Sisältö
Syöte päivittyy automaattisesti
- Eilen
-
drmrfi alkoi seuraamaan aihetta: O: Nopeusmittari
-
Ostetaan oheisen kuvan mukainen nopeusmittari, jossa 2 varoitusvaloa (pitkille valoille ja sytytysvirralle). Matkamittari voi olla kuvan kaltainen 6-numeroinen tai 5-numeroinen. 050-60896 Mika Yhteydenotot mielellään txt (soittamalla huonosti tavoitettavissa).
- Viimeisin viikko
-
Moi, Vastaan itselleni, niin saadaan asia klousattua. Eli vika oli tosiaa siinä, että kytkimen käyttövarsi ja painelaakerin akseli olivat väljät. Testasin sillai, että hitsasin työsylinterin tappiin jatkopalan, jolla sai säätää liikettä niin kauan, kun kytkin alkoi pitämään poljin pohjassa. Aikalailla sai tapin pituutta säätää pidemmäksi, että alkoi toimimaan
-
Larry alkoi seuraamaan aihetta: M: Tyhjiä huoltovihkoja
-
Hyllystä löytyi muutama vuosi sitten suunnittelemiani tyhjiä huoltovihkoja. Tähän on hyvä merkata tehnyt huollot ja rempat. Takakannessa ja ekalla aukeamalla paikka auton rekkarille jos on useampi auto/vihko käytössä. Sivukoko A5 ja sivuja yhteensä 60 eli vihkon paksuus n. 6mm Hinta 8€ / kpl + postit 5,90€ otti yhden tai useamman Laita YV tai viestiä O4O-514374O
-
17 tuumaiset myyty
-
rauti100 alkoi seuraamaan aihetta: 4x100 vanteet
-
Kahdet ylimääräiset 2011 vuoden ministä. 16 tuumaiset erittäin hyväkuntoiset vanteet mutta renkaat vanhat kitkat. 17 tuumaisissa hyvät 205/45 renkaat päällä.Vanteissa hiukan kanttariosumaa mutta ei pahat 16 hinta 150e 17 hinta 200e
-
rauti100 rekisteröityi sivustolle
- Aikaisemmin
-
Laittelin viestiä...
-
100 on omilla kokemuksilla sama kuin laittaisit sinne putken tilalle. Mitä pienempi lukema sitä huonommin se putsaa(virtaa kylläkin selkeästi enemmän). Mä en nyt tiedä mitä ja minne sinne vaihdettu mutta jos siis kyseessä on se noin 30 senttiä kannesta oleva katalysaattori niin se sulaa siellä alta aikayksikön pois lukien se vakio joka tuntuu on kuin jotain ihme kamaa Se alempi/jälkimmäinen auton alla on kuitenkin se joka eniten töitä tekee vaikka tosiaan pelkällä sillä on tiukassa saada päästöistä läpi. Sanoisin silti että mini vaatii kaksi kattia ettei tarvitse tapella joka vuosi. Nykyajan tarvike/metalliversion katit putsaa kyllä mutta huonommin kuin mikään auton vakio. Niissä alkuperäisissä vaan on jalometalleja niin paljon alkujaan enemmän. Siinä myös hinnan eron syy orkkis vs tarvike. Mulla mazdassa(miata) 200cel magnaflowlta tilattu metallikatti ja menee joka vuosi läpi kun käyn sen ensin houkuttelemassa pajalla arvoihin( ei mene läpi 2000rpm tuntumassa vaan vaatii vähän korkeammat kierrokset ja konttorilla ne pyörittää liian pienillä kierroksilla). Siinä oli tuota ennen joku bilteman tarvike katalysaattori ja sillä pääsi ainoastaan kerran läpi arvoista. Avatessa ihan ehjä mutta läpi ei mennyt. Toi magnaflown pelannut nyt varmaan 7 vuotta jo hienosti. Ei tossa siis kyllä muuta vikaa ole kuin että katit ei riitä.
