Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti

  1. Viimeisin viikko
  2. Weikko

    M: Osia pois

  3. M&R Vuorisella vantaalla vikavalo saatiin poistettua laskurin nollauksella! Korjaamolla tuntuu olevan kunnon asiantuntemus Mini&Bmw autoista ja nopea palvelu!!!
  4. Turbo 69

    Kytkin ongelma

    Epäilen vaan, kun ei ole vastusta. Voi vika olla painelaakerissakin. Pystyy, kopan irrotus tosin hieman hankalaa. Kytkin puolen moottori kiinnikkeen pultit irti, kopan alapuolen pultit kannattaa myös ensin irrottaa. Sitten tunkilla konetta ylöspäin ja koppa pois, asetelma on heti siinä alla. Painelaakerin irrotus onnistuu ilman prässiä, uuden laitto ihan ruuvipenkissä. Kopan alapuolen pultit vaatii ehkä kiintoavaimen muotoilua. Startti kannattaa myös irrottaa. Monttu tai nosturi helpottaa hommaa.
  5. soppa

    Kytkin ongelma

    Mistä tiedän, että onko asetelma antautunut? Pystyykö vaihtamaan ilman moottorin irroitusta? Toinen asia, onko painelaakeri prässätty akseliin vai onnistuuko vaihto ilman prässiä?
  6. Turbo 69

    Kytkin ongelma

    Epäilisin, että asetelma antautunut. Koppa irti, sittenhän sen näkee. Ollut nuo vakio paine-asetelmat muutenkin löysiä. Ainakin 1275 koneissa helposti luisto ongelmaa asetelman takia.
  7. soppa

    Kytkin ongelma

    Ei mittään tietäjiä olisi enää vastailemassa? Luettu paljon mutta ei kenelläkään antaa apuja…?
  8. soppa

    Kytkin ongelma

    Moro! kytkin ongelmaa, eli A moottori ja kytkin katsosi tuossa viime syksynä ja kausi loppui siihen. Pientä oireilua oli jo aiemmin, että vaihteet meni hiukan huonosti. Sitten ajattelin et uusin pääsylinterin ja se ei auttanut. Sitten uusein työsylinterin ja työntötapin, auttoi hetkeksi. Painelaakerin käyttövipu on alkuperäinen ja samoin painelaakerin akseli. Säätö tehty, eli käsin niin paljon ulos kuin saa ja rajoitinsuuvi sopivasti käyttövipua vasten. Millään tällä ei ollut vaikutusta ja polkimessa ei ole oikein vastusta. Työsylinterin mäntä tulee niin ulos kuin pääsee, joten polkimen liike riittää. Kokeilin myös pidemmällä työsylinterin tapilla ja tämä auttoi myös hetken, sitten taas katsosi vaikka työsylinterin liike on sama. Joten voiko paineasetelmassa olla vikaa vai voisiko vika olla vain painelaakerin askelissa ja käyttövivun alkuperäisyydessä(kulunut)?
  9. Aikaisemmin
  10. Jukkakaan Jakil techillä ei saannut kokonaan sammutettua punaista vikavaloa (tuli takaisin seuraavana päivänä) epäilyksenä viallinen ohjaus akseli! Mini on kuitenkin ajettu vasta 134tkm! Nyt tarviis kaikkia neuvo vaihtoehtoja!!! Rattilukko toimii kuitenkin täysin moitteetta ääntä myöten.
  11. Kiitos kommentista. Niin juu, nythän mä sen tajusin, et sinulla on R55 ja itellä on F54, niin näissä on ilmeisesti vähän erilaiset. Sun malliin löytyy tosiaan ihan varaosanumero noille kumille, mut mulla löytyy vain koko vakaajaan Nooh jatketaan seurailua, koska nyt on ollut hiljaa jo jonkin aikaa ja katsastusmieskään ei sanonut mistään välyksistä mitään.
  12. Myydään 11 kpl kirjoja. Vain kaikki kerralla eli en myy yksittäin. Tuning the A-Series Engine, 3rd edition / David Vizard How to modify your Mini / David Vizard How to build & power tune Weber and Dellorto DCOE, DCO/SP & DHLA carburettors, 3rd edition The SU carburettor high-performance manual Mini / Mark Steward The 1275cc a-series high performance manual / Des Hammill The illustrated history of the Works Minis in international rallies and races, 2nd edition / Peter Browning Mini gold portfolio 1969-1980 / R.M. Clarke High performance Minis gold portfolio 1960-1973 / R.M. Clarke Mini muscle cars 1961-1979 / R.M. Clarke Mini performance manual / Tim Mundy Hinta: 200 EUR Toimitustapa: nouto Lohjalta
  13. Rane

    Myyty

    Up ja muokattu ilmoa
  14. JanneS81

    Mini Countryman Hybrid

    Minulla jäi auton takaluukun lukon väliin koiran suoja. Revin sitä pois ja se meni aivan suikaleiksi ja osittain jäi sinne. Luukku ei ole auki eikä kiinni. Onko jotain tapaa avata salpa?
  15. Jakil Techin Jukka Kilpiö on tunnettu henkilö BMW-harrastajien keskuudessa. Hän varmasti osaa auttaa vian diagnosoinnissa.
  16. Ei saannut lukitusturvassa korjattua epäiltyä frm-moduulia. ens viikolla sovittu Jakil techkiin järvenpää/tuusulaan tutkinta/korjaus käynti.
  17. Tänään kun ajattelin sitten ajaa auton huoltoon (aikaisin päivä mille sai tsekin) niin se ei enää lähtenytkään kunnolla käyntiin, pääasiassa vain startti pyöri ja moottori yski. Tilasin siis hinurin kun se on vakuutuksessa. Huollossa selvisi nopeasti mikä vika on: pakonokka-akselin säätösolenoidi. Mikään ei enää kestä, tuokin vain 12-13 vuotta Uusi solenoidi 98€... vielä ei tarvinnut myydä munuaisia, auton saanee huomenna takaisin. Vaihdatan samalla tulpat...
  18. Niiden työn kuvaan kuuluu erimerkkisten autojen sähköset rattilukot (mm.mini) Tarkemmin lukitusturva oy tai fi tekee myös ohjelmointeja Odottelen vielä moduulin korjaustulosta katotaan sit pystykö auttamaan!
  19. Ongelma ei oikein kuullosta lukkofirman hommilta. En kyllä tunne Lukitusturva -firmaa. Onko heillä jonkinlaista erityistä Mini tai BMW -osaamista oman ydinbusineksensä sivussa?
  20. On nyt tutkittavana lukitusturva nimisessä liikkeessä vantaalla!
  21. Koodit on luettu ja viitteet on todettu olevan fjm-moduulissa mahdollisesta kosteudesta?
  22. Kannattaa lukea koodit, niin asia selviää. Voi liittyä joko ohjaustehostimeen tai kenties sähköiseen rattilukkoon, jos autossa on sellainen.
  23. Mistähän johtuu kun tuo ratti/lukko valo palaa punaisena ajossa vaikka kaikki toimii normaalisti?
  24. Ostetaan ehjät pot joint malliset vetoakselit. 040-8453268 Mika
  25. Ei paha, n.kolme tuntia meni. Putsasin ja maalasin ne kiinnikkeetkin. Pikkuräikkä, lenkkiavain ja pari ruuvaria riittävät työkaluiksi. Kumit löyty ihan tarvikeliikkeestä, tosin tilaamalla.
  26. Oliko paha homma vaihtaa? Itselläni katselin -16 vuoden mallissa, et aika paha paikka avata noiden kiinnikkeiden pultteja ilman, että purkaa akselistoa pois Itse olen vähän näitä koittanut ennakoida, mutta en ole omaani löytänyt oikeankokoisia kumeja, mut toisaalta ajattelin josko laittaisi polyuretaanipuslat.
  27. Joku anturivika varmaan. Jos ei pidä ylimääräistä ääntä eikä kuumene ja öljyä koneessa riittävästi niin kestää körötellä huoltoon kyllä.
  1. Lataa lisää sisältöä
×
×
  • Luo uusi...