Jump to content

Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti

  1. Viimeisin tunti
  2. klintti

    Mini Countryman Hybrid

    Oma range 7 kWh akulla on talvikaudella lokakuusta huhtikuuhun siinä 20 km tienoilla ja muuna aikana siinä 30 km, parhaimmillaan kun olosuhteet on sopivat se on 35 kilometria.
  3. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Heh, oman minin range on olluy 3v/27tkm lähtien maks. 21 km. Kerran olen pihistelemällä päässyt 30km kun ajoin taajamassa ilman lämmitystä/jäähdytystä/liikennevaloja. Rasittavinta tässä on kun niitä tehoja kaipaisi niin niitä ei aina ole saatavilla, johtuen kylmästä akusta tai liian alhaisesta kapasiteetista(alle 25% varaustila) Sanoisin tämän olen phev:ksi aika raakile.
  4. Tänään
  5. Jos katsoit niin sarjassa tulee avain mukana ja se on 3/16" osaa kylläkin. Itselläni oli kyllä avain mutta tuossa tulee sekin tosiaan mukana.
  6. Ei ilmene mikä malleista mutta melkein kaikista saa dataa ulos kunnon BMW testerillä. Ainakin Rikun autofix Parolassa tuntuu osaa asiansa erikoisemmissa jutuissa.
  7. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Itse kysyin välipäivillä vaihtotarjousta 35k€ xc40 D4:een. Mini oli tuolloin 5v/52tkm ajettu ja 19k€ olisivat hyvittäneet… Hyvin oli 2v/25tkm aikana arvosta sulanut 10k€. Edellisellä bensaprimeralla tuohon tarvittiin 10v/100tkm… Itse ostan seuraavaksi bensa/dieselin kun tämä on ollut tekniikaltaan melkoinen pettymys. Paljon on ollut pikkuvikoja ja lämpötilalle todella herkkä, jotta voi ajaa sähköllä tai saada boost, käyttöön. Mun Ministä Moottori-lehti teki vuosi sitten jutun moottorin ruostumisesta…
  8. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Kiitos kulutustietojen jakamisesta! Ilmeisesti mun käyttöprofiili lähtö lämpöisestä tallista ja täyteen ladattuna noin 18km työmatka suuntaansa, kaupunkia ja moottoritietä aiemmin oli mahdollisuus ladata työpaikalla ja esilämmittää auto (nyt ei ole) nykyisin paluu kylmästä tilasta, puolityhjällä akulla viikoittain kuitenkin myös pidempää siivua jossa moottori kerkeää lämmitä, näihinkin yleensä pääsee akku täynnä osuu kohtuuhyvin kohdalleen. Pienin tankillisen kulutus kesällä on näköjään ollut 1,85l/100km, ja suurin ollut 7,3. Viimeisen kolmen kuukauden keskiarvo on nyt noussut tuon akun temppuilun takia lukemaan 3,85l/100km. Auto siis kyllä toimii vielä edelleen sähkölläkin, mutta ei ole enää sama auto kuin vaikkapa vuosi sitten polttomoottori lähtee päälle pienessäkin rasituksessa range on tippunut luokkaan 18-21 km vaikka akkua olisi esim. 50% jäljellä, ei puhdasta sähköajoa ole yleensä edes mahdollista valita heittää maantiellä vielä sähköllekin, näkyvillä yksi keltainen palkki, eli eteneminen vaatii hissuttelua boostia ei enää käytännössä ole Päivityksenä: yksi tarjous vaihdosta on jo saatu, ja toisesta käyn keskustelemassa ensi viikolla. Päivitän sitten myöhemmin mihin ratkaisuun päädyn.
  9. Eilen
  10. Heipä hei! R56 Cooper S 2008. Kun kaasuttaa vaihde vapaalla, niin suunnilleen tonnin ja kolmen tonnin kierrosalueen välillä röpöttää ihmeellisesti, ihan kuin kävisi kolmella pytyllä. Vaihdettu jo aiemmin väljä turbon siipipyöräyksikkö ja nyt myöhemmin vanos-solenoidi, map-anturi ja yksi vialliseksi todettu puola. Pakoputki vuotaa, mutta muuta vikaa ei tiedossa. Voisikohan vuotava pakoputki aiheuttaa kyseisen oireen?
  11. 12.3.1989 rekisteröity Saksassa, haettu korinvaihtona 1991 Suomeen mulle. Rekisteröity Suomeen 8.7.1991 .Ajettu <45000km, A+ 998 kone, mukiteline, varakanisteri, vetokoukku, vinssi, katsastettu kesällä 2024 ( 1.8.2026 seuraava katsastus), EI RUOSTETTA, ajettu vain kesällä ja lämmin talli talvella. Alla 12" al-vanteet, mukaan alkuperäiset vanteet ja ratti . Moke tilattu Saksaan 50kpl erikoiseränä musta/musta sisusta punaisin nauhoin (tere?), yms muut Saksan vaatimukset ( näistä löytyy Moke kerhon tarkat tiedot). Lisäksi löytyy ylimääräiset sivuovet, toinen akku, alkuperäinen pohjapanssari, jne, jne. Hinta 13 500 - 13000€ riippuen mitä ostaja haluaa mukaan. Auto on nähtävänä Forssan lähellä ja mahdollisuus koeajoon ( nyt talviseisonnassa), kun tietää vähän ennen. Timo 050 5711 445
  12. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma 3v/32tkm keskikulutus on 7,5l/100km Turun seudulla.
  13. klintti