-
R53 ei saa häkä arvoa toleranssiin
HenkkaHankala vastasi HenkkaHankala:n viestiin alueella: Tekniikka
Kuinka iso vaikutus sitten on kennojen määrällä? Nimittäin yksi 100(luultavasti, kun ei myyjäliikekkään tiennyt onko 100 vai 200cpsi) kennoinen läpi virtaava laitettiin ihan ensimmäiseksi, mutta ei vaikutusta häkä arvoon... Alkuperäinen pari vuotta paikoillaan ollut oli 200cpsi katti, siis se joka luultavasti on sökö. -
Niin koska se katalysaattori on rikki. Kuten toi sun uusi noin parin vuoden ajon jälkeen. Orkkis kestää paukuttelut putkessa.
-
R53 ei saa häkä arvoa toleranssiin
HenkkaHankala vastasi HenkkaHankala:n viestiin alueella: Tekniikka
Ei ole vielä ratkaisua löytynyt mutta "viimeinen oljenkorsi" eli 400 kennoinen katalysaattori on tulossa maailmalta... Ei minun järkeen käy muu kuin tuo saaste laitteen uusinta järeämmällä versiolla. Muut arvothan on muuten tolenranssissa eli häkä ainoa mikä persiillään. Mitattiin muuten vain pienemmillä suuttimillakin mutta sillä ei mitään vaikutusta mihinkään. -
Uteliaana kysyn: Mikä on tämän hetken tilanne? Onko ratkaisua löytynyt?
-
Semmoista kysäisen, että mistä olette hommanneet polttoainesuuttimet R53:een?
-
Tästä löyty yks mahdollinen ratkaisu:
-
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrkLvocaSpn7ZIMElKZSxQ5;_ylu=Y29sbwNpcjIEcG9zAzIEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1730861468/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.youtube.com%2fwatch%3fv%3dTylrFkBoUmY/RK=2/RS=y3KZI2fwhQ1YNd6fWBxLz_gKCY4- Olisiko sitten tuolla?
-
Meidän autossa tuolla on sulakeraia ja yleisrele, joka on ehjä mittauksen mukaan. Siellä yksi ainoa irrotettava luukku josta löytyvät nämä, ei muuta
-
R53:ssa moduli on apumiehen jalkatilassa oikean sivupanelin takana. Eiköhän se ole samassa paikassa muissakin malleissa?
-
Missä sijaitsee R60 minin korimoduuli? Vikoina: vasemman viikesen kaikki toiminnot seis. Vikaluennassa yhteyttä tähän mystiseen korimoduuliin ei saatuToimimasta lakkasivat vilkut, tööötti, hätävalot, mittariston taustavalo, kaikki sisätilan säätimet .
-
Muistan nyt kun tuota omaa tekstiä luin että juu, siellä oli pieni klappi. Mutta tosiaan pieni: sen tunsi kyllä muttei se löysä/väljä ollut. Voisi hyvinkin selittyä juurikin tuolla kiilan tai sen uran väljyydellä. Itse mietin tuota kampiakselin päässä olevaa maljamaista levyä jonka ajatus on ilmeisesti ohjata öljynroiskeita. Jos se liikkuu..? En muista miten se oli kiinni, siis puristuiko kampiakselin ratasta kiinnittäessä tiukasti vai oliko sillä joku oma ura missä se mahtuisi hiukan elämään? Mutta ärsyttävä se ääni on. Ja kun se muuten käy niin kauniisti ilman sivuääniä. Lohduttaudun sillä että jos se olisi vakavaa, jotain olisi jo hajonnut!
-
Kerroit aiemmassa että kampiakselin päässä olevassa rattaassa "klappia"? Sellaista ei pidä olla Onko kiilaura/kiila jostain syystä päässyt "hakkautumaan" ja ratas pääsee elämään..? Se kyllä hyvinkin voi äänen aiheuttaa Nokka akselin laakeria pidän epätodennäköisenä, mutta kaikkihan on mahdollista
-
Moi ja kiitos vinkistä. En tosin tunne moottoria niin hyvin että ymmärtäisin mitä välipyörällä tarkoitat? Ääni tulee jakopäästä tai sen välittömästä läheisyydestä. Itse mietin että voisiko esim. nokka-akselin laakeri olla ryytynyt n 30 vuoden seisomisen tuloksena?
-
Mulla oli Pickupissa Recarot joihin värkkäsin tuollaiset rungot. Selkänoja on kippaava (tosin pikkiksessä turha toiminto ) Clubmanissa oli myös Recarot. En muista löytyykö niiden kiskoista jotain kuvaa mutta takana kisko kiinnittyi neliöputkeen. Putken korkeus on makuasia mutta olisko ollit luokkaa 10-15 cm. Sen alapäähän oli hitsattu n. 8 x 8 cm peltilätkä joka puolestaan oli pultattu lattiaan. Yksinkertainen mutta toimiva ratkaisu.
-
4,5"x10" ns. Dunlopin tuning peltivanteet Miniin
Koirankopissa vastasi Koirankopissa:n viestiin alueella: Osta / Myy / Vaihda
Nämä "tuning" vanteet kelpaa myös MR tarkastuksessa 60 luvun/70 luvun Miniin -
Välipyörä mahd. raklattaa. Laakerointi tai välipyörän akseli kulahtanut Tarkastus vaatii koko kytkin/vauhtipyöräkotelon irroitusta
-
Siemens MS5150 ECU. Siinä on vakio faceliftin kartta ja ajonesto on ohitettu, eli plug and play toiseen Miniin. 50€
-
Upi rekisteröityi sivustolle
-
Minillä on ajeltu nyt reipas 3 000km siitä kun sen vuosikymmenten seisomisen jälkeen tallille keväällä 2022 hain. Eli kaksi ajokesää on nyt takana. Moottorin ärsyttänyt sivuääni lämpimänä ei hävinnyt siivapyörän ja jakoketkun vaihdolla, eikä edes vesipumpun vaihto uuteen (tarvike)pumppuun tuonut muutosta. Yhä se on kylmänä täysin hiljainen,mutta lämmettyään raklattaa ärsyttävästi. Venttiilivälykset ovat kunnossa. Nopeusmittari jumittui kun tuli 100 000 km täyteen ja se jäi lukemaan 00 000,1 km. Vaijerista laatikon päästä porakoneella ees-taas -pyörittämällä se tokeni ja nyt taas toimii. Uusi vaijeri tuli laitettua samalla. Nopeusmittarin hauska hyppiminen alueella 10-30 km/h tunnissa jäi uuden vaijerin myötä pois, oikeastaan ihan harmi . Edelleen tämä on kyllä erittäin sympaattinen auto ja pirun kiva ajaa. Käyn sillä välillä työmatkaa (50km suuntaansa) ja koko matkan hymyilyttää. Tosin nyt yksi pakkasaamu hymyi hiukan hyytyi kun hyttiin lämpöä tuli varsin niukasti. Palelin töissä lounaaseen saakka. Öljyä se tiputtaa ja yritän nyt etsiä mistä. Tuhkaluukut sain toisella kerralla pitämään eikä jakoketjun suojakotelokaan vuoda. Mutta aina on öljytippoja koneen alla, polttoainepumpun juuri saattaa olla se vuotopaikka. Vähän vaikea vaan nähdä. Jarrut säädin uudelleen ja nyt ne ottavat hienosti, olin jättänyt vaan palat liian kauas ja siksi ne ottivat vasta pedaalin olleessa liki lattiassa. Kytkin on yhä epätarkka ja kaasuvaijeri tuppaa tökkimään. Kesällä (2024) auto rekisteröitiin museoajoneuvoksi hyvin säilyneenä. Maalimpinta voisi olla kauniimpi, mutta tuo alkuperäinen on jo itseisarvo.