Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti

  1. Eilen
  2. Viimeisin viikko
  3. Esko

    Mini R56 avain

    Eipä toi paha nakki ole vaihtaa toi akku uuteen. Mattoveitsellä leikkaa avaimen halki siitä saumasta. Kolvaten vanha akku pois ja uusi tilalle ja sitte vähä mustaa muoviliimaa reunoille ja kasaan. Oman akun tilasin Suomen Akuilta, kun on ihan naapurissa.
  4. Hateju

    Äänimerkin rele

    Mullaki kuulu vain napse... Töötit molemmat rikki. Pistin romuttamolta jotku mersun töötit ja hyvin toimii nyt.
  5. OTV

    Lampunpesijöiden rele

    Irroita pesurin sulake, vaikka et tuolla saakaan mitään merkittävää säästöä
  6. 4minis

    Äänimerkin rele

    Missä on äänimerkin rele. Torvet ei soi mutta naksahdus kuuluu. Vasemman puolen sulakerasiassa on sulake mutta releen naksahdus kuuluu mielestäni muualta? Edellisen kysyjän valonpesurin releen kuva on siinä rasiassa mutta minulla ei sitä ole kun ei ole pesuriakaan. T.jp
  7. Mistähän päin löytyy pesijöiden rele kyselee uusi minimies? Aattelin vaan et sais sen irti pesunesteen säästöks etelän paskakeleissä!
  8. Igor

    R53 JCW -06

    Vein kannen koneistamolle tuossa kolmisen viikkoa sitten, ja heillä on ollut pieniä haasteita löytää siihen sopivia uusia pakoventtiilien ohjureita. Vanhat oli kuluneet, ja osa oli kuulemma pysynyt vähän huonosti paikallaankin. Tämähän on se jenkeistä tilattu nimeltämainitsemattoman minivirittäjän isoreikäinen kansi, ilmeisesti sielläkin on ollut aikoinaan haasteita löytää sopivia ohjureita... Halkeamia kannesta ei löytynyt, se oli erittäin mukava uutinen. Pitää viedä lohko koneistamolle sitten samalla kun aikanaan haen kannen sieltä pois. Ykköspytystä löytyi melko syvä naarmu, ja nyt on vähän semmoinen pelko persiissä, että +1mm ylikokoon poraaminen ei välttämättä riitä sitä poistamaan. Ja enempää noista ei kuulemma uskalla ottaa. Jos tässä pitää vielä toinen lohko hommata jostain, niin sittenhän koneeseen ei jää alkuperäistä enää kuin kampura.
  9. Vieläkö löytyy etupenkit?
     

  10. Weikko

    M: Osia pois

  11. Aikaisemmin
  12. Projekti. Kori hyvällä mallilla. (On oikean kokoisella takalasin aukolla jne. Puuttuu vain takapenkin reunoista tarvikelokerot. Muuten ei pahempia ainakaan muistissa. Koko pohjan korjauspala Made in Finland (Pesu). Kelkat ok. Moottori cooper. Paperit ok. Puuttuu puskurit sisusta ja varmasti jotain muutakin. Osa osista Helsinki. Kori ja pellit Suomusjärvi/Salo H.5500€ Kyselyt Suomenkielellä autojussi@gmail.com / yv
  13. MYYTY
  14. Hateju

    Avainten koodaus.

    https://www.fruugo.fi/key-fob-programming-tool-v319-ak90-ews-key-programmer-for-match-diagnostic-tool-ak90-key-programm/p-218885724-466967435?language=en&ac=croud&asc=pmax&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAwaG9BhAREiwAdhv6Y1dfS9OK7F7B-yplcFS7Ut3-h1KyCbti0T5aP15R4UDdzj-pRlj_MBoCavcQAvD_BwE Kun jollain tällaisella pitäisi myös onnistua. Kun vaan tietäisi mikä pitää olla.
  15. Hateju

    Avainten koodaus.

    Pitänee tuolla cercapilla käydä missä onnistu akunvaihdon jälkeen frm moduulin herättäminen. Eli kolmannet 200€ siis varmaan palaa taas. Meinasi että pitäisi onnistua tehdä toinen avain.
  16. Morjens kaikille Tulipa hommattua Mini Paceman SD 4all,Automatic 2.0 diesel, 2013 vuosimalli. Ihmetystä herättää nuo sisätilan tunnelmavalaistuksen toiminnot. Elikkä kuuluuko värien vaihtua myös jalkatilassa ja etuovien alla? Nyt kattonapista kun painaa ja värit vaihtuu vain oven sisäkahvoissa ja keskikonsolissa mutta mutta kuskin ja repsikan sekä etuovien alareunassa valo on vain normi kirkas. Jostain youtubesta olin näkevinäni että kaikki valot olisivat värillisiä. Miten on palstalaisilla asiasta kokemusta? Jos löytyisi vielä Suomenkielinen käyttöohjekirja jostain... Saa tarjota tai vinkata. Kiitos jo etukäteen.
  17. Turbo 69

    Avainten koodaus.

    Täällä päin ainakin yksi autosähkö firma koodaa avaimen autoon sopivaksi, mutta pitäs olla heiltä hommattu avain, jotta varmasti onnistuu. N. 200€ avain+koodaus. Eivät mielellään käy Kiinalaisia koodaamaan.
  18. next

    Avainten koodaus.

    Sori olikin vähän ikävän sävyinen kommentti. Heräsin vasta Eli joo jos saat maahantuojan koodaamaan käytetyn niin onnistuu mutta tietääkseni ei koodaa. Briteissä muutama pulju tekee ainakin mutta suomesta en tiedä ketä tekisi. Tilasin itse tosiaan maahantuojalta omaani avaimen 140€ silloin ja pitää auton omistajan noutaa henkilöpapereiden kanssa. Ei saanut haettua edes haltijaksi merkitty. Testattu.
  19. next

    Avainten koodaus.

    No ei toimi kun se pitää käydä maahantuojalla asti koodaamassa, selviää tuolta missä jo kommentoit mun mielestä. R53/R52 korinen vaati jo maahantuojan apuja, nyt voi ollakkin että osa lukkoliikkeistä koodaa kun vanhempi auto. En tiedä koodaavatko edes käytettyä avainta maahantuojalla. Viimeksi ei. Uusi avain maahantuojalta auton vin numerolla taitaa olla 200€ luokkaa nykyisin.
  20. Eli on vaan yksi avain. Nooh ostin toisen ja -11 mallin clubman s. Eli kai silloin r55. Onko että vaan jollain launchin laitteella jossa chipin ohjelmointi laite voi kopioida avaimen? Mikään näistä ohjeista joita täältäkin löytyy ei tunnu toimivan. Avain on 433hz ja suutari jyrsi jo metallin oikeaksi. Ei toimi edes se millä opetetaan se lukkojen kauko ohjaus..
  21. next

    R53 JCW -06

    Aika loppuun on päästelty Meinasinkin ensin että nakuttanut mutta tulppa ei siihen viitannut kun oli niin karstainen mutta sehän kun se imi alhaalta asti jo öljyä niin selittää.
  22. Ei ollu kallis kun 110€ autodoc. Saattaahan tuo ripapääty olla heikko kohta kun hihna vääntää. Lämpötilan vaihtelukin voi heikentää tuota seosmetallia.
  23. Sen kun tietäis. Osa niistä halkeaa just noin että lakkaa pyörimästä kunnolla, osa vain vähän irvistää, mutta toimii kuitenkin. Omani on tuota jälkimmäistä mallia, ollut halki jo vuosia.
  24. Joo, kiristimen iskarit oli sökö ja tilasin kokonaan uuden. Mikähän noita kuoria rasittaa?
  25. Joo, tein työkalun nokkarattan kiinnipitämiseen ja moottorin kannattamiseen lattaraudan pätkä. Vielä puuttuu moniurahihnan kiristin ja ahtimen uudet öljyt, muuten pääsis kasaamaan.
  26. Nuo laturien kuoret halkeilee näissä ihan omia aikojaankin... Kavs myy isompaa laturin hihnapyörää, mutta ei sillä kyllä luistavaa hihnaa kannata lähteä korjaamaan. Ennemmin tarkistaa kiristimen kunto ja laittaa oikean mittainen hihna. https://www.kavs.net/izdelek/mini-cooper-s-alternator-pulley/
  27. Eiköhän se vähintään ulosvetäjän vaadi sille kampuran rattaalle. Tai saa sen varmaan varovasti dremelöimälläkin irti. Ja nokka-akselin rattaan irroituksessa/kiinnityksessä se lukitustyökalu on aika kätevä... Edit: Taisitkin jo saada näihin vastaukset muualta, päätellen tuosta mitä kirjoittelit remmiahtimen öljynvaihto -ketjuun.
  28. Igor

    R53 JCW -06

    Lienee monen sattumuksen summa. Mun säädöt ehkä nojas liikaa imuilman lämpöjen mukaan nousevaan rikastukseen, ja kylmällä kelillä sitä rikastusta ei sitten ollutkaan. Suuttimista ei löytynyt vikaa. Tossa pytyssä hajosi joitain vuosia sitten tulpasta eristeet, jotka sitten hakkasi männän lakeen jälkiä. Ehkä siellä oli jälkiä männän kyljessäkin. Joka tapauksessa tonne ykköspyttyyn syntyi kohtuuttoman reippaassa ajossa hotspotti, joko tulppaan tai männän reunaan, ja esisytytys hoiti homman kotiin. Vekotin siis rupesi käymään kolmella kesken reippaan kiihdytyksen jossain 6-7000rpm hujakoilla. Kun mitään kolinoita ei kuulunut, eikä auton alla näkynyt merkkejä katastrofista, siirsin kärryn ajamalla muutaman kilometrin matkan tallille keskivertoa syvemmässä vitutuksen tilassa. Siinä tuo tulppa on saanut öljykylpyä. Öljyä oli ahtimen imuputkessa asti, sain sitä mukavan annoksen syliin purkuvaiheessa. Oletettavasti se lohkossa oleva öljyruiskutus ainakin pelaa. Toi siis tapahtui syksyllä -22. Siinä meni hyvä tovi motivaatiota etsiessä. Aloin vasta viime vuoden lopulla ottamaan tuota pikkuhiljaa osiin, ja nostin koneen nokalta pari viikkoa sitten. Ykkösen sulamisen lisäksi paljastui että kakkosen männän helmasta puuttui palanen (osat löytyi öljyn imuputken sihdistä), ja että kaikissa männissä on tuossa samassa kohtaa halkeamia. Ei tuolla enää pitkään olisi porskuteltu.
  1. Lataa lisää sisältöä
×
×
  • Luo uusi...