että tilaat bluechip palikan ja pistät sinne Cooper mallin tehot. Vaimolla oli tuollainen one malli ja sillä muuttui meno niin selkeästi kun kaasuläppä aukesi kokonaan että sillä oli mukava jo ohitellakkin. Kuitenkin tehot nousee 90---->1151 piste -
Paddy hopirk kaasupolkimen lisäkikkare
PanuPetteri reacted to Kimi for aiheen alueelle
1 piste -
R50 oven kahva (sisäpuolinen) lakkasi just toimimasta
karvalakki reacted to Benny for aiheen alueelle
Noin 10 minuutin homma, kun katsoi ensin youtubesta ovipahvin pulttien paikat. Laitoin hamahelmen vaijerin yläpäähän.1 piste -
Kannen sauma vuotaa
KuumaElmo reacted to koirankoppi for aiheen alueelle
OIkea kannen kirist. momentti on 69 Nm Ite olen aina pistänyt reiluun 70:n Kannen suoruuskin olis ilman muuta kannattanut tarkistaa1 piste -
Akku tekee myös jos laskee voltit liiaksi startatessa. Äkkiseltään sanoisin siis että akkukaupoille.1 piste
-
Mini tonni, vuosmallia -75 [emoji6]1 piste
-
Unohtanut aivan päivittää tilanteen. Kävin toisella katsastusasemalla, jossa dialogi inssin kanssa meni jokseenkin seuraavasti: Inssi: Oletko käynyt jossain toisaalla näyttämässä, kun kone piipittää? Minä: Kävin A-katsastajilla viikko sitten Inssi: Mistäs kiikasti? Minä: Ei pidetty pakoputkistosta, joten tulin tänne, missä viimeksi meni läpi Inssi: Eihän tästä edes lähde kova meteli... ja hyvin tehty. kului tovi, kun inssi syynäili lampulla lisää auton alla Inssi: Täällä on kuskin puolelta alatukivarren pusla täysin muusina, eikö sitä huomattu siellä? Minä: Ei huomattu, eikä huomattu Laakkosella huollossa n. kuukausi sitten Inssi: Siellä toisella asemalla on siis puututtu tärkeisiin asioihin... Inssi: No, se pusla on rikki ja siitä tulee hylky. Jälkitarkastus on 25€. Laakkosella todettiin, että kakkoshuollossa olisi pitänyt moinen puslaongelma huomata ja tulevat vastaan uuden huollon hinnassa ja katsastuksen jälkitarkastuksen hinnan korvaavat. Hyvinhän tämä kai meni :)1 piste