    Mini Countryman Hybrid

    Itsekään en pääse talvella juurikaan kulkemaan 7 kWh akun varassa sähköllä, mutta hyödynnän tuon kapasiteetin esilämmittämiseen ja helpottamaan liikkeelle lähtöä pysähdyksistä. Viime tammikuussa oma kulutus oli korkeimmillaan 10,4 l/100km ja oma arkiajo on 11 km suuntaan kodin ja duunin väliä Helsingin Kehä I:stä pitkin ja parin viikon välein vähän pidempää lenkkiä tehden et moottori lämpenee kunnolla. Liitekuvassa on kulutuskäyrä mun noin 4,5 vuoden käytön ajalta, alussa oli hieman opettelua miten kannattaa ladata ja kohta parin vuoden ajan himassa on onnistunut hidaslataus (1,8 kWh) joka on vähentänyt bensan kulutusta keväästä syksyyn huomattavasti.
  14. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Oma mini ei kulje metriäkään sähköllä kun pakkasta on -5C enemmän. 10km työmatka-ajossa meneekin sitten bensaa kun polttista ei esilämmitetä. 12-18l/100km meni viime talven kovimmilla pakkasilla…
  15. Tervehdys! Toiveikkain mielin lähden tänne kirjoittelemaan ja pyytämään jeesiä isohkoksi kasvaneen jarruongelman kanssa. Itse en autoista ymmärrä juurikaan enkä niitä itse todellakaan osaa korjata, eli selitys ja termit on sen mukaiset. Auto siis kävi perushuollossa ja menikin samalla molempien takajarrujen osat vaihtoon, koska toinen puoli on laahannut koko ajan tietämättäni ja sieltä olikin kaikki romuna. Eli molemmin puolin vaihdettiin palat, levyt ja jarrusatulat. Huollon jälkeen ajelin pari päivää ja huomasin, että kuskin puolen takajarru hohkaa kuumuutta ajon jälkeen, eli ongelma jatkui. Vein takaisin pajalle ja kokeilivat vaihtaa toisen satulan ja jarruletkun, mutta laahaa edelleen. Tässä kohtaa meinasivat, että ABS yksikköön pitäisi päästä käsiksi, että vika olisi ehkä siellä. Ja ehkä koko yksikkö pitäisi vaihtaa. Jarruun jää siis painetta eikä se palaudu tms. Noh, tässä kohtaa kun hintaa oli jo tullut tonnin verran, ilmoitin että yritän keksiä sen kanssa jotain ettei nyt hirmuista lisäkulua sieltä enää tule, jos vika ei olekkaan tuossa yksikössä. Alkaa auton arvo olemaan kohta pienempi kuin huoltohinta. Eli apua kaipailen siis siinä, että onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ollut ja siihen löytynyt syytä. Onko itse korjattavissa, jos löydän jonkun osaavamman sitä tekemään. Tai onko suositella Pirkanmaan alueelta paikkaa, jossa kohtuuhinnalla vian saisi vielä korjattua? Katsastuskin olisi ajankohtainen parin viikon sisällä... Kiitos jo etukäteen mikäli jotain vinkkejä löytyy
  16. Viimeisin viikko
  17. Ei kyllä ole pahan hintainen paketti. Ps. Ne proput siinä ahtimessa on 1/4" kuusiokoloja. Tuurilla ne saa auki myös 6mm kuusiokololla, tai sitten pyörähtää...
  18. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Ihan uteliaisuudesta jäin miettimään asiaa Katsoin että 95E keskihinta 2019 - 2023 on ollut 1,787€ ja mun keskikulutus tuona aikana ollut 3.3l/100 km. Jos olen ajanut pidempää väliä ilman akkua niin silloin kulutus on ollut luokkaa 5.9l/100 km. Lasketaan siis erotus vaikka tuon mukaan eli 2.6l x 92000 tkm * keskihinta = 4275€. Uuden käytetyn isompikapasiteettisen 9.7kWh akun asennettuna saanee vähän kalliimmalla. Valitettavasti huijaan vähän itseäni kun en ole itse ajanut kaikkia noita kilometrejä, joten säästö on pienempi. Toisaalta kulutus kaupungissa olisi varmaan ollut suurempikin... Onhan tämä kuitenkin mukava peli sähkön kanssa, ehkä sitä joutuu investoimaan ja pitämään autoa sitten vähän pidempään...
  19. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Akun korjaus kyl syö sähköajon hyödyt…
  20. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Onneksi käsittääkseni lataussyklit eivät kuitenkaan ole sama asia kuin ylläolevien latausten määrä. Jokatapauksessa 2 moduulia noista on hyvässä kunnossa. Tuo ylhäällä keskimmäinen aiheuttaa nyt koko paketin huonon käyttöksen. Tietty jos yksittäisiä moduuleita lähtee vaihtamaan, niin samalla kannattanee vaihtaa ne 3 ylimmäistä samalla kertaa. Tulee vain uusilla tehtaan moduuleilla saman hintaiseksi tai kalliimmaksi kuin uuden isomman akkupaketin vaihto.
  21. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Li-ion akku kestää 3000 lataussykliä. Itse pääsen 7,6kWh akulla 20km ni jos ajaisi pelkällä sähköllä, tietäisi se 60tkm välein akun uusintaa…
  22. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Kummasti vain niistä 5 kennosta ylimmät 3, ja varsinkin niistä keskimmäinen ovat heikossa hapessa (eli olisiko jotain lämpöongelmaa). Katsoin ISTAlla että täysiä latauksia oli melkein 2500, ja muuten latauksia noin 3500. Vaikka lataileekin akkuja säästellen välillä 22 - 74% niin kyllähän noita on jo kertynyt.
  23. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Pistin kyselyn, katsotaan mitä vastaavat.
  24. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    WTF? Kokkolan autohuolto on muutamaan X5:een vaihtanut akkuja 100tkm tienoilla, mutta aika hurjaa että noin vähillä kilsoilla akku on vaihtokunnossa.
  25. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Ei tuossa ole vasta kuin 92tkm mittarissa.
  26. tth78

    Mini Countryman Hybrid

    Minkä verran kilsoja? Kokkolan autohuolto vaikuttaisi pätevältä korjaamaan. Varsinais-Suomessa JW-Servicestä hyvät kokemukset huolloista ja kotisivujen mukaan tekevät myös akkukorjauksia.
  27. next

    Mini Countryman Hybrid

    Ei kokemusta mutta voin suositella kyseisissä hommissa kokkolan autohuoltoa. Hinta ja laatu kohdallaan. Luultavasti tietävät mistä uutta/käytettyä hyvää tilalle.
  28. mjp01

    Mini Countryman Hybrid

    Countryman Hybrid -17 akkupaketissa alkaa yläkeskimmäinen moduli käydä viimeisillään, ja kaksi muutakin ylhäällä osoittavat hiipumisen merkkejä (oletettavasti lämmön hallinnan takia). Mittaukset teki BMWiz. Onkohan forumilaisilla tietoa 1) kävisikö uudempi 9,6kWh akkupaketti suoraan 7.6kWh tilalle. Näitä alkaa saada aika halvalla jo romutetuista autoista. 2) löytyykö jotain luotettavaa paikka joka noita tai yksittäisiä moduleita mittaa ja välittää. Tietysti toivon ettei muiden ole vielä tarvinnut tälläistä vaihto-operaatiota tehdä. Kyselen kun Minihuollon 5 x 1150 + vaihtotyö on aika suolainen hinta maksaa.
  1. Lataa lisää sisältöä
×
×
  • Luo uusi